• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bestulen på mina älsklingar under resa i USA

Platinum

Cartier
Gett fan i att lägga dem i en väska han lämnade ifrån sig kanske?
Nu flyger jag aldrig så vet inte riktigt hur det fungerar men hans alternativ var väl ändå att ha dem på sig eller lägga dem i bagaget - som skulle till samma ställe?

Enligt mig är det inte oaktsamhet, han hade väl lika gärna kunnat bli ficktjuvad?

Hade det fungerat likadant om det gällde ett par skor eller en tröja exempelvis?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu flyger jag aldrig så vet inte riktigt hur det fungerar men hans alternativ var väl ändå att ha dem på sig eller lägga dem i bagaget - som skulle till samma ställe?

Enligt mig är det inte oaktsamhet, han hade väl lika gärna kunnat bli ficktjuvad?

Hade det fungerat likadant om det gällde ett par skor eller en tröja exempelvis?
Jag tycker ju såklart också att det är tråkigt men ur försäkringsbolagets synvinkeln är det nog lite som att lämna bilen med nyckeln i.
 

maartyn

Omega
Hade det fungerat likadant om det gällde ett par skor eller en tröja exempelvis?

Försäkringsbolagen är tydliga i villkoren med vad som är stöldbegärliga prylar. Skor och tröjor brukar exempelvis inte vara stöldbegärliga vilket däremot dyra klockor är. Ofta är olika aktsamhet- och förvaringskrav kopplade till stöldbegärlig egendom.
Jag kan varmt rekommendera att läsa igenom sina försäkringsvillkor. Åtminstone mina, från Länsförsäkringar, är väldigt tydliga och lättläsa. Det skadar aldrig att vara påläst.
 

Labbo

Breitling
fy fan (ursäkta språket men blev upprörd!) hoppas de kommer tillbaka! och någon inser vilket misstag de just har begått!:banghead:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
:( Deppig upplösning. Hur svårt kan det vara att se vilka som var i tjänst när väskan hanterades? Vid det här laget har det säkert kommit in fler anmälningar som pekar mot samma person/personer och vederbörande är nog redan kickade även om det inte hjälper TS idag.
 
Beklagar det inträffade, har blivit bestulen på ett liknande sätt, dock inte 2 samtidigt - Skitstövlar finns överallt tyvärr hoppas att försäkrings bolaget är korrekta med ditt ärende och att de inte skriver ner värdet alltför mycket på dinkorna utifrån deras syn på marknadsvärdet, som dom vackert kallar det för.Håll huvudet högt blicka framåt , önskar dig all framgång i denna soppa som hänt dig.
 
Topp