• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest de luxe. 3 klockor, 2 modeller - Rolex

NiklasM

Omega
Har under en tid haft siktet inställt på en ny klocka och Rolex är i fokus. Jag var först helt säker på att det var en Explorer 1 som var modellen. Men när jag testade den, så passade jag på att även testa en DJ2 (41mm). Den satt som en smäck och i min mening var ännu snyggare på handleden än på brickan.
Men jag kan fasiken inte bestämma mig.

Så lite råd uppskattas. Igår var jag inne på Explorer. I morse DJ2 i silver. Just nu är den svarta DJ2an schysst....Ja ni fattar...
Till saken hör även att jag inte är en kostymsnubbe. Jeans, sneakers och sweatshirts/skjorta är mer "jag". Hyfsat välklätt.

Lite bilder;
explorer.jpg
silver.jpg
svart.jpg
 
Hmm, tre mycket fina klockor i mina ögon... Eftersom du sedan tidigare var "bestämd" på att köpa en utforskare, gör det såklart det svårare att välja nu när du funnit DJ:n. Då du tycker DJ:n både är snyggare och sitter bättre på handleden skulle jag gått på den ifall jag var du. Jag föredrar då den svarta:)

Personligen föredrar jag explorern, men det är ju trots allt du som ska ha klockan.
 
Jag gillar Explorern bäst. Lättare att variera med olika band. Själv kör jag brunt skinn på min just nu men varierar även med nato då och då...
Datejusten blir aningen "kotlettig" tycker jag...
 

Zingo

Rolex
Var i samma position som du och säker på Explorern men såg DJ II och den var mer nice i verkligheten så jag gick på den. När jag frågade icke klockmänniskor så sa de DJ II. Klocksnack har många liiite konservativa när det kommer till klockor (allt över 36 på Rolex DJ/Explorer 1 är nymodigheter för dessa och "vanliga människor" ser 36 som mer eller mindre damklockor. Dena är ju dock 39 men det var inte poängen). Explorern är lite mer lik Sub om du redan har den. Kommer en dag att köpa mig en Explorer.
Följ hjärtat, lycka till!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Antingen Explorer eller DJ (i 36mm). Tycker proportionerna är helt fel på dem där... En DJ med svart tavla o vitguldsring hade jag kollat på! Förmodligen en rejäl slant dyrare än Expyn (och vet inte vad du har för budget) men mycket roligare. :)
 

Mauritz

Rolex
Explorer:n är riktigt fin med sina 36 mm. Men om du prövade DJ:II och den satt som en smäck så är det den du skall köra på det är trots allt du som skall bära den.
Frågan kvarstår dock vilken tycker du va snyggast och satt bäst på handleden.
Personligen skulle jag nog kört på Exploren men förstår dina funderingar på DJ:II den är riktigt fin.
Tar du DJ:II så skulle jag valt den svarta av dessa och kanske bytt till vit tavla lagom till sommarn.
Sammanfattat ta den som sitter bäst och gör dig lyckligast.
ladda ned.jpg


Lycka till och trevlig helg.
 
Topp