• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bestulen på mina älsklingar under resa i USA

Något fruktansvärt har hänt...
Har precis upptäckt att mina två favoritklockor har blivit stulna.
För att sammanfatta en lång historia:
Var tvungen att checka in min carry-on väska då jag flög mycket litet flygplan från Boston till New York. Väskan kommer inte med planet utan körs ut dagen efter. Öppnar dock inte väskan förrän ett dygn senare och upptäcker att mina två klockor är borta. Lägger alltid de i rese-etuier i mina löparskor så att det inte är något man ser direkt ifall väskan öppnas men det har tydligen inte hjälpt.
Hotellet har hjälpt till med diverse anmälningar och jag har skickat mail till mitt försäkringsbolag (T-H).

Någon som har förslag på vad som behöver göras mer??

Följande klockor är borta:
Breitling Chronomat B01 Limited Edition 881/2000 (Köpt av @ErikGBG )
Omega Speedmaster Legend series Michael Schumacher (Köpt av @RicVin )
Jag är knäckt!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Beklagar verkligen.
Kan inte komma på något mer du redan gjort - anmält till försäkringsbolag, flygbolag etc.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Shit, jag som brukar stoppa ned både datorer och digitalkameror i väskan som jag checkar in. Aldrig blivit av med något, hm...
Klockorna har jag dock alltid i väskan.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jävligt trist. Försäkringsbolaget kommer att vilja se kvitton eller motsvarande men du har förmodligen ett hyfsat rese/borta skydd. Hoppas det löser sig.
Personligen har jag dock alltid klockorna i handbagaget. Litar inte på bagagehantering.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fy tusan vad tråkigt! :( man får hoppas att det rör dig om slarvig säkerhetspersonal som har granskat din väska...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jävligt trist och riktigt dåligt av flygbolaget/flygplatspersonalen. Vad säger flygbolaget?

Fanns det spår av att väskan öppnats?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Något fruktansvärt har hänt...
Har precis upptäckt att mina två favoritklockor har blivit stulna.
För att sammanfatta en lång historia:
Var tvungen att checka in min carry-on väska då jag flög mycket litet flygplan från Boston till New York. Väskan kommer inte med planet utan körs ut dagen efter. Öppnar dock inte väskan förrän ett dygn senare och upptäcker att mina två klockor är borta. Lägger alltid de i rese-etuier i mina löparskor så att det inte är något man ser direkt ifall väskan öppnas men det har tydligen inte hjälpt.
Hotellet har hjälpt till med diverse anmälningar och jag har skickat mail till mitt försäkringsbolag (T-H).

Någon som har förslag på vad som behöver göras mer??

Följande klockor är borta:
Breitling Chronomat B01 Limited Edition 881/2000 (Köpt av @ErikGBG )
Omega Speedmaster Legend series Michael Schumacher (Köpt av @RicVin )
Jag är knäckt!
Sorgligt :( som att bli av med en kroppsdel.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Att folk inte förstår skillnaden på ditt och mitt. Så tråkigt. Hoppas det löser sig på nått sätt!
 

Greven

Audemars
Aj! Svider att läsa om detta. Hoppas allt löser sig och att försäkringsbolaget (och flygbolaget!) ersätter förlusten så du kan köpa nya klockor igen.
 
J

Julledoc

Guest
Du bör kanske göra en polisanmälan också. Hoppas allt löser sig.
 

Poppe

Cartier
Svider som tusan att höra. Har aldrig tänkt på stöldrisken när man flyger( man borde inte ens behöva det:mad:)
Men jag undrar med, vad var det för flygbolag?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jätte tråkigt sånt här :(

Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget!

Jag har alltid klockorna i handbagaget, nu såg jag att du inte fick ha handbagage men då skulle jag nog haft båda på mig. Folk e så jävla giriga nu för tiden.
 
Fy fasiken va tråkigt. Gå på flygbolaget hårt, blev av med en väska när vi flög till Las Vegas, då fick vi en rätt rejäl ersättning varje dag som bagaget var borta. Dock lite skillnad på kläder och två dyrgripar. :(
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men va faan!!!! Lider med dig:-( Saknar den där Speedyn titt som tätt!!!
 
P

Philippe Stern

Guest
Trist som fan! Flygbolag hanterar inte bagaget. Det gör entreprenörbolag åt alla.
 

joca

Patek
2-Faktor
Riktigt surt..
Hade du lås på väskan?
Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget! Har du extra försäkring för dina klockor?
 
Topp