• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest angående sommardykare-15

Simpa

Breitling
Hallåja!

Nu är det såhär att jag sitter med grov beslutsångest vad gäller inköpet av en dykarklocka till sommaren. Är öppen för alla möjlig förslag men just nu står det mellan:

Seiko Scubadiver Kinetic - SKA371P1

Seiko 5 Sports Automatic SNZF17 SNZF17J1

Seiko SKX007K2

Orient Ray FEM65008B9


Sen har jag även kollat på en SEIKO SUMO och valet hade förmodligen fallit på den men som det ser ut nu spräcker den min budget en aning....
Otroligt tacksam för lite proffsinput från alla KS:are!

MVH
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag har själv haft de tre sistnämna och Sumon står helt klart i en klass för sig av alla alternativen. Men om du vill hålla dig inom budget så skulle jag gå på en Orient igen. Den är riktigt fin, något "elegantare" än tex SKX och även lite ovanligare. Bra klocka för bra peng. Tuta och kör.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Begagnad Sumo får du säkert loss för en vettig peng.

Skitbra beater

ImageUploadedByTapatalk1431805688.727728.jpg
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
En SKX007 är ju inte fel men 173:an är snyggare. En SRP monster kanske om du vill ha en med hack and wind eller som övriga säger en beggad Sumo.
 

Camo00

Patek
Sumo har oklanderligt rykte, och SKX är robust som få. Men även om min egen sommarbeater är en moddad SKX007 så slår jag ett slag för Orient Ray: Riktigt skön och stryktålig klocka, med renare estetik än Seikoverktygen!
Annars är Citizens dykare, som nämnts ovan, också grymma som alternativ...
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag är riktigt nöjd med min SKX007 så den kan jag definitivt rekommendera. Kanske det "tråkigare" alternativet men jäklar vad schysst den är! Ett rött NATO på det så är man i mål.

Tycker även Chuck s Citizen är helt grym. Ett roligare alternativ mot en SKX! Härlig tavla som passar perfekt till ett blått gummi/NATO.
 

Limpas

Cartier
Inte ännu, just nu är siktet inställt på en Certina DS action men är rätt lättövertalad så vi får se vart det slutar.

Ok, inte action diver? Certina gör helt klart fina klockor. Har själv haft en Sumo och måste säga att den är riktigt grym och sinnessjukt prisvärd. Dock var den något stor för mig. Slår ett litet slag för vintage också. Gamla dykare är riktigt mysiga. Gärna med lite gulnade index och rostiga visare :D Dock kanske du vill ha något vattentätt för sommaren, och det kan ju bli lite klurigt.
 

Simpa

Breitling
Ok, inte action diver? Certina gör helt klart fina klockor. Har själv haft en Sumo och måste säga att den är riktigt grym och sinnessjukt prisvärd. Dock var den något stor för mig. Slår ett litet slag för vintage också. Gamla dykare är riktigt mysiga. Gärna med lite gulnade index och rostiga visare :D Dock kanske du vill ha något vattentätt för sommaren, och det kan ju bli lite klurigt.
Menade en action Diver såklart!
Vattentät är ett måste då jag har stora intentioner att plaska mycket med den.
 
Topp