• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Biblioteks GTG

hejo

Panerai
Fick förmånen (sent igår kväll vilket resulterade i att jag bara fick med mig en klocka) att få frågan om en liten GTG. När en forumprofil frågar ställer man givetvis upp

Valet för träffen föll på ett bibliotekscafe. Sagt o gjort och i väntan på att dottern skulle bli färdig med musicerande så fick jag en upplevelse i Vintage i den högre skolan o med sällsam god smak

Nåväl vad landade på cafebordet..
Jo detta:

image.jpg


Vad sägs om två militärer, en från kolvmotorgenerationen höjdpunkt och en från den moderna reamotorns vagga.

Tillbaka till kolvmotorn och race i bilformat, här har vi ett topp exemplar

image.jpg


Sen blev det en del annat godis, gillar Seamastern, superskön tavla måste ses IRL...

image.jpg


En liten överblick...

image.jpg


Jag har ingen direkt kärlek för guld dock fick jag mig en tankeställare när jag mötte denna, tungt!

image.jpg


O mer respekt än detta kan det ju inte bli....

image.jpg


La posten i denna forumdel i förhoppning om att fler skall hitta till Vintagedelen...

Ha en go helg o tack Skeppshult för en trevlig fika!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    164.8 KB · Visningar: 67

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Riktigt trevliga klockor där.
Antar att lilla my var där ;)
Bara att gratulera er båda till fina grejor. Fick nåt nytt följa med hem?
 

hejo

Panerai
Riktigt trevliga klockor där.
Antar att lilla my var där ;)
Bara att gratulera er båda till fina grejor. Fick nåt nytt följa med hem?


My var där men My var inte så arg som jag trodde :angel: Nästa biblioteksträff kan kanske bli på ett
annat bibliotek med samma udda arkitektoniska uddaheter, typ runt torn o då förväntar jag mig ditt
deltagande jakob.dala o en annan Jeager :happyhappy:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
My var där men My var inte så arg som jag trodde :angel: Nästa biblioteksträff kan kanske bli på ett
annat bibliotek med samma udda arkitektoniska uddaheter, typ runt torn o då förväntar jag mig ditt
deltagande jakob.dala o en annan Jeager :happyhappy:
Det är bara att säga till om du är i trakterna. Jag kommer gärna och kikar på diverse godbitar :) jaegern vill också följa med.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för sällskapet idag, alltid kul att träffa forumrävar! Riktigt fin krigarkronograf det där, tur de är lite stora... Den opolerade Seamastern, dress, har nu guldiga visare och index. Tänkte polera den och slipa bort gravyr men det tog emot...
 

hejo

Panerai
Tack för sällskapet idag, alltid kul att träffa forumrävar! Riktigt fin krigarkronograf det där, tur de är lite stora... Den opolerade Seamastern, dress, har nu guldiga visare och index. Tänkte polera den och slipa bort gravyr men det tog emot...

Gav du dig på den så snabbt? Kul att hobbyfärgen gick bort, bild

Tack för sällskapet o en trevlig pratstund!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Väldigt trevliga klockor, tack för titten!

Hade dock missat den här tråden helt då den ligger i fel forumdel... ;)
 
Topp