• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beställa klocka, extra kostnader

M3a

Cartier
2-Faktor
Köpte själv en Sarb017 från Seiya. Köpet utav själva klockan var billigt men tyckte tullavgiften va ett skämt.
 

eblomgren

Omega
Jag beställde en SKX007 från creationwatches och det gick smidigt, dock tillkom tullavgift på en 100 kr. Är det någon som vet hur tullavgiften beräknas, är det fasta avgifter med intervall eller är det en procent av totalbeloppet?
 

JohnDoe

Rolex
Tullen är fast på klockor och är några kronor. Adminavgiften beror på transportören. Moms tillkommer på hela beloppet inkl frakt o tull etc
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med "hela beloppet" menar du frakt och tullkostnad och inte själva klockpriset va, för annars skulle det vara väldigt låg moms (typ 4% moms) på min SKX007:a?
+25% på deklarerat värde + frakavgift, +några kronor i tullavgift, +eventuell hanteringsavgift beroende på fraktsätt.
 

eblomgren

Omega
Ni andra som har handlat på creationwatches, har ni åkt på "högre" moms, dvs. är det fler än jag som haft tur och klarat mig undan eller är det generellt så?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni andra som har handlat på creationwatches, har ni åkt på "högre" moms, dvs. är det fler än jag som haft tur och klarat mig undan eller är det generellt så?
Sök på forumet, det car nyss en tråd där tullen beslagtog en köocka från creation för att utreda äkthet och värde. Jag har flera gånger fått skicka in kvitto som stärker typen av vara samt pris. Vissa paket som är lågt deklarerade åker fast, andra inte. Just creation lär vara under lull hos tullen nu.
 
Topp