• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bestulen på mina älsklingar under resa i USA

Uppdatering 3:
Boxar med cert, kvitton m.m. är inskickat till försäkringsbolaget. De skulle höra av sig så fort de fått dessa på sitt bord sa dom så nu väntar jag på detta.
US Airways bagagehantering i Phoenix har jag försökt ringa flertalet gånger men tröttnade till slut och fyllde i deras missing items blankett och mailade till dom. Ett autosvar kom tillbaka där man skulle ge dom 4-6 veckor för att lösa problemet.
 

Andyrew

Cartier
Trist att höra, hoppas det löser sig. Fick du inte ha något handbagage alls? Skulle nog inte vågat släppa ifrån mig min klocka personligen... just för att sånt här kan hända.
 
Uppdatering 4:
Försäkringsbolaget låter Kaplans värdera mina stulna klockor för att få fram ett värde.
Vad kan man förvänta sig då? Samma prisbilder som på Chrono24 ungefär?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är ju extremt nojig men jag har aldrig packat ner dyrgriparna i resväskan, utan satt dom på armarna under flighten. Grymt tråkigt iaf. Hoppas allt löser sig till det bästa!
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Lider med dig!

Hoppas att resterande löses (försäkringsersättning mm) till bästa sätt, så att du i alla fall får vettig ersättning för klockorna.


Tyvärr kan man väl gissa att du inte får tillbaka just dina klockor.

Jag hoppas att jag inte strör salt i såret, MEN....Att du är en van resenär som inte packar ned klockor sådär i vanliga fall förstår jag, men du och ni andra som reser mycket, varför har ni med er så många klockor? Jag har sett att ni gärna har era klockrullar med er, är ni aldrig rädda för tullstrul eller rånrisk och risk för att ni blir bestulna på hotellen?

Själv skulle jag bara våga ha en klocka på vardera arm, om jag nu vill ha en finklocka och en sportklocka med mig........

Nu har jag inte en hel hög med dyrgripar så det är svårare för mig att förstå.....eftersom jag slipper välja vad som ska sitta på armen.

Lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Uppdatering 4:
Försäkringsbolaget låter Kaplans värdera mina stulna klockor för att få fram ett värde.
Vad kan man förvänta sig då? Samma prisbilder som på Chrono24 ungefär?
Har aldrig hört någon gnälla på att Kaplans värderingar är för låga så det blir nog bra. Sök själv under tidén så du direkt kan svara på om värderingarna känns rimliga eller inte.
 

16610

Patek
2-Faktor
Beklagar! Fan va trist.

Ett tips som jag fick var att lägga "klocknörden" på hyllan medan jag reser. En klocka och ha den på. Lämna "godisarna" hemma typ.

Men som sagt för jävligt att det finns så tråkiga människor!

Hoppas på det bästa och att det löser sig bra. Kämpa!
 

bionicbeagle

Friends of KS
Trist. Så tråkigt att det finns folk som inte kan låta bli att stjäla men sån är ju världen tyvärr.
Jag stoppar alltid klockorna i min "handväska", och inte i den större carry-on väskan. På så vis riskerar jag inte att behöva lämna dom utom synhåll.
Att ta med vs lämna hemma är ju inte ett självklart enkelt val eftersom klockorna lika gärna kan bli stulna hemifrån under tiden som du är bortrest...
 

Wiliamo

Panerai
Blir också nyfiken, hur har det gått? Om du inte fått tillbaka klockorna, har försäkring täckt? Beklagar trots att det snart är ett år sen:(
 
Helt glömt av denna tråden!
Men, följande har hänt:
Inte ett ljud från flygbolaget (Som väntat)
Kontaktade Trygg-Hansa som jag har privat. De ville ha boxar, cert och det hela som jag skickade in till dom. Kom på att jag var ju i början på resan på affärsbesök så jag kontaktade IF som jag har på mitt företag. De ville också ha boxarna osv och när jag fick ett svar från Trygg-Hansa om att de tyckte jag skulle vända mig till IF istället så skickades boxarna över dit.
IF värderade klockorna (till 69 000:- respektive 31 000:) vilket jag tyckte var en bra värdering MEN, självklart ett MEN... Avdrag 70% för oaktsamhet. Något jag förklararde vid två tillfällen hur det hela hade gått till och fick senare överklagat det till nästa instans men fick inget gehör. Så jag fick 30 000:- tillbaka på försäkringen.
 

Platinum

Cartier
Ajaj. 70 % kändes väldigt mycket. Otroligt tråkigt. Om du nu var oaktsam enligt dem, hur tyckte de att du skulle ha gjort?
 

Cryssarn

Rolex
70%....tror det fanns en tråd där försäkring osv togs upp. hela denna röran skulle passa bra där så folk ser hur det kan gå till. Beklagar verkligen
 

Davjoh91

Breitling
Tråkigt! Blev av med min omega smp 300 vid inbrott i mitt hotellrum. Gick i mitt fall bra med försäkringsbolaget (länsförsäkringar ) så fick tillbaka hela summan jag hade betalat och inget avdrag alls. Allt jag behövde göra är att scanna in certifikatet och ett handskrivet kvitto från säljaren jag köpte den av.
70 % avdrag låter helt sjukt !
 
Topp