Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bezel på Datejust 1601/3

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lir, 17 juli 2014.

1. Lir
    Trådstartare

Lir Torpare

Hej alla Rolex-experter ute i stugorna!

Jag nybörjare på Rolex och är på jakt efter en äldre, men välbevarad, Datejust. Har tittat på lite olika bilder och vissa ser ut att vara räfflade (de tre översta) och andra ser ut att ha "miniräfflor" mellan "topparna" (de tre nedersta). Är det en synvilla eller finns det två olika modeller av räfflade ringar till dessa klockor? Eller beror skillnaderna på slitage/polering etc.?

Lite svårt att förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar...

/Lir

Visa bifogad bild 52579

Räfflad.jpg

2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det där är 1603 med stålring, sen finns det 1601 med vitguldsring. Har aldrig tänkt på ovanstående skillnader. Kanske olika årsmodeller?

3. Lir
    Trådstartare

Lir Torpare

Den övre bilden föll bort... här är den iaf;

Slät.jpg

4. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Vänster - stål
    Höger - vitguld

Kejsaren gillar detta.
  5. Lir
    Trådstartare

Lir Torpare

Ok, tack. Jag tolkar svaret som att det är två olika sorters räffling på bazeln på vitguld- (1601) och stålmodellen (1603). Är det rätt uppfattat?

6. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Det är två olika ringar, ja.

Lir gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield