• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutshjälp: Tudor Fastraider kronograf

McGyver

Rolex
Var i Berlin i helgen för att fira att frun fyllt 40 och upptäckte att staden är full av klockbutiker!!

Massor av godis från Rolex, Chopard, PP, AP, Hublot m.m. m.m.
I ett skyltfönster stannade blicken direkt på en hylla - glad för kontraster som jag är, en kronograf med "panda dial".

En stadig man i svart kostym stod och bevakade ingången och inne i butiken fanns säkert 4-5 av hans lika välväxta kusiner. Jag var bara tvungen att testa klockan och satte fart mot ingången med en något nervös fru bakom som sa, - Hoppas du har en Rolle på armen! Givetvis hade jag min modifierade Seiko dagen till ära, men det visade sig vara ok!

Klockan i fråga är en Tudor Fastraider 4200

TudorFastrider4200.jpg


Har ärligt talat inte tittat så mycket på Tudors kronografer av modernare snitt men färgkombinationen fick mig att fastna direkt. Att det är en ripoff av en av tidigare storebrors modeller råder det inget tvivel om.

Den snabba testen i butiken kändes väldigt bra. 42mm och 15mm höjd var ok på mina 17.5cm tunna handleder, men frågan är om boetten är klumpig eller inte till vardags?

Någon som har/har haft en Tudor chrono med denna boett som vill dela med sig av sina erfarenheter?

[Bild skamlöst stulen från annons]
 

Sjobedan

Rolex
Var i Berlin i helgen för att fira att frun fyllt 40 och upptäckte att staden är full av klockbutiker!!

Massor av godis från Rolex, Chopard, PP, AP, Hublot m.m. m.m.
I ett skyltfönster stannade blicken direkt på en hylla - glad för kontraster som jag är, en kronograf med "panda dial".

En stadig man i svart kostym stod och bevakade ingången och inne i butiken fanns säkert 4-5 av hans lika välväxta kusiner. Jag var bara tvungen att testa klockan och satte fart mot ingången med en något nervös fru bakom som sa, - Hoppas du har en Rolle på armen! Givetvis hade jag min modifierade Seiko dagen till ära, men det visade sig vara ok!

Klockan i fråga är en Tudor Fastraider 4200

TudorFastrider4200.jpg


Har ärligt talat inte tittat så mycket på Tudors kronografer av modernare snitt men färgkombinationen fick mig att fastna direkt. Att det är en ripoff av en av tidigare storebrors modeller råder det inget tvivel om.

Den snabba testen i butiken kändes väldigt bra. 42mm och 15mm höjd var ok på mina 17.5cm tunna handleder, men frågan är om boetten är klumpig eller inte till vardags?

Någon som har/har haft en Tudor chrono med denna boett som vill dela med sig av sina erfarenheter?

[Bild skamlöst stulen från annons]



Riktigt fin! Vad ligger en sån på?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För övrigt samma ränder som Ducati har på sina hojjar. Känns lite lökigt.
3723_1.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Superläcker i de flesta avseenden men den dekaltrimmade urtavlan förstör allt. Hade den funnits i normalutförande utan randen hade jag ägt en.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Håller med om "fartränderna" men det var inget jag reagerade på live - kanske de förstärks på bilderna!?
Jag kommer garanterat se till att få se den live och min förhoppning är att den inte är alls lika påtaglig IRL som du säger. Den är ju grymt snygg, men tappat det mesta pga "fartränderna".

Suttit och googlat bilder sen imorse när jag fick syn på den i din tråd! :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag hade inte brytt mig om stripen om den bara vart centrerad, den kittlar ögat där ute på högerkanten. Men jag gillar den verkligen, synd att Tudor mekar så mycket med motorsport.
 
Topp