• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besviken och missnöjd med servicen

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Fy fan, jag skulle gått i taket om detta skulle hända mig. Hoppas det löser sig på nåt sätt.
Tycker som andra röster här. Fram med vilken AD det rör sig om, så vet jag vart jag inte ska lämna in min klocka.
 

Veratio

Cartier
Tycker dock att det är helt rätt att inte outa dom riktigt än. Du kan ju uppmärksamma dom på tråden så kan dom "köpa" din tystnad med kostnaden för service (åtminstone delvis) och en lätt polering av kanterna.

Priset kan väl inte gå ner så fruktansvärt på begagnatmarknaden, kanske en tusenlapp, men jag förstår till 100 procent din situation! Jag skulle vara fly förbaskad!!



Niclas L
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Klaga, och begär rejäl kompensation!
Häng ut AD;n också så att de vet att det får konsekvenser.
 

Rivalen

Rolex
Bara att skriva under på vad alla säger. Att det är svårt nog ibland att slippa poleringsmarodörer är en sak, men detta är i en klass för sig. Dags att ha som regel at ta bilder på sin klocka innan man lämnar in den? För at stå starkare vid tvist? Nu har de ju erkänt, men skall bli spännande att höra om de börjar kråsa sig när det blir tal om ekonomisk kompensation. Hoppas det slutar efter omständigheterna bra. Jag vill inte heller serva där, men kan du ha nytta av att du inte namnger dem så ok och lycka till.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jag är nästan lite chockad över att en handlare som kallar sig för AD behandlar en kunds klocka på det här viset. Förstår vad alla ovan säger, jag tror också att du har rätt bra hävarm på dem. Nöj dig inte med en Plaza Man och ett Daniel Wellington-fodral!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Du ska inte behöva betala ett öre för den "servicen".. Pengarna tillbaka och fri polering är det enda rätta i det här läget.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade gått i taket och igenom ett flygplan om AD:n skulle erbjuda kompensation i form av tidningar ett fodral och en polering!?

Jag tycker du inte ska hänga ut AD:n innan ni har kommit till en skälig ekonomisk kompensation.
Om de däremot envisas med en tidning och ett fodral + polering så är det bara att exponera AD:n och slå en pling till Guskleto.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor

Vi kan tex komma in och begära få klämma på varenda klocka i butiken och ställa massa frågor, jättejobbiga frågor om urverk! Expediten kommer bli helt galen, sådant skall man ta med urmakaren tydligen! Vi kan kräva kataloger av alla dess sorter, gärna merchandise också! Vi kräver bjud-champagne, ingen jävla cava!

Det blir alltså precis som vanligt när KS besöker AD :cigar:
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Urmakaren har din klocka som omhändertagen egendom och därmed ställs högre krav på att den hanteras varsamt. Det betyder att klockan ska lämnas tillbaka i det skick den var när den lämnades in + service gjord som du betalar för. AD:n kan bli skadeståndsskyldig om han genom vållande gjort åverkan på klockan, i form av att utge ekonomisk kompensation för försämras kommersiellt värde. Det bör han uppmärksammas på.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Urmakaren har din klocka som omhändertagen egendom och därmed ställs högre krav på att den hanteras varsamt. Det betyder att klockan ska lämnas tillbaka i det skick den var när den lämnades in + service gjord som du betalar för. AD:n kan bli skadeståndsskyldig om han genom vållande gjort åverkan på klockan, i form av att utge ekonomisk kompensation för försämras kommersiellt värde. Det bör han uppmärksammas på.

VM i ordbajs? :D
 

morrism

Audemars
Ser ut som de slängt ner den i en påse, lagt ner i byrålådan rafsat upp påsen, hällt ut den på bordet, lagt den mot bordskanten, slintit ett par gånger med nålstiftet osv. Med andra ord en slapphänt urmakare som gjorde ett snabbt jobb utan att bry sig så mycket.
 

POO

Panerai
Ja, det var oproffsigt gjort. Men jag trodde åtminstone de släpat klockan efter en bil så som visa tar i, akta blodtrycket! Det där går att cape coda rätt bra.
 

V

Cartier
Ja, vart ska vi samlas? Mitt förslag är att vi tar med facklorna och höggafflarna på en gång. Om vi har en snickare på forumet kan vi ju även ta med mobil galgplats....OBS!!! Sarkasm!!!

Håll i hästarna en aning om jag får önska, det här börjar ju spåra ur rejält.
För det första...är det någon här som har sett bilder på klockan innan service??? Till TS, menar inte med det att jag misstror dig men en smula lugn skulle vara klädsamt.

Misstag kan man alltid göra. Ibland av otur men ibland av ren idioti och slarv.
Jag har firma inom transport och vi råkar precis som alla andra ut för det inträffar skador.
Oavsett orsak skulle jag vilja säga att graden kompensation i kombination med snabb hantering är grunden för att en kund som råkat ut för en skada ändå kan bli nöjd. Som med allt annat handlar det om att överträffa kunden förväntningar...i det här fallet cash och erkännande.

Det hade för mig inte spelat någon roll om skadan var gjort av slarv eller otur, jag hade aldrig tagit betalt för servicen och inte heller reservdelarna. Men jag hade också tagit det med kunden i butiken och satt mig ner i lugn och ro och gått igenom vad som blivit fel.

Återigen TS, det här skriver jag inte för att misskreditera dig personligen, men då och då händer det att mina killar är på jobb och ser att det är en möbel som är skadad redan innan vi har rört den. Den order de har då är att kontakta kunden och visa innan de bär den till bilen. Ibland är kunden inte på plats och svarar inte i telefon och då tar ansvarig arbetsledare kort på nämnda möbel så att skadan dokumenteras. Jag kan säga så här att det inte är helt ovanligt att när man sedan träffar kunden och meddelar att det fanns en befintlig skada så påstår de att det ABSOLUT INTE har varit det minsta märke....tills dess att man visar bilden då man brukar få ett "oj då" tillbaka.

Det är inte för att försöka luras dom kunderna säger detta utan för att det är lätt att bli hemmablind eller att glömma repan man gjorde själv förra gången man flyttade.

Med det sagt så hoppas jag det löser sig för TS och till skillnad från majoriteten hyllar jag att gällande AD inte outas i nuläget.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Med det sagt så hoppas jag det löser sig för TS och till skillnad från majoriteten hyllar jag att gällande AD inte outas i nuläget.

Om man nu lyfter frågan på forumet och är ärlig i sin beskrivning vad som hänt så är det självklart man ska namnge AD. Annars är det bättre och hålla tyst och göra upp med AD:n och sen vidta åtgärder.

Det hymlas alldeles för mycket när affärer går åt skogen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Från forumledningens sida så förespråkar vi att den aktuella AD'n namnges i tråden. På KS vill vi i mesta möjliga mån ha transparens för att undvika spekulation och dessutom ger det möjligheten för den aktuella AD'n att själv ge sin sida av saken om vederbörande finner det lämpligt. Antingen är man missnöjd med AD'n och luftar det öppet och transparent i tråden eller så låter man bli att starta tråden. Vi förutsätter att en AD är proffsig nog att kunna bemöta eventuell kritik på ett professionellt sätt.
 

Selvedge

Rolex
Tycker det är sorgligt och otroligt oproffsigt att lämna ifrån sig klockan i sämre skick än innan service! Som ad är det bara att ta sitt ansvar! Lycka till och stå på dig! Pengarna tillbaka är det minsta du kan begära!!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Mycket moget beteende. Bara dumt att hänga it ifall de väljer att rätta till problemet. Men deraa lösning just nu är enligt mig inte skälig.

Så om AD'n nu rättar till detta skall allt bara glömmas?
Låter sjukt, håller med Denke, det ska vara transparens. Ingen AD skall efter att ha klantat sig kunna köpa tystnad.

Tycker vi är skyldiga varandra att tipsa om klantiga aktörer, lika gärna som vi också hissar de schyssta
 
Topp