• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besöker nymans, krons & rob. Tips?

Baloo

Omega
De pengar du förlorar på att köpa från AD tjänare du snabbt igen med att sälja de Rolex giveaways man ibland kan få. :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Bra val av klocka och ett bra resonemang. Precis som alla andra hade jag såklart sett fram emot ett liveevent men du får bjuda på en paketöppning av rang istället :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Trodde också att du skulle köpa en igår.... själv hade jag nästan ringt till Rob E innan så att jag får träffa dem jag vill. De kan tala om när de har en bra tid att komma, så att man slipper slåss om hjälpen med massa kinesiska turister.....;)
 

Ponlarsson

Panerai
Erbjuder Nymans avbetalning? till vilken ränta?
Från Krons hemsida (samma ägare)
"Vi erbjuder Resurs avbetalning upp till 100 000 kronor om man vill dela upp betalningen. Man väljer avbetalningsperioden upp till 6 år. Avbetalning upp till 2 år är räntefritt men det tillkommer uppläggningsavgift vid köp, samt 45 kronor i administrationsavgift per månad. Ansökan görs på personnummer och man måste ha fyllt 20 år, samt ha en fast anställning sedan 6 månader."
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Från Krons hemsida (samma ägare)
"Vi erbjuder Resurs avbetalning upp till 100 000 kronor om man vill dela upp betalningen. Man väljer avbetalningsperioden upp till 6 år. Avbetalning upp till 2 år är räntefritt men det tillkommer uppläggningsavgift vid köp, samt 45 kronor i administrationsavgift per månad. Ansökan görs på personnummer och man måste ha fyllt 20 år, samt ha en fast anställning sedan 6 månader."

Uppläggningsavgiften är 395kr
 

Izze

Cartier
Har inte köpt klockan än, mina besök var endast för att bestämma mig för vilken klocka man skulle köpa för att sedan köpa den om några veckor. Har bestämt mig för vilken klocka, nu ska jag bara glida ner till Rob E när jag har lite fritid :)

Ser ingen som helst anledning till att stressa, även fast jag vill ha klockan så snabbt som möjligt. Tycker att oavsett vilket beslut som påverkar dig i stor skala, så bör du gå runt och tänka på det beslutet i några dagar eller t.om. en vecka innan du avgör saken. Mycket kan hända i skallen på en under en vecka!
 
Senast ändrad:

Izze

Cartier
Har man inte råd ska man inte köpa...
Tråkigt att du tänker så, han kanske inte vill casha 100k för en ny klocka och istället betala av räntefritt på 1 år med minimala avgifter.
Han kanske är världens sämsta på att spara och vill ändå köpa en klocka? ;)

Behöver inte betyda att han inte har råd. Personligen så hade jag tänkt att casha min klocka, visste inte att delbetalnings alternativen erbjöds innan det togs upp i denna tråd, och nu överväger jag definitivt att delbetala och hitta på något annat roligt under tiden också, varför inte när det är en engångsavgift på 400kr och 270kr till om jag betalar av den på 6 månader, vad är 670kr liksom?
 

CLT

Rolex
Tråkigt att du tänker så, han kanske inte vill casha 100k för en ny klocka och istället betala av räntefritt på 1 år med minimala avgifter.
Han kanske är världens sämsta på att spara och vill ändå köpa en klocka? ;)

Behöver inte betyda att han inte har råd. Personligen så hade jag tänkt att casha min klocka, visste inte att delbetalnings alternativen erbjöds innan det togs upp i denna tråd, och nu överväger jag definitivt att delbetala och hitta på något annat roligt under tiden också, varför inte när det är en engångsavgift på 400kr och 270kr till om jag betalar av den på 6 månader, vad är 670kr liksom?
Alla är vi olika, jag sparar och köper det jag vill ha när jag väl har råd.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Rolig tråd, synd att du inte tog lite mer bilder och körde live. Hoppas du är nöjd över ditt val av klocka! :)
 

Ingeröd

Omega
Vet inte om han är ägare, men jag har fått ett mycket vänligt, hjälpsamt och kunnigt bemötande av en man i 50-årsåldern med gissningsvis indiskt påbrå och en del pondus vid flera tillfällen. Andra gånger har det varit vänligt men virrigt och utan någon nämnvärd kunskap från diverse olika unga kvinnor.
 
Topp