• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest - behöver feedback.

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Så nyinflyttad i Jönköping fick jag äntligen en Rolex, Tudor AD till förfogande och jag började genast hungra efter något nytt.

Jag har nu gjort en lista på klockor som jag kan tänka mig men har väldigt svårt att besluta mig om vilken:

  • Rolex Explorer II 16570 Polar. Sen A serie med SEL och Luggholes, alternativt äldre med tritium.
  • Omega Speedmaster Broad Arrow re-issue 359.450.00
  • Tudor Black Bay på länk
Hoppas ni kan putta mig i rätt riktning:)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har länge funderat på att skaffa mig en Black-Bay, skulle kompletta min 16570 bra. Så med andra ord, börja med Rollen.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Köpte en BB alldeles nyligen och det är riktigt mycket klocka för pengarna. Gedigen och snygg med det röda inslaget. Går att hitta för 18-20k med länk, med några månader på nacken.
Lycka till!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Utav dina alternativ skulle jag helt klart välja explorern. Fin dinka, skulle föredra SEL själv, men det är ju subjektivt. Kul med 24h-visaren också!
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Ingen kärlek för speedmastern alltså, då stryker jag den :)

Lutar som sagt åt explorern men ska ta en sväng förbi AD och disskutera BlackBay. Det känns trist med ETA Urverk dock. Jag vet att precis som i min IWC 3717 så är urverket väldigt modifierat men det är något med in-house som kittlar lite extra!
 

Helvetia

Cartier
Tycker helt klart Omegan är underskattad, skulle själv kunna tänka mig den. Explorern är inte en favorit men om du gillar den så är den ju också rätt prisvärd för en Rolex. Tudorn är kul, dock stör jag mig på den röda färgen på kronan, men om du kan leva med den så..

Vad har du för klockor nu? Kan ju styra valet.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Tycker helt klart Omegan är underskattad, skulle själv kunna tänka mig den. Explorern är inte en favorit men om du gillar den så är den ju också rätt prisvärd för en Rolex. Tudorn är kul, dock stör jag mig på den röda färgen på kronan, men om du kan leva med den så..

Vad har du för klockor nu? Kan ju styra valet.

Just nu en Nomos Ludwig Automatik samt en IWC 3717 och en Certina.

Jag gillar faktiskt Omegan också!
 

POO

Panerai
Nytt är kuligast, så köp BBn om du inte är en flippare och du klarar av att det inte står rolex på tavlan, Broad Arown är också fin.
Ska du köpa Explorer så köp utan SEL, de ser ut som skit.
 

TKVF

Panerai
Jag har en BB. Klockan är gedigen. Länken stabil. Utseendet är riktigt snyggt, fungerar på stranden och festen i jeans. Kanske i vissa fall till kostym. Med dom små guldvisarna gör den inte bort sig.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag står inför ett liknande val själv just nu... Förbannnat svårt att välja. Black Bayen var schysst IRL när jag tittade på den, gedigen och med härlig lyster. Blev faktiskt inte lika impad av Explorer II (såg dock bara den svarttavlade) som kändes tråkig i jämförelese med BBn i mina ögon.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Just nu lutar jag faktiskt åt speedmastern och senvänta ett par månader och inhandla 216570 som när jag höll den tillsammans med 16570 kändes som en uppdatering i rätt riktning för mig!:)
 
Topp