• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

davvaer

Omega
Vad menas med massa utrustning? Snackar vi typ samtliga paket, eller snackar vi tutti, med softclose, stora Burmesterpaketet, designo osv?

Jag har okej hum om vad vi som generalagent betalar för bilarna men mindre koll på vad ÅF betalar, men vräker du på med utrustning så borde det finnas någon form av prutmarginal iaf även vid beställning av icke lagerbil.


Precis, extrautrustning för ca 350k utöver bilpris. Inga paket utan Burmester 3D, designo inredning osv.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
ny1.jpg


Bring back the e46

:arghh::arghh::arghh:

Det är mer än tio år sedan jag hade min, fan vad tiden flyger iväg. :confused:

Lite kul dock att det är så många som haft E46or. :-D

Grymt att så många ägt en M3 E46. Älskade raspet vid gas pådrag. Körde eisenmanns GT system med nästintill raka rör! :cool:

Bodde på annan ort under ägandet och hälsade ofta på hemma i Västerås då man hade släkt och vänner kvar, de va 55 mil enkel resa utav ren glädje när man hade den bilen ett par gånger om året :D
 

Tapiren

Cartier
Är det någon som sitter och grunnar på sina "guilty pleasures"? Alltså de där bilarna vi vill ha, men inte vågar erkänna knappt för oss själva men absolut inte för någon annan?

Jag är så löjligt svag för Hilux;
Toyota_announces_Dakar_Edition_range_of_the_Hilux_bakkie_inline_image_side_profile.jpg

Jag vet att den inte är sexig eller rolig på samma sätt som en BMW eller Alfa Romeo och därför inte bör väcka något ha-begär men varje gång jag ser en känner jag ändå att jag vill klättra in bakom ratten och lyssna på countrymusik blandat med dieselknatter.
 

par

Patek
2-Faktor
Är det någon som sitter och grunnar på sina "guilty pleasures"? Alltså de där bilarna vi vill ha, men inte vågar erkänna knappt för oss själva men absolut inte för någon annan?

Jag är så löjligt svag för Hilux;
Toyota_announces_Dakar_Edition_range_of_the_Hilux_bakkie_inline_image_side_profile.jpg

Jag vet att den inte är sexig eller rolig på samma sätt som en BMW eller Alfa Romeo och därför inte bör väcka något ha-begär men varje gång jag ser en känner jag ändå att jag vill klättra in bakom ratten och lyssna på countrymusik blandat med dieselknatter.
Tycker en Silverado är bland de ballaste bilarna man kan köra. Ska man ha mer svensk mainstream är ju nya Amaroken ljusår bättre och fetare än Hilux:)
 

Tapiren

Cartier
Amarok är också riktigt, riktigt tuff men Hiluxen har något visst... Men det har nog mer att göra med varumärke än något annat, rent designmässigt tycker jag VW:n är fräckare.

Silverado är också fin, helt klart!
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Är det någon som sitter och grunnar på sina "guilty pleasures"? Alltså de där bilarna vi vill ha, men inte vågar erkänna knappt för oss själva men absolut inte för någon annan?

Jag är så löjligt svag för Hilux;
Toyota_announces_Dakar_Edition_range_of_the_Hilux_bakkie_inline_image_side_profile.jpg

Jag vet att den inte är sexig eller rolig på samma sätt som en BMW eller Alfa Romeo och därför inte bör väcka något ha-begär men varje gång jag ser en känner jag ändå att jag vill klättra in bakom ratten och lyssna på countrymusik blandat med dieselknatter.

Jag tycker Hilux är fruktansvärd. Kom däremot att tänka på en liknande Toyota som jag skulle vilja ha, även fast det svider. Original är de ganska plastiga och tråkiga, men lite jobb senare ser de härligt sportiga ut...

IMG_1058.JPG
IMG_1057.JPG
 

Klahr

Omega
Är det någon som sitter och grunnar på sina "guilty pleasures"? Alltså de där bilarna vi vill ha, men inte vågar erkänna knappt för oss själva men absolut inte för någon annan?

Jag är så löjligt svag för Hilux;
Toyota_announces_Dakar_Edition_range_of_the_Hilux_bakkie_inline_image_side_profile.jpg

Jag vet att den inte är sexig eller rolig på samma sätt som en BMW eller Alfa Romeo och därför inte bör väcka något ha-begär men varje gång jag ser en känner jag ändå att jag vill klättra in bakom ratten och lyssna på countrymusik blandat med dieselknatter.
Provkör en så går det över no worries :D
 
Är det någon som sitter och grunnar på sina "guilty pleasures"? Alltså de där bilarna vi vill ha, men inte vågar erkänna knappt för oss själva men absolut inte för någon annan?

Jag är så löjligt svag för Hilux;
Toyota_announces_Dakar_Edition_range_of_the_Hilux_bakkie_inline_image_side_profile.jpg

Jag vet att den inte är sexig eller rolig på samma sätt som en BMW eller Alfa Romeo och därför inte bör väcka något ha-begär men varje gång jag ser en känner jag ändå att jag vill klättra in bakom ratten och lyssna på countrymusik blandat med dieselknatter.

Hehe, ja... Lustigt nog så verkar vi vara fler som vill ha just en onödigt stor bil. :D

Själv är jag mer inne på jeepspåret.
Fullständigt onödigt men min inre 10-åring hoppar av glädje varje gång jag ser något liknande. Givetvis behöver jag dock snorkel. ;)
USC60JES011A021001.jpg

brabus-g-63-amg.jpg

Defender-EXT.jpg
 

Edin

Panerai
Min förra M3 Competition package, -06a som jag faktiskt ibland ångrar att jag sålde trots 2 från stuttgart hemma...

En jag kände lite halvt om halvt hade en sån för ett par år sedan. Vet inte vad han kör nu mer än att han bygger e36 M3 Turbo..

Hehe, ja... Lustigt nog så verkar vi vara fler som vill ha just en onödigt stor bil. :D

Själv är jag mer inne på jeepspåret.
Fullständigt onödigt men min inre 10-åring hoppar av glädje varje gång jag ser något liknande. Givetvis behöver jag dock snorkel. ;)

Vem gör inte det?
Varit sjukt sugen på något liknande (minus Eländewagen) men sen provkör man någon av dom och guuud va träliga de är. Funderar på om man kan köpa en som dedikerad dra upp båten/sommarcab/ulitmata Snökaosbilen nu när det blir båt till sommaren...
 

Tapiren

Cartier
Provkör en så går det över no worries :D
Jag vet! De är hemska, men det är på något sätt en del av charmen. Jag körde en gammal Mitsubishi Pajero som arbetsbil när vi renoverade huset och den var ju ingen raket med sina 90hk (om jag minns rätt) men jag ser ändå tillbaka på den med någon form av längtan... just det där dieselknacket var beroendeframkallande på något sätt.

Hade den varit bra och logisk hade den ramlat in på listan med "vanliga" drömbilar såsom Range Rover och vad det nu kan vara.

Men det är något med Hiluxen...
 
Vem gör inte det?
Varit sjukt sugen på något liknande (minus Eländewagen) men sen provkör man någon av dom och guuud va träliga de är. Funderar på om man kan köpa en som dedikerad dra upp båten/sommarcab/ulitmata Snökaosbilen nu när det blir båt till sommaren...
Precis! Det är väl det som är en avgörande faktor till att jag aldrig haft en. Men nån gång lär jag inte kunna hålla mig. :)
 

demondave

Rolex
En jag kände lite halvt om halvt hade en sån för ett par år sedan. Vet inte vad han kör nu mer än att han bygger e36 M3 Turbo..



Vem gör inte det?
Varit sjukt sugen på något liknande (minus Eländewagen) men sen provkör man någon av dom och guuud va träliga de är. Funderar på om man kan köpa en som dedikerad dra upp båten/sommarcab/ulitmata Snökaosbilen nu när det blir båt till sommaren...

Kört endel Eländewagen i tidigare jobb. Nån AMG bensinåtta och för tung för B-behörighet, alltså inte från vanliga katalogen hos MB. Sicken jäkla bil!

Skulle mycket väl kunna tänka mig en G-wagen i något AMG-utförande om jag hade för mycket pengar och en garageplats som stod tom. Helt klart skön kompromiss mellan toolighet och komfort, med förvånansvärt bra vägegenskaper. Min guilty pleasurebil.

En sådan, en brutalstor jänkepickis med dieselmotor och någon riktigt rolig kurvkompetent bil. Allt som behövs!
 

Edin

Panerai
Kört endel Eländewagen i tidigare jobb. Nån AMG bensinåtta och för tung för B-behörighet, alltså inte från vanliga katalogen hos MB. Sicken jäkla bil!

Skulle mycket väl kunna tänka mig en G-wagen i något AMG-utförande om jag hade för mycket pengar och en garageplats som stod tom. Helt klart skön kompromiss mellan toolighet och komfort, med förvånansvärt bra vägegenskaper. Min guilty pleasurebil.

En sådan, en brutalstor jänkepickis med dieselmotor och någon riktigt rolig kurvkompetent bil. Allt som behövs!

Kört en G63 jag med och maken till plogbil får man ju leta efter! gick ju rakt fram vad du än gjorde utan att få den att välta. Sjukt bra drag i den dock och komforten var helt klart bra men inte grym. Man kände sig dock som vägens kung. Speciellt när man utplånade myggor likt Rambo med den raka vindrutan och lyssnade på ljudet när man stängde dörrarna, kassaskåpsdörrarna. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som sitter och grunnar på sina "guilty pleasures"? Alltså de där bilarna vi vill ha, men inte vågar erkänna knappt för oss själva men absolut inte för någon annan?

Jag är så löjligt svag för Hilux;
Toyota_announces_Dakar_Edition_range_of_the_Hilux_bakkie_inline_image_side_profile.jpg

Jag vet att den inte är sexig eller rolig på samma sätt som en BMW eller Alfa Romeo och därför inte bör väcka något ha-begär men varje gång jag ser en känner jag ändå att jag vill klättra in bakom ratten och lyssna på countrymusik blandat med dieselknatter.

Så här ska en Hilux se ut! ;)

IMG_8074.JPG

(En god väns bil ska tilläggas...)
 
Topp