Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Betalningsalternativ - internationellt

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 25 augusti 2013.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Godkväll

Sitter och räknar lite för ett ev klockköp, med detta kommer lite oklarheter som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Den eventuella affären kommer ske i USA men för att undvika skatt vill jag göra en internetöverföring. Kommer mötas för att göra affären f2f men hur löser man den betalningen på lättast sätt? Internationella betalningar dröjer även med prio, western union har maxgräns 40', skulle vilja hålla pengarna på mitt konto utan att behöva flytta runt dem för att över telefon/internet kunna göra en snabb överföring där båda parter får en konkret bekräftelse.

Kanske missar något självklart här men öppen för alla tänkbara lösningar!

Hälsningar

2. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Paypal. Mottagaren får ett mail relativt snabbt. Kostar dock lite extra.

3. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Fast avgift eller %?

4. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    3,4% tror jag det är, inte hundra dock.

5. MJ24

MJ24 Friends of KS

PayPal. Koppla ett kreditkort till PayPal så ser mottagaren pengarna på sitt konto direkt.

6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Man kan även ge som "gift" då slipper man procenten på 4%, kan däremot bli trassel om man ska kräva pengarna tillbaks av någon anledning, vore dock inget problem om du ska göra affären f2f

7. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Säger också Paypal.

8. par

par Friends of KS

Paypal blir ju ganska mkt pengar extra om vi pratar mycket pengar.

Mårtenssons ur Brookfield