Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Beslutsångest ang Rolex, hilfe bitte!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Laurentius, 11 november 2013.

1. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Jag tänker köpa min första Rolex inom kort men kommer vara lite kärringen motvals och inte välja någon av de populärare varianterna. Jag har letat och hittat två jag tycker är lika diskreta, tystlåtna och lagom som jag själv och de jag väljer mellan är en vit 116400/2 Milgauss eller en 16622 Yachtmaster i stål/platina.

Jag vet att det är två av Rolex mest bespottade varianter men kanske just därför har jag lust att prova en av dom. Vilken ska jag köpa, och varför? Priset är ju ungefär detsamma så jag behöver lite hjälp!
    Någon som haft båda här kanske?

Tack på förhand!

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tyckte Milgaussen satt lite för högt på min arm. Röstar på 16622, sitter riktigt skönt på handleden eftersom boetten har lite mer böjda bandhorn än övriga sportRolex.
    Här är min.

bartoldous gillar detta.
  3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Gillar verkligen inte den vita milgaussen.

Gillar verkligen inte yachtmastern.

theargonaut gillar detta.
  4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Fast de där sticker ju klart mer ut än standardrolex..

Zed, Asplund och par gillar detta.
  5. par

par Friends of KS

Köp svart Milgauss så är du hemma. Aldrig fallit för ym2.

morrism gillar detta.
  6. LVM

LVM Torpare

Från:
    Tokyo
    Är inte alls vidare förtjust i 116400/2 Milgauss, utan tycker YM är ett betydligt trevligare val! Är själv ägare till en YM som jag dessvärre använder på tok för sällan. Precis som du finner jag att YM har en diskret charm som är tilltalande. Att den av vissa är bespottad rör mig icke i ryggen, jag har kommit till en punkt där jag endast införskaffar vackra ting för mitt eget höga nöjes skull. Inte för att få bekräftelse av andra.

Har du haft möjligheten att få prova båda klockorna?

7. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Den grönglasade Milgaussen är riktigt fin. Klämt på ett par stycken, gillar den!
    Men hellre vit Milgauss än YM.

Pilot gillar detta.
  8. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    16622 din vän för livet=) Sjukt fina de där YM

9. Omen

Omen Goldmember

10. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Milgaussen är cool och lite annorlunda, men inte med vit tavla. Skulle hellre välja en YM då.

11. M021

M021 Friends of KS

Grönglasad millgauss,
    Aldrig förstått YM:an...!

12. acce1999

acce1999 Friends of KS

Eftersom du frågar: Jag föredrar Milgaussen, eftersom jag gillar historiken, designen och den relativt onödiga funktionen i form av extra skydd mot magnetfält. :D Yachtmastern är lite för mycket "bling" för min personliga smak... Och så associerar jag inte mig själv till livet på sjön...

A

yonsson gillar detta.
  13. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Vill du flyga lite under radarn så är ju både milgaussen och Yachten typ de sämsta valen av dem alla? :p

Sond, Spencer och Jensab gillar detta.
  14. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Grymt svårt val.

Har du tittat på YM med blå tavla? Den är riktigt fin i verkligheten.

15. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Helt klart Yacht Mastern. En fantastisk klocka med perfekta proportioner.
    Jag har själv varit mycket nära att slå till på den vita milgaussen men flippfaktorn
    verkar slå till blixtsnabbt för flertalet övriga bärare.
    blingfaktorn är hög på båda uren.
    /j

16. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Båda är grymt coola för att inte vara vintage. Hade nog satsat på Milgaussen, även om en YM hade suttit fint den med.

Trevlig måndag
    JoberMan

17. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Båda två är hur fina som helst. Udda, mer spännande val än de vanliga svarta subbarna och DJ. Jag hade valt 16622 i första hand, den är snäppet roligare med sin platinatavla, ring och sportlook i övrigt. 16622 håller värdet bättre.

18. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Den vita Milgaussen är ju verkligen fräsch! Skulle själv vilja ha en. YM faller mig inte alls i smaken...

19. leben

leben El Patrón

Den här såklart:

Icaras, Marc, OBRKV och 5 andra gillar detta.
  20. Omen

Omen Goldmember

Om det nu ska väljas så lägger jag rösten helt klart på Milgauss fast svart med tavla.

21. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Verkar som MIlgaussen har tjockare boettlock , tyckte den satt som min GMT på natoband när jag provade den.

Omen gillar detta.
  22. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Den har dubbla boettlock.

yonsson och Spencer gillar detta.
  23. Sond

Sond Friends of KS

Oj, inte mina favoriter. Men jag gillar när folk går egna vägar. Hade nog gått på Milgaussen av de du nämner.

24. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag tänker vara tråkig och säga Sub-C som första Rolle. Trots den ej finns bland alternativen...:)

25. Ricrob

Ricrob Friherre

Om du måste ha vit Mille då skulle jag hellre ta YM'en men personligen skulle jag satsat på en svart Mille med grönt glas, dvs GV.

26. Kan säga av egen erfarenhet att en vit Millie INTE är 'diskret, tystlåten eller lagom' den är rätt stor och biffig på armen, väldigt bling och syns -särskilt med den vita tavlan och dom orangea detaljerna...

Men den är cool och en bra klocka om man gillar att den INTE skriker Rolex men den syns, tro mig...

OM du verkligen vill ha en Rolex som är 'diskret, tystlåten och lagom' så är nog Rolex Explorer 1 klockan för dig....

27. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Gillar båda. Hade själv valt YM.

28. Dennis Johansson

Dennis Johansson Bonde

Utav de två hade jag valt en Millgaus. Hade den haft datum hade jag redan ägt den, för mig är det det enda som talar emot den.

29. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Milgausen är ju lite roligare som koncept tycker jag. Blixtsekundvisare som matchar med användningsområdet är ju lite kul. YMn tycker jag ser väldigt "modeklockig" ut även om det säkert är en kanonklocka. Varför inte kolla på en kermit, gatorade eller hulken? Då får du ju din färgskvätt.

Icaras, Sond och jabla gillar detta.
  30. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Tack för all input och ärliga svar, jag ska (för en gångs skull) inte rusa iväg och panikköpa någon utan verkligen ta mig tid.

Att ironi ska vara så förbaskat svårt på internet, jag får bli bättre på att använda smileys.
    Jag gillar att båda är lite bling och skiljer sig lite från mängden så era förslag på t.ex en Hulk, Gatorade eller Milgauss GV ska jag absolut fundera på. Tyvärr jobbar jag varje dag fram till jul så jag hinner inte kolla någon av dem irl, ibland suger det att inte ha en AD i min lilla stad:ap:

Än en gång, tusen tack för er hjälp!

Mårtenssons ur Brookfield