• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest! 16710 VS 16570

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag har bestämt mig att ta steget och köpa min första Rolle. Har gallrat fram två kandidater och det står alltså mellan GMT Master 2 och den äldre (och mindre) Explorer tvåan med vit tavla.

Explorern borde jag kunna hitta 5-10000:- billigare än GMTn, men det är ingen avgörande faktor.

Jag kan verkligen inte bestämma mig. Explorern känns riktigt allsidig och kanske en aningen mer diskret. Men en GMT med Pepsi och gärna jubilee är farligt snyggt.

- Vilken hade du valt, och varför?
 

morrism

Audemars
Gmt, vit tavla och stål är inte snyggt enligt mig, plus att du kan byta vridinlägg på gmt om du vill ha lite ombyte
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Svårt val. Tänkte dra till med att sommaren kommer snart men kom på att båda lär fungera jäkla bra på sommaren :D

Får rösta på 16710.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Svårt... jag skulle nog köra 16710, för mångsidigheten med inserts och oyster/jubilée. Men ja, den är nog lite tråkigare än Explorer 2an
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
16710 pepsi alla dagar i veckan framför en 16570. Se till att få tag på en med lugholes och luminova och så är du lite vågad och rockar ett jubilee på det så är du all set for life!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
16710 verkar vinna enkelt. Kul! Det är den jag varit inne på från allra första början. Nu är det dags att göra slag i saken!
 

David

Bödeln
Ser att du redan bestämt dig, men som jag ser det går det inte att välja fel, båda funkar i nästan vilket läge som helst.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Micke B skrev:
JakobZ skrev:
Micke B skrev:
JakobZ skrev:
16710 är den snyggaste GMT:n! Kör på den!
Hahaha. VA!?!?

Jag tycker explorer, allt mellan matta 16750 och GMTC är mellanmjölk :)

Haha Micke! Smaken är som baken! :mrgreen:
Förvisso, men där har du bara fel... :D

Får väl visa min röv på nästa gtg, den är delad, jag lovar! :mrgreen:

16710 drömde jag övrigt om härom dagen!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
JakobZ skrev:
Micke B skrev:
JakobZ skrev:
Micke B skrev:
JakobZ skrev:
16710 är den snyggaste GMT:n! Kör på den!
Hahaha. VA!?!?

Jag tycker explorer, allt mellan matta 16750 och GMTC är mellanmjölk :)

Haha Micke! Smaken är som baken! :mrgreen:
Förvisso, men där har du bara fel... :D

Får väl visa min röv på nästa gtg, den är delad, jag lovar! :mrgreen:

16710 drömde jag övrigt om härom dagen!
Visa röven? Återigen, Ort: Örebro
 
C

Crowolf

Guest
GMT för guds skull....(och nu kastar jag mig in i tjära och fjädrar)..: Explorer 2 med vit urtavla ser ut som......... Ur och Penn.....JetSet..... :D

Ok, ni kan döda mig nu....om ni orkar ta er genom snökaoset på Linderödsåsen. Ska strax gå och lägga mig så om det blir i sömnen; Do it quick!
 
Topp