Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Beslutsångest...

Diskussion i 'Diskussion' startad av 16610, 8 augusti 2013.

1. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Funderar på att flippa min Rolex 16013. Fullset från mitt födelseår. Tog ett bra tag att hitta plus att den är i ett sådant skick man bara drömmer om. Har jag blivit galen?
    Tänkte sälja den och omegan ( seamaster auto från 1960 i bra skick) som jag köpte nyss för att leta upp något annat i Rolex väg. Vad säger panelen?
    Alla råd och tips är välkomna!

/ 16610

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Som alltid. Gnager tanken för mycket och du har lite svårt att sova? Köör!

3. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    När tanken en gång ploppat upp så är det svårt att vända tillbaka. Du blir nog tyvärr tvungen att sälja och köpa ett nytt flipobjekt.

4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Håller nog med övriga. Hade en 16610 som jag ALDRIG skulle sälja eftersom den betydde en hel del för mig rent emotionellt. Men suget efter 5513 blev för stort och nu har jag sålt. Ångrar mig inte en sekund. Kör!

5. k9handler

k9handler Stadsbo

Har man börjat fundera så..........

6. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Okej... kanske är det så att jag måste göra det. Känns lite konstigt då jag verkligen ALLDRIG skulle sälja just den rolexen...
    Men har ni sagt det så=) Funderar dagen ut...

7. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Näh, börja inte flippa, den trippen kommer aldrig ta slut!

16610 och theargonaut gillar detta.
  8. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Tycker det är svårt asså... Sugen på testa något nytt men har inte eko att behålla alla klockor. Har länge varit sugen på att testa Rolex EXP2 med vit tavla...

9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Skulle inte flippa om jag inte verkligen suktade efter en annan specifik modell och inte tog mig råd att köpa båda.

10. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    A va tusan, ingen kommer ihåg en fegis. Det är ju bara en klocka:nailbiting:

11. fredrikb

fredrikb Borgare

Kanske lite trist att flippa något hyfsat unikt (eller iaf svårt att få tag på igen) mot något så vanligt som en expII med vit tavla (som det går 13 på ett dussin). Men trivs du inte med din 16013 så saknar det kanske betydelse.

Jag skulle i alla fall sova rätt många nätter på det innan jag gjorde det. Ge dig själv tre månaders tvingande betänketid? :)

12. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Jo men jakten på nya "kikar" känns för stor. Men jag håller med. betänketid är nog inte fel. Sen ska man ju inte ha bråttom. Får känna på det och kika runt lite. Rätt vad det är kanske det dyker upp något som känns bra.

13. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Typ som en flickvän... När man väl börjar tänka på att avveckla så är det bara och släppa taget.. I det här fallet kan det kännas värre, det förstår jag :)

Gavve och 16610 gillar detta.
  14. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Instämmer fullt!
    Lycka till.
    /J

15. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm