Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bidder Beware: A FAKE Patek Philippe

Diskussion i 'Diskussion' startad av Xalle, 21 september 2015.

1. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

image.jpg
    Hej!
    Läste lite nyheter på Watchville nu på morgonkvisten. Hodinkee går rakt ut och säger/informerar om att köp inte denna fake PP på EBay med utgångspris på 10 000$! Till min förvårning är nu klockan såld för 15 501$. Nu undrar jag om klockan verkligen är fake?

Men om klockan är fake anser jag att Hodinkee borde informerat EBay om lurendrejeriet när man skriver en artickel om klockan!? Känns väldigt konstigt nästan lite komisk/bisarr journalistik!
    image.jpg

Här är hela artickeln: https://www.hodinkee.com/blog/bring-a-loupe-september-18-2015

Senast ändrad: 21 september 2015
  2. Oscaro

Oscaro Biskop

De pekar ut fake klockor hela tiden, ofta stora auktionshus som har dem och oftast resulterar detta i att klockan blir borttagen. Kan säkert tänka mig att de också kontaktar ebay eller auktionshuset som har klockan.

3. Oscaro

Oscaro Biskop

4. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Jag har även läst om detta tidigare, men är det inte lite märkligt för nu är ju klockan såld för en ansenlig summa.

5. Oscaro

Oscaro Biskop

Det behöver inte betyda att den är betald, man betalar efter man har vunnit på ebay så det är möjligt att den antingen blir borttagen i efterhand pga att den är fake eller i annat fall att köparen lämnar tillbaka den i efterhand. Han skriver också ingen paypal vilket försvårar processen att få tillbaka pengarna.

Xalle gillar detta.
  6. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Det är Hodinkee som vill ha klockan själva ;)

7. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Dock borde annonsen tagits bort på förkant om den nu är fake eller har Ebay regler för detta!? Sen kan ju köparen ha noll koll ( typ som mig) och tro att han har gjort årets köp och traskar om kring med en fake PP resten av livet.

8. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Eller till den skall servas...

Xalle gillar detta.
  9. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Kanske lite långsökt, men om man tänker ett scenario var du lägger ut en varning på tråden "vilken klocka är mest prisvärd på köp och sälj" där du även informer att klockan är fake för att sedan inte plocka bort annonsen är det ok? Eller är det upp till köparen som skall undersöka och göra sin hemläxa? Du hajar säker vart jag vill komma!

10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Nä jag förstår inte, det enda jag påpekade var att man knappast kommer gå med en PP ett helt liv utan att serva.

11. par

par Friends of KS

12. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Hehe ok! Jag trodde bara att det låg en gnutta sarkasm bakom inlägget. Mitt fel :)

Spencer gillar detta.
  13. Oscaro

Oscaro Biskop

Ja men om du kollar på texten och trycket så tycker jag fortfarande man ser att något inte står rätt till. För att inte tala om priset och att han nämner att han har ett custom case

14. par

par Friends of KS

Absolut, håller med dig. Finish på gravering av verket osv ser inte 100 ut

15. ZtaFfaN

ZtaFfaN Stadsbo

Från:
    Tjockhult
    Om PP inte hade annorlunda typsnitt tidigare är ovanstående helgalet, jfr nedan. "Swiss Made" verkar saknas? Fetingkrona mot avsevärt mindre nedan.
    Det ser även ut som de 60 små "plupparna" är påmålade. Har man gått på hornen med en rasp? ...vilket är sådant som jag med
    mitt otränade öga reagerar på.:confused:
    IMG_5940.JPG

16. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Ligger inte subdailen lite fel också? eller är det index som är helt off?

17. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Sämst foto men helheten ser lite off ut.

Mårtenssons ur Brookfield