• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest...

16610

Patek
2-Faktor
Funderar på att flippa min Rolex 16013. Fullset från mitt födelseår. Tog ett bra tag att hitta plus att den är i ett sådant skick man bara drömmer om. Har jag blivit galen?
Tänkte sälja den och omegan ( seamaster auto från 1960 i bra skick) som jag köpte nyss för att leta upp något annat i Rolex väg. Vad säger panelen?
Alla råd och tips är välkomna!

/ 16610
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
När tanken en gång ploppat upp så är det svårt att vända tillbaka. Du blir nog tyvärr tvungen att sälja och köpa ett nytt flipobjekt.
 

Mr Chance

Kalmar
Håller nog med övriga. Hade en 16610 som jag ALDRIG skulle sälja eftersom den betydde en hel del för mig rent emotionellt. Men suget efter 5513 blev för stort och nu har jag sålt. Ångrar mig inte en sekund. Kör!
 

16610

Patek
2-Faktor
Okej... kanske är det så att jag måste göra det. Känns lite konstigt då jag verkligen ALLDRIG skulle sälja just den rolexen...
Men har ni sagt det så=) Funderar dagen ut...
 

16610

Patek
2-Faktor
Tycker det är svårt asså... Sugen på testa något nytt men har inte eko att behålla alla klockor. Har länge varit sugen på att testa Rolex EXP2 med vit tavla...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skulle inte flippa om jag inte verkligen suktade efter en annan specifik modell och inte tog mig råd att köpa båda.
 

fredrikb

Cartier
Tycker det är svårt asså... Sugen på testa något nytt men har inte eko att behålla alla klockor. Har länge varit sugen på att testa Rolex EXP2 med vit tavla...

Kanske lite trist att flippa något hyfsat unikt (eller iaf svårt att få tag på igen) mot något så vanligt som en expII med vit tavla (som det går 13 på ett dussin). Men trivs du inte med din 16013 så saknar det kanske betydelse.

Jag skulle i alla fall sova rätt många nätter på det innan jag gjorde det. Ge dig själv tre månaders tvingande betänketid? :)
 

16610

Patek
2-Faktor
Kanske lite trist att flippa något hyfsat unikt (eller iaf svårt att få tag på igen) mot något så vanligt som en expII med vit tavla (som det går 13 på ett dussin). Men trivs du inte med din 16013 så saknar det kanske betydelse.

Jag skulle i alla fall sova rätt många nätter på det innan jag gjorde det. Ge dig själv tre månaders tvingande betänketid? :)

Jo men jakten på nya "kikar" känns för stor. Men jag håller med. betänketid är nog inte fel. Sen ska man ju inte ha bråttom. Får känna på det och kika runt lite. Rätt vad det är kanske det dyker upp något som känns bra.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Typ som en flickvän... När man väl börjar tänka på att avveckla så är det bara och släppa taget.. I det här fallet kan det kännas värre, det förstår jag :)
 
Topp