• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Betala tull

jabla

Sarlacc
Vad tror ni om denna ebayförsäljare som erbjuder sig att betala tullkostnader? Är detta någonting som ni har varit med om tidigare? Någon som har handlat därifrån?

http://stores.ebay.co.uk/LOUCRI-JEWELERS?_trksid=p2047675.l2563

Blir en ganska rejäl kostnad om butiken måste betala en tredjel av försäljningspriset till tullen.
Tullkostnaden brukar vara marginell, det är den 25%iga momsen som kostar.

Edit: smart som man är läste jag inte vad som stod i eBay auktionen innan jag svarade :)
Men tycker det verkar skumt, vill också veta om någon har erfarenhet.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hade jag haft £16,900 över hade jag definitivt inte klickat hem den här :woot: (Hela länkade butiken fortsätter i samma stil...)

$(KGrHqN,!lEFCfgD8glLBQzNhkwc0!~~60_57.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ganska ovanligt, men förekommer. Det är ju självklart för att de skickar paketet deklarerat på ett sött som gör att det oftast glider igenom utan extra avgifter. Problemet är om de inte har tredjepartsförsäkring som täcker om klockan försvinner på vägen. Då täcker den vanliga försäkringen bara det låga beloppet som står på paketet.
 

Maro

Audemars
Min sambo köpte en pryl från typ Nepal genom en agent i Holland där dom enligt avtal skulle betala tull och moms.
Dom var dock inte lika nöjda när den faktiskt fastnade i tullen och kontaktade min sambo och vädjade att betala då dom skulle gå minus på affären:)
 

Guinness

Cartier
Ok så det förekommer alltså att företag agerar så här, är inte så imponerad av diamanter men funderade löst på om denna klockan kanske kan vara ett alternativ till sambon.

http://www.ebay.co.uk/itm/261255649905?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Likvärdig klocka utan diamanter gick på en annan auktion för 12,500. Är diamanterna värda det extra priset?

Väldigt dåligt med info om diamanterna så vidare kontakt med företaget är såklart nödvändigt om köp ska bli aktuellt men någon kanske har några tips om detta iaf.
 

Guinness

Cartier
Hmm

PLEASE READ OUR PAYMENT OPTIONS IN THE AUCTION. BUYER EMAIL US AS SOON AS POSSIBLE WITH CHOSEN METHOD OF PAYMENT. IF YOU PAY BY OUR PREFERRED METHODS LISTED IN THE AUCTION-SHIPPING AND INSURANCE ARE FREE. PAYMENT IS DUE WITHIN 7 DAYS OF END-OF-AUCTION DATE. PLEASE ADVISE IF YOU WANT THE SHIPMENT INSURED AT YOUR EXPENSE. 100% GUARANTEED AUTHENTIC OR YOUR MONEY BACK.

Kunden som måste försäkra klockan själv alltså, om man inte lyckas sätta något av dessa i köpet/betalning.

IF ANY OF THE BELOW APPLY TO YOU--GET FREE SHIPPING:

-Be the first to place a bid & then win the auction!!!
-By paying with E-CHECK.
-By paying upon physical pickup of your item.

Så företaget skickar iväg kockan på ett lägre pris än betalt för och kunden får själv betala försäkringen (om det ska vara försäkrat). Med en affär som har så dyra varor som denna låter det som ett konstigt affärssätt.
 
Topp