• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besviken och missnöjd med servicen

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket moget beteende. Bara dumt att hänga it ifall de väljer att rätta till problemet. Men deraa lösning just nu är enligt mig inte skälig.


Nej, det mest mogna hade varit att då inte starta tråden alls. Eller tänkte du att tråden skulle kunna användas som hävstång gentemot en AD i en kompensationsdiskussion, typ "kolla, här på KS, fixa till detta, annars outar jag"? Det är inte därför KS finns.

Med all respekt för TS så har AD redan gett sin kompensation, en kompensation som inte gjorde TS nöjd. Det finns ingen som helst anledning att inte outa AD'n. Det står sedan AD'n fritt att ge sin bild av situationen direkt här på KS om AD'n har lust.

Som påpekats av flera, om jag skulle lämna in en klocka på service i morgon skulle jag vilja veta om denna tråden handlade om den AD'n eller någon annan. Den här trådens enda berättigande är som konsumentupplysning. Och om den ska göra nytta som konsumentupplysning så ska AD'n outas.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nu har ni har servat motorn på min bil och den går som en klocka, tyvärr så råkade ni samtidigt repa lacken på hela framdörren!
-Inga problem, vi kompenserar dig med en årsprenumeration på tidningen Bilsport och gratis spolarvätska...
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Mycket moget beteende. Bara dumt att hänga it ifall de väljer att rätta till problemet. Men deraa lösning just nu är enligt mig inte skälig.

Håller med, men att de började med en tidning, en klockfodral och en lätt polering, är riktigt illa. Om man varit seriös så hade man diskuterat direkt, hur de kan kompensera skadorna på bästa sätt.

Det är min personlig åsikt.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Råkade ut för något liknande för ett antal år sedan, dock med en bil som var inlämnad för service. Tydligen hade min bil kommit i rullning inne i verkstaden (ingen växel i eller handbroms åtdragen) och rullat in i en verktygsvagn. Detta gav en repa längst fram på motorhuven. Verkstadschefen förklarade detta och bad om ursäkt. Därefter fick jag nycklarna till hans bil att disponera under tiden motorhuven lackades om, vilket tog ett par dagar. När jag senare hämtade ut min bil fick jag servicen gratis (ca 4k) utan att jag behövde säga ett ord. Då bilen var BVS-behandlad stod dom också för kostnaden att göra om behandlingen av motorhuven.

Som V sa, det gäller att överträffa kundens förväntningar, vilket bilfirman gjorde i det här fallet.
 

Hugii

Audemars
Hahah... kul att bli erbjuden en tidning för typ 80kr och en polering som du absolut inte vill/ville ha.

Ge oss ett namn så vi får själva avgöra. Jag vill inte ha min klocka där oavsett vad han kompenserar med. Hade de en praktikand just den dagen eller??
 

Fabian

Patek
2-Faktor
D
Nej, det mest mogna hade varit att då inte starta tråden alls. Eller tänkte du att tråden skulle kunna användas som hävstång gentemot en AD i en kompensationsdiskussion, typ "kolla, här på KS, fixa till detta, annars outar jag"? Det är inte därför KS finns.

Med all respekt för TS så har AD redan gett sin kompensation, en kompensation som inte gjorde TS nöjd. Det finns ingen som helst anledning att inte outa AD'n. Det står sedan AD'n fritt att ge sin bild av situationen direkt här på KS om AD'n har lust.


Som påpekats av flera, om jag skulle lämna in en klocka på service i morgon skulle jag vilja veta om denna tråden handlade om den AD'n eller någon annan. Den här trådens enda berättigande är som konsumentupplysning. Och om den ska göra nytta som konsumentupplysning så ska AD'n outas.
det handlar mest om att jag tycker att en outning ska ske när allt material finns på bordet. Självklart ska ADn få stå sitt kast.

Edit: men märker nu att jag inte riktigt formulerade mig så i mitt förra meddelande.
 

BOTL

Panerai
Denke slår ju huvudet på spiken med sin kommentar.

Är inte poängen med ett sådant forum att försöka hjälpa medlemmarna med att tex hos denna AD skadas din klocka, alla kan nog utgå ifrån att uppsåtet inte har varit att skada din klocka men när olyckor och misstag sker ska man som göra rätt för sig samt kompensera inom rimliga gränser så kunden blir nöjd.
Att göra misstag är en sak men att lämna ut klockan utan att ringa och berätta vad som hänt är riktigt lågt, där tappar ett företag mitt förtroende och man hoppas att du inte ska märka nåt.

Om du håller in på namnet för att AD ska få mer press på sig är det kanske bra för dig att du kan hota dem med det MEN om du säger vilka det är så har andra en chans att ta sig en funderare om de vill riskera att lämna in klockan hos denna AD. Ersättningen ni kommer överens om kan du såklart hålla för dig själv men kanske berätta för oss om du är nöjd eller ej.
 

ScubaKing

Audemars
Många här är väldigt diplomatiska. Skulle en urmakare göra dylika med min klocka skulle jag begära en helt ny klocka, eller dra honom inför rätta. Jag vill inte ha en polerad klocka, om han repar den får han fixa en ny. Skulle han nämnt en tidning, en klockfodral och en lätt polering skulle jag be han dra åt helvete och säga att vi möts i rätten.. och SKRIV förfan vilken AD det är! Tänk om jag servar min klocka där imorn liksom :nailbiting:
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Nu tycker jag vi kör ;)

trolltyg_brann.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag tycker många här har ett egoistiskt beteende som med hårda ord vill förmå Tony att hänga ut urmakaren i syfte att ni ska kunna undvika densamma. Ser man det ur Tonys synvinkel så vill han ha bästa möjliga lösning på problemet och det får han knappast genom att hänga ut urmakaren i detta läget. Bättre är då att vänta och se hur det hela utmynnar och är Tony inte nöjd med lösningen därefter så kommer jag inte klandra honom om urmakaren hängs ut.
 

ScubaKing

Audemars
Jag tycker många här har ett egoistiskt beteende som med hårda ord vill förmå Tony att hänga ut urmakaren i syfte att ni ska kunna undvika densamma. Ser man det ur Tonys synvinkel så vill han ha bästa möjliga lösning på problemet och det får han knappast genom att hänga ut urmakaren i detta läget. Bättre är då att vänta och se hur det hela utmynnar och är Tony inte nöjd med lösningen därefter så kommer jag inte klandra honom om urmakaren hängs ut.


Skadan för honom är ju redan skedd. Kan man rädda andra är det väl bra? Att hänga ut AD.n gör i sig inte att någon skippar dem om dem gör rätt för sig. Ska dem däremot erbjuda en klocktidning så förlorar dem nog rätt mycket kunder från detta och andra forum.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Men outa då för satan! Även om du till slut blir kompenserad så bespara oss andra från att gå dit! Hur shysst är det?

Förutsatt att det inte är Rob E för dit kommer vi fortsätta gå ändå :D Men dom hade å andra sidan aldrig givit dig den usla servicen eller bemötandet.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Skadan för honom är ju redan skedd. Kan man rädda andra är det väl bra? Att hänga ut AD.n gör i sig inte att någon skippar dem om dem gör rätt för sig. Ska dem däremot erbjuda en klocktidning så förlorar dem nog rätt mycket kunder från detta och andra forum.

Skador sker och det är lösningen som räknas och den saknar vi för tillfället.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker många här har ett egoistiskt beteende som med hårda ord vill förmå Tony att hänga ut urmakaren i syfte att ni ska kunna undvika densamma. Ser man det ur Tonys synvinkel så vill han ha bästa möjliga lösning på problemet och det får han knappast genom att hänga ut urmakaren i detta läget. Bättre är då att vänta och se hur det hela utmynnar och är Tony inte nöjd med lösningen därefter så kommer jag inte klandra honom om urmakaren hängs ut.


Då skulle han inte ha startat tråden. Den här tråden hjälper ingen (om den nu inte är till för att pressa AD'n till att köpa sig fri och slippa bli outad, vilket jag väljer att inte tro). Det här är ett klockforum. Vi som hänger här vill veta vilka AD's som är bra och vilka AD's som inte är bra. Transparens helt enkelt.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Då skulle han inte ha startat tråden. Den här tråden hjälper ingen (om den nu inte är till för att pressa AD'n till att köpa sig fri och slippa bli outad, vilket jag väljer att inte tro). Det här är ett klockforum. Vi som hänger här vill veta vilka AD's som är bra och vilka AD's som inte är bra. Transparens helt enkelt.

Jag håller med dig och jag tror att Tony ångrar att han startade tråden. Han var knappast beredd på att det var han som skulle bli skurken.
 

BOTL

Panerai
Guskleto ,självklart så räknas vägen till lösningen. för visst bryr även du dig om du slipper hota med diverse juridiska åtgärder eller att få ett samtal från företaget som gjort fel där de ber om ursäkt och försöker kompensera på ett rimligt sätt. När man lämnat ifrån sig en produkt utan att nämna skador som uppkommit medans kundens produkt varit i deras ägo har man gjort nåt oförsvarligt.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Guskleto ,självklart så räknas vägen till lösningen. för visst bryr även du dig om du slipper hota med diverse juridiska åtgärder eller att få ett samtal från företaget som gjort fel där de ber om ursäkt och försöker kompensera på ett rimligt sätt. När man lämnat ifrån sig en produkt utan att nämna skador som uppkommit medans kundens produkt varit i deras ägo har man gjort nåt oförsvarligt.

Du utgår alltså ifrån att det finns ett uppsåt från urmakaren. Vad grundar du det på?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med dig och jag tror att Tony ångrar att han startade tråden. Han var knappast beredd på att det var han som skulle bli skurken.


Hur fick du det till att Tony är en skurk? Att han blivit uppmanad att outa AD'n men inte gjort så gör honom inte till en skurk. Men han får leva med att folk har åsikter om att han inte vill outa den aktuella AD'n. Det ingår liksom i sakens natur på ett diskussionsforum.
 
Topp