• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest

Nicklas H

Cartier
Beslutsågesten är svår. En ny klocka ska införskaffas. Valet står mellan dessa 2. Rätt olika men ändå är båda rätt "dressiga".
Vad har vi för olika för och nackdelar.
Vad ska jag ta?
IMG_9462.JPG

IMG_9464.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Du blir inte osynlig med en DJ2. Jag har stått inför exakt samma val och jag valde 388an. Ett år senare köpte jag en 116234, men även den tyckte jag blingade för mycket.
 

Watchj

Cartier
Med svart Seamaster Chrono i lådan hade jag personligen valt DJ men instämmer med tidigare talare vad gäller räfflad ring. Med det sagt så skall min nästa klocka bli en Radiomir ;)
 

ilu05191

Omega
Har inte testat en DJ II 42mm men 36mm sitter mycket bra på mig åtminstone. Men jag tycker dock den nya DJ 41mm ser mycket slimmad och schysst ut!
DJII kräver sin handled, jag har 20,5 cm i omkrets och tycker ändå att den är i största laget, inte för stor men jag hade inte haft en större. 36mm tycker jag passar bäst på de flesta.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Helt upp till vilka övriga klockor du har. Om man bara ska ha en klocka så DJII:an men annars så är pannan roligare.
 
Panerai känns jävligt kallt just nu, inte lika farligt som Hublot men ganska så. Kör en DJ2:a med WG. Slät ring är för platina :)
 
Topp