• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besviken och missnöjd med servicen

C

China

Guest
Jag är alldeles häpen. Menar du på fullaste allvar att man inte ska kunna göra ett misstag, rätta till detta, och sen kan båda parter gå vidare utan att blanda in hela världen? Gör du alla dina affärer på det sättet kan det bli svårt att hitta utförare till slut. Jag tycker att det där med första stenen är ganska passande just nu...men det verkar var ett forum fullt av alldeles perfekta individer.

För resonemangets skull hade det varit intressant om servicen varit utförd hos Rob Engström. Hade alla fortfarande av avbokat service, aldrig satt sin fot där igen och drivit internetmobb? Jag tvivlar.

Jag tycker också att det är märkligt att forumets ägare, Denke, menar att AD ska outas pga transparens och att om man är seriös ska man kunna bemöta argumenten.
Det visar en ganska naiv syn på hur sådant här fungerar på internet. Att namnge AD med rådande stämning betyder att det kommer eldas på ytterligare. Oavsett om denne sedan kommer med en alldeles sannolik förklaring eller vem vet, till och med en dementi, kommer 5% läsa eller ta den till sig.

Men vi kanske ska sänka alla aktörer efter ett misstag...one strike and you're out! Obehagligt är ordet.

Fast nu så valde TS själv att starta tråden, och om det skulle handla om påtryckningar från TS sida för att få en bättre kompensation, så är det inte första gången det händer på ett forum. Jag tycker att det finns ett allmänintresse i att diskutera kring hur olika aktörer sköter sina affärer, och det finns knappast någon som inte gör ett misstag mellan varven. Därför så ser jag inga problem med en sansad diskussion om någon är missnöjd med t.ex. service eller bemötande.

Men att starta en gnälltråd utan att den andra parten får ge sin syn på saken, det verkar ganska meningslöst.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är alldeles häpen. Menar du på fullaste allvar att man inte ska kunna göra ett misstag, rätta till detta, och sen kan båda parter gå vidare utan att blanda in hela världen? Gör du alla dina affärer på det sättet kan det bli svårt att hitta utförare till slut. Jag tycker att det där med första stenen är ganska passande just nu...men det verkar var ett forum fullt av alldeles perfekta individer.

För resonemangets skull hade det varit intressant om servicen varit utförd hos Rob Engström. Hade alla fortfarande av avbokat service, aldrig satt sin fot där igen och drivit internetmobb? Jag tvivlar.

Jag tycker också att det är märkligt att forumets ägare, Denke, menar att AD ska outas pga transparens och att om man är seriös ska man kunna bemöta argumenten.
Det visar en ganska naiv syn på hur sådant här fungerar på internet. Att namnge AD med rådande stämning betyder att det kommer eldas på ytterligare. Oavsett om denne sedan kommer med en alldeles sannolik förklaring eller vem vet, till och med en dementi, kommer 5% läsa eller ta den till sig.

Men vi kanske ska sänka alla aktörer efter ett misstag...one strike and you're out! Obehagligt är ordet.

Då tycker jag att du ska läsa mina inlägg igen. Min hållning är nämligen inte märklig eller naiv. Inte alls faktiskt.

Tillägg: ett sunt företag kan hantera kritik, även online. Det finns en hel tråd med AD-erfarenheter där AD's får både ris och inkl. Rob E. Mig veterligen har ingen dött av innehållet i den tråden.
 

V

Cartier
Fast nu så valde TS själv att starta tråden, och om det skulle handla om påtryckningar från TS sida för att få en bättre kompensation, så är det inte första gången det händer på ett forum. Jag tycker att det finns ett allmänintresse i att diskutera kring hur olika aktörer sköter sina affärer, och det finns knappast någon som inte gör ett misstag mellan varven. Därför så ser jag inga problem med en sansad diskussion om någon är missnöjd med t.ex. service eller bemötande.

Men att starta en gnälltråd utan att den andra parten får ge sin syn på saken, det verkar ganska meningslöst.

Självklart är det av allmänintresse att diskutera olika aktörers agerande i allt från bemötande, service, prissättning mm. Problemet just nu är att sansen du efterlyser är som bortblåst i den här tråden.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag är alldeles häpen. Menar du på fullaste allvar att man inte ska kunna göra ett misstag, rätta till detta, och sen kan båda parter gå vidare utan att blanda in hela världen? Gör du alla dina affärer på det sättet kan det bli svårt att hitta utförare till slut. Jag tycker att det där med första stenen är ganska passande just nu...men det verkar var ett forum fullt av alldeles perfekta individer.

För resonemangets skull hade det varit intressant om servicen varit utförd hos Rob Engström. Hade alla fortfarande av avbokat service, aldrig satt sin fot där igen och drivit internetmobb? Jag tvivlar.

Jag tycker också att det är märkligt att forumets ägare, Denke, menar att AD ska outas pga transparens och att om man är seriös ska man kunna bemöta argumenten.
Det visar en ganska naiv syn på hur sådant här fungerar på internet. Att namnge AD med rådande stämning betyder att det kommer eldas på ytterligare. Oavsett om denne sedan kommer med en alldeles sannolik förklaring eller vem vet, till och med en dementi, kommer 5% läsa eller ta den till sig.

Men vi kanske ska sänka alla aktörer efter ett misstag...one strike and you're out! Obehagligt är ordet.


Handlar inte om att sänka någon, men att dela både positiva och negativa erfarenheter.
Tyvärr syns mkt sällan de negativa efter de drabbade gör upp detta mellan sig, vilket är helt i sin ordning.

Men om en AD är uppenbart "klantig" eller hanterar situationer på ett sätt som beskrivs anser jag att det skall ut ur mörkret.
Om AD'n dessutom outas kan denne själv välja att bemöta kritiken och eventuellt ta lärdom av situationen.

Sopas det under mattan lär det inte dröja länge innan någon annan drabbas på liknande sätt.
 

Tony

Omega
AD:n ringde mig efter stängningen och förklarade att de kommer att betala tillbaka hela servicekostnaden till mig. Jag kommer även att göra ett besök i butiken och vara på plats när de putsar bort reporna.

Min avsikt med tråden var inte att hänga ut AD:n eller att sätta på press på dem, utan det var för att jag hade för lite kunskap om vad som är acceptabelt, vad man kan göra och ville ha råd ifrån er. Då AD:n och jag har kommit fram till en uppgörelse som båda accepterar så tycker jag att AD:n har skött det hela bra. Det tog lite tid (kl.10:30-18:40) men bemötandet och hanteringen var bra. Inga hetsiga debatt förekom. De gjorde misstag och rättade till det, det är så man som kund vill att butiker ska vara. Jag kommer inte att outa ut namnet på AD:n, det har inte varit min avsikt.

Jag vill tacka Guskleto för all hjälp och samtal!
Tack till er alla som har engagerat er i mitt ärende.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
AD:n ringde mig efter stängningen och förklarade att de kommer att betala tillbaka hela servicekostnaden till mig. Jag kommer även att göra ett besök i butiken och vara på plats när de putsar bort reporna.

Min avsikt med tråden var inte att hänga ut AD:n eller att sätta på press på dem, utan det var för att jag hade för lite kunskap om vad som är acceptabelt, vad man kan göra och ville ha råd ifrån er. Då AD:n och jag har kommit fram till en uppgörelse som båda accepterar så tycker jag att AD:n har skött det hela bra. Det tog lite tid (kl.10:30-18:40) men bemötandet och hanteringen var bra. Inga hetsiga debatt förekom. De gjorde misstag och rättade till det, det är så man som kund vill att butiker ska vara. Jag kommer inte att outa ut namnet på AD:n, det har inte varit min avsikt.

Jag vill tacka Guskleto för all hjälp och samtal!
Tack till er alla som har engagerat er i mitt ärende.

Skönt att det löser sig på ett sätt som gör dig nöjd.
Hoppas att AD'n lärt sig en läxa med
 

mace

Cartier
2-Faktor
Men då så, då har det ju skött det hela bra. Summa summarum: outa.

(Edit: 3:a på bollen. Ljusår bättre än mitt medeltillslag som brukar ligga på drygt 3 mil.)
 

Tony

Omega
Min avsikt har inte varit att hänga ut AD:n. Jag startade tråden för att jag saknade kunskap om vad kan göras.
Att de tog tag i ärendet och löste det över dan var extra bra. Då kan man skaka av sig och slippa tänka på det.
 

V

Cartier
Då tycker jag att du ska läsa mina inlägg igen. Min hållning är nämligen inte märklig eller naiv. Inte alls faktiskt.
Jag har läst dina inlägg i tråden.
Har bara svårt att förstå resonemanget att eftersom TS nu ändå har skapat sin tråd så ska AD på något sätt vara tvingad att svara för att visa sig seriös. Speciellt när ingen här sitter inne med all info. Det hade varit väldigt bra om TS kunnat visa före-bilder, då hade det varit enkelt. Det tycker jag inte att det är nu och därför borde kanske fler än jag följa tipset jag fick av Boris Balkan ;) att ta ett djupt andetag.

Sen när det gäller outning eller inte har vi helt enkelt olika åsikter. I det här specifika fallet hade jag fortsatt dialogen med AD ett par steg till så att jag verkligen var 100% säker att vi var vid vägs ände innan jag valde att outa någon.

För övrigt är det förbannat jobbigt att försöka föra en vettig diskussion via en IPhone med helt spräckt skärm.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tycker dock att det är helt rätt att inte outa dom riktigt än. Du kan ju uppmärksamma dom på tråden så kan dom "köpa" din tystnad med kostnaden för service (åtminstone delvis) och en lätt polering av kanterna.

Priset kan väl inte gå ner så fruktansvärt på begagnatmarknaden, kanske en tusenlapp, men jag förstår till 100 procent din situation! Jag skulle vara fly förbaskad!!



Niclas L


Så du tycker vårt forum skall funka som en plattform för en form av utpressning?
 

morrism

Audemars
Min avsikt har inte varit att hänga ut AD:n. Jag startade tråden för att jag saknade kunskap om vad kan göras.
Att de tog tag i ärendet och löste det över dan var extra bra. Då kan man skaka av sig och slippa tänka på det.


De löste ju ditt problem på ett jättebra sätt, ligger väl då i allas intresse att veta vilken AD det är som man kan känna sig trygg att lämna in sin klocka till ifall något går fel så rättar de till det.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Underligt resonemang Tony . Får man anta att du tänkte outa om du inte gillade det dem erbjöd och nu när dem skött det snyggt så håller du istället tyst? Det är väl bara att krypa till korset och outa.. Det finns oseriösa aktörer som inte sköter sånt här men denna aktör har skött det bra och således kan du väl delge den infon till oss andra?
 

Glusch

Cartier
Jag vill ännu en gång upprepa det jag tidigare sa. Med största sannolikhet gjorde TS tråden för att dela med sig av sin irritation/frustration och förvirring kring vad som hänt. Jag tror absolut att TS inte hade för avsikt att varken out:a AD eller utpressa AD. Att även hävda att TS använt denna tråd som utpressning av AD utan några som helst belägg tycker jag ändå är lite väl.

Precis som många andra vill jag självklart veta namnet på AD:n men om TS känner att han inte vill dela med sig av det är det väl ändå upp till honom. Sen kan vi ta och spekulera hur mycket vi vill om att TS:s tystnad köpts och påpeka hur otroligt rutten vi känner att AD är men vi borde i alla fall kanske överväga att ha lite att gå på innan vi slänger omkring anklagelser till höger och vänster.

Ja, jobbet var riktigt slarvigt gjort.
Ja, AD:n försökte komma undan med det.
Men nu verkar situationen löst sig på ett sätt både TS och AD verkar vara nöjda med så då ska det väl inte vara så mycket att bråka om?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har läst dina inlägg i tråden.
Har bara svårt att förstå resonemanget att eftersom TS nu ändå har skapat sin tråd så ska AD på något sätt vara tvingad att svara för att visa sig seriös. Speciellt när ingen här sitter inne med all info. Det hade varit väldigt bra om TS kunnat visa före-bilder, då hade det varit enkelt. Det tycker jag inte att det är nu och därför borde kanske fler än jag följa tipset jag fick av Boris Balkan ;) att ta ett djupt andetag.

Sen när det gäller outning eller inte har vi helt enkelt olika åsikter. I det här specifika fallet hade jag fortsatt dialogen med AD ett par steg till så att jag verkligen var 100% säker att vi var vid vägs ände innan jag valde att outa någon.

För övrigt är det förbannat jobbigt att försöka föra en vettig diskussion via en IPhone med helt spräckt skärm.

Detta är ett forum. Vi utbyter erfarenheter. TS första besked var att hen var missnöjd med AD's agerande. Då är det relevant att dela med sig om vilken AD det handlar om för att hjälpa andra medlemmar. Om AD vill, så kan de sedan bemöta kritiken.

Ser inget konstigt i det resonemanget faktiskt.
 

Apansson

Torpare
Berätta vem det var, jag skulle bli skogstokig om det hände med min klocka när den var inne på service, eftersom det är jävligt svårt att hitta en likadan klocka. Den blir ju förstörd för alltid om man tvingas överpolera den liksom. Nu har du ju fått det du ville, samt vi alla vet att AD har skött det på ett snyggt sätt - kanske uppmuntrar folk till att handla hos den AD samt serva moderna klockor som tål att poleras mer? ;)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Detta är ett forum. Vi utbyter erfarenheter. TS första besked var att hen var missnöjd med AD's agerande. Då är det relevant att dela med sig om vilken AD det handlar om för att hjälpa andra medlemmar. Om AD vill, så kan de sedan bemöta kritiken.

Ser inget konstigt i det resonemanget faktiskt.
+1
Hen? Du menar hum?
 

V

Cartier
Detta är ett forum. Vi utbyter erfarenheter. TS första besked var att hen var missnöjd med AD's agerande. Då är det relevant att dela med sig om vilken AD det handlar om för att hjälpa andra medlemmar. Om AD vill, så kan de sedan bemöta kritiken.

Ser inget konstigt i det resonemanget faktiskt.
Och i hans femte inlägg skriver han att han inte vill outa AD vilket ju måste vara hans val. Om man inte tycker att det är ok så har man ju som val att sluta läsa eller engagera sig i tråden då man vet förutsättningarna.
Dessutom har ju TS förtydligat att hans syfte inte var att outa utan att få råd om hur han ska göra efter en risig service. Det måste man ju kunna diskutera generellt utan att känna till vilken AD det avser.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och i hans femte inlägg skriver han att han inte vill outa AD vilket ju måste vara hans val. Om man inte tycker att det är ok så har man ju som val att sluta läsa eller engagera sig i tråden då man vet förutsättningarna.
Dessutom har ju TS förtydligat att hans syfte inte var att outa utan att få råd om hur han ska göra efter en risig service. Det måste man ju kunna diskutera generellt utan att känna till vilken AD det avser.

Ja, det är uppenbarligen TS val. Men TS kan inte välja bort att inte bli kritiserad för att TS inte outar. Detta ÄR ett diskussionsforum.
 

BOTL

Panerai
Min avsikt har inte varit att hänga ut AD:n. Jag startade tråden för att jag saknade kunskap om vad kan göras.
Att de tog tag i ärendet och löste det över dan var extra bra. Då kan man skaka av sig och slippa tänka på det.

Om du saknar kunskapen varför inte lita och lyssna på skaparen av ett klockforum med 5000 medlemmar om det är erfarenhet, insyn och kunskap du efterfrågar?


Ben Bockbrännarbolmers
 
Topp