• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bestulen i helgen ,Rolexbox "inredning"

Pdson

Omega
Blev av med "inredningen" till sambons Rolex Airking i helgen ,den lilla filten o klockkudden som ligger i boxen försvann på fredagskvällen, som tur var hade sambon klockan på armen, men förmodligen så trodde personen att klockan låg inlindad i boxen o körde in näven o tog det. Nu är det osannolikt att nån försöker sälja filt o klockkudde , men om ni ser nån annons eller så kan ni höra av er.

Mvh
Patrik
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Blev av med "inredningen" till sambons Rolex Airking i helgen ,den lilla filten o klockkudden som ligger i boxen försvann på fredagskvällen, som tur var hade sambon klockan på armen, men förmodligen så trodde personen att klockan låg inlindad i boxen o körde in näven o tog det. Nu är det osannolikt att nån försöker sälja filt o klockkudde , men om ni ser nån annons eller så kan ni höra av er.

Mvh
Patrik

Hur gick det till?
Var stod lådan och vem hade möjlighet att plocka innehållet?
 

Stormgaard

Breitling
Fyfan. Att människor fortfarande har problem att skilja mellan "mitt" och "ditt". Tur att sambon hade klockan på armen iallafall...
 
  • Like
Reactions: inc

Pdson

Omega
Den stog i ett köksskåp , jag ställde den där när jag tagit ut den ur kassaskåpet för hon skulle ha den på sig på fredagskvällen kl 18 o ut på middag o när vi skulle lägga tillbaka klockan på Lördagen var boxen tom, jag hade hem ett antal bekanta på fredagskvällen , men efter kl 23 skruvade jag klockor resten av kvällen i källaren ,kan ha vart in nån på besök då med...känns jävligt surt
O barnen var 5 mil hemifrån
 

Pdson

Omega
Kan inte säga annat att det är galet knepigt, skåpet i källaren o köket vid entrén, men har en rutin i att låsa o alltid larma skalskyddet när vi är hemma på kvällen.
 

Pdson

Omega
Hon rörde inte boxen eller klockan innan jag gav henne den vid köksbordet, jag satt vid bordet tog ur den drog upp klockan o gav den till henne, sen la jag in boxen i köksskåpet, o hon for direkt hon satt på sig klockan.
Vänt upp o ner på hela huset , inklusive soppåsar mm
 

Starship

Cartier
Det hela låter mycket märkligt! Jag tror och hoppas att kudden dyker upp och att det bara var ett vanligt anfall av senilitet. "Wtf? Hur hamnade kudden i ugnen/frysen/tvätten/bakom en blomkruka?"
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fan vad skuvat! Du var inte lite på lyset då? Jag är expert på gömma saker på fyllan.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Var inte en av de där pilgrimsmusslorna lite seg...

OT så är väl fallen där saker blir stulna av människor man släppt in i huset svåra att få ut på försäkringen.
Hoppas ni hittar en naturlig förklaring
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Den stog i ett köksskåp , jag ställde den där när jag tagit ut den ur kassaskåpet för hon skulle ha den på sig på fredagskvällen kl 18 o ut på middag o när vi skulle lägga tillbaka klockan på Lördagen var boxen tom, jag hade hem ett antal bekanta på fredagskvällen , men efter kl 23 skruvade jag klockor resten av kvällen i källaren ,kan ha vart in nån på besök då med...känns jävligt surt
O barnen var 5 mil hemifrån
Låter ju helt galet.
 

Pdson

Omega
Ja ni, detta är en konstig och riktigt obekväm/obehaglig situation, fyllebortslarvning är faktiskt inte aktuellt i de här fallet :), jag har gått igenom förloppet 200 gånger i huvudet och hittar ingen vettig lösning alls, och allt är genomletat tagit bort socklar under köksinredning, mjölpåsar kakburkar flingpaket tvättkorgar, soppåsar och annat.....men de finns inte, o en sån kudde är ju inte så jäkla liten heller....vet inte hur jag ska ställa mig till detta, polisanmälan resulterar nog inte ett skvatt någon som har en aning om vad ny kudde o "gosefilt" till klockan kan kosta ?, hur felar "värdet" när detta är borta till komplett box? som tur är låg Cert o länk i botten så förmodligen har nån snabbt tryckt ner handen o tagit med sig den...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ja ni, detta är en konstig och riktigt obekväm/obehaglig situation, fyllebortslarvning är faktiskt inte aktuellt i de här fallet :), jag har gått igenom förloppet 200 gånger i huvudet och hittar ingen vettig lösning alls, och allt är genomletat tagit bort socklar under köksinredning, mjölpåsar kakburkar flingpaket tvättkorgar, soppåsar och annat.....men de finns inte, o en sån kudde är ju inte så jäkla liten heller....vet inte hur jag ska ställa mig till detta, polisanmälan resulterar nog inte ett skvatt någon som har en aning om vad ny kudde o "gosefilt" till klockan kan kosta ?, hur felar "värdet" när detta är borta till komplett box? som tur är låg Cert o länk i botten så förmodligen har nån snabbt tryckt ner handen o tagit med sig den...
Kostar ett par hundra att köpa tillbaka, no biggie!
 

Pdson

Omega
inge pengar med andra ord, men sjukkkkkttttt iriterande händelse, kollade loggen på larmet och skalskyddet vart påslaget kl 2330, så de finns ett hålrum i tiden att det vart olarmat när jag befunnit mig i källaren , samtidigt sitter de en ding dong kopplad till dörren så de plingar i källaren om nån öppnar, har elektrisk låsning som iofs inte kan ha låst sig under den tiden... och någon har vart in, det blir många om o men i detta märkliga scenario....
 
P

Philippe Stern

Guest
inge pengar med andra ord, men sjukkkkkttttt iriterande händelse, kollade loggen på larmet och skalskyddet vart påslaget kl 2330, så de finns ett hålrum i tiden att det vart olarmat när jag befunnit mig i källaren , samtidigt sitter de en ding dong kopplad till dörren så de plingar i källaren om nån öppnar, har elektrisk låsning som iofs inte kan ha låst sig under den tiden... och någon har vart in, det blir många om o men i detta märkliga scenario....
Fylla och villa. Nu pratar vi inte om Kronjuvlerna som tur väl är. Mitt bästa tips är att glöm det och skaffa nya vänner.
 
Topp