• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gabriel90

Panerai
Uppdatering.
Kommer skita i BMW fortsättningsvis och köpa Skoda.
Mer bil för pengen tror jag inte går att hitta. Otroligt billiga förmånsvärden med väldigt rikligt utrustade bilar.
Hade själv senaste mercedes C-klass som jag var nöjd med.
Har alltid kört mercedes tidigare, älskar deras bilar.
Nu har jag köpt nya skoda octavia RS kombi som familjebil.
Kan bara säga bra saker om den !
Supernöjd, dessutom får man sjukt mycket utrustning med rs versionerna och en rolig motor.
 
Det är antingen Skoda eller supermiljöbil som gäller då.
Men t ex Superb med "all" utrustning blir en rätt schysst bil. Märkesmupparna som förespråkar tyskt kan inte begripa att det faktiskt finns mycket annat bra därute. Vill man betala dubbelt för "känsla och utseende" så är det ju upp till var och en. Flytta arschlet går ju bra i vad som...
Men Skoda är ju tyskt dessutom så det är ju ett plus :)
 
Njae... Förstår hur du tänker men med samma logik är även Bugatti tyskt. Och Volvo kinesiskt.
Det var inte så jag menade. Eller lite, men framförallt så är ju en Skoda i princip samma bil som en VW/SEAT och i vissa fall även Audi. Hur som helst håller jag med dig, Volvo är svenskt i och med att huvudkontoret är här och att utvecklingen sker här! :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nej säger jag på frågan om kombi. Kärringen ska som minst vara gravid för att man ska tänka tanken med undantag för om du behöver utrymmet av annan anledning.
trams... både Audi A4 och BMW 3 sedan är fulare än motsvarande kombiversion. Speciellt A4, den sedanen är ju makalöst tråkig o småful senaste 10/15-åren
 
Att köpa Skoda för att det är "mycket bil för pengarna" och andra argument baserat på rationellt tänkande måste vara en av de säkraste tecknen på att man börjar bli vuxen på riktigt. :D

Inget för mig alltså. Jag köpte min VW polo för 1,5 år sedan trots att det stod en billigare, mer välutrustad Fabia med färre mil precis brevid hos handlaren. Polon kändes mer rätt i magen, och det valet har jag inte ångrat en sekund.
 

Klahr

Omega
Kombi <3 Har aldrig öppnat bakluckan. Typ.
IMG_8307.JPG
 

Gabriel90

Panerai
Att köpa Skoda för att det är "mycket bil för pengarna" och andra argument baserat på rationellt tänkande måste vara en av de säkraste tecknen på att man börjar bli vuxen på riktigt. :D

Inget för mig alltså. Jag köpte min VW polo för 1,5 år sedan trots att det stod en billigare, mer välutrustad Fabia med färre mil precis brevid hos handlaren. Polon kändes mer rätt i magen, och det valet har jag inte ångrat en sekund.
Du har inte helt fel i ditt resonemang faktiskt :p Sagt och gjort, så hade man en ny Octavia RS i garaget så fort barnet kom till (Likadan som den på bild)
Dock har jag inte ångrat mig en sekund sedan köpet då det är en härlig bil med en del krut och en av de finare bilarna i kombi utförande enligt mig !!:D
maxresdefault.jpg

:tudor::rolex:
 

Tapiren

Cartier
Vad finns det för fördelar med en icke-sportig sedan?
Det är elegantare, mer klassiskt.

Var och en blir salig i sin tro, så jag har full respekt för dem som gillar kombibilar, men själv skulle jag aldrig kunna tänka mig en. I mitt tycke ser det inte bra ut med kombibilar som inte är antingen renodlade suv:ar, eller i vart fall lite högbyggda som XC70 och liknande.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Fridolin!? :D

Men köp den om du gillar den. Något säger mig att du gillar att byta bil. Således kan du säkert leva med den ett tag. Jag tycker det är en riktigt grym bil. Lycka till! ;)
Fan alltså, allt snack om munsår får mig nog att överväga att tacka nej till shooting brake'n!:p
Visst hade jag "kunnat leva" med den, och det är en cool bil! men känns korkat att lägga så mycket pengar på en bil som man känner "funkar" men man inte klickar helt med!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är elegantare, mer klassiskt.

Var och en blir salig i sin tro, så jag har full respekt för dem som gillar kombibilar, men själv skulle jag aldrig kunna tänka mig en. I mitt tycke ser det inte bra ut med kombibilar som inte är antingen renodlade suv:ar, eller i vart fall lite högbyggda som XC70 och liknande.

1. coupé
2. sedan
3. kombi, SUV, cab osv.

:D
 

Malmoo

Omega
Läderklädda instrumentpanelen på 90-serien pallade inte solen så den ska bytas till vinyl. Nu får man "klädd instrumentpanel" i loungepaketet @Harman Kardon

Stämmer detta att man redan har något problem med den läderklädda instrumentpanelen? Eller har jag missat någon pik mot Volvo och vinyl/läder :).

Sitter själv och väntar på en s90 som kommer om några veckor med just den läderklädda panelen och hoppas det räcker med lite vård och omsorg för att den ska hålla sig fräsch. Har inte läst om problemen på några bilrelaterade forum heller.
 

marlun

Rolex
Stämmer detta att man redan har något problem med den läderklädda instrumentpanelen? Eller har jag missat någon pik mot Volvo och vinyl/läder :).

Sitter själv och väntar på en s90 som kommer om några veckor med just den läderklädda panelen och hoppas det räcker med lite vård och omsorg för att den ska hålla sig fräsch. Har inte läst om problemen på några bilrelaterade forum heller.
Vet inte exakt vad det beror på men min chef sa att de slutar med den läderklädda instrumentpanelen för att det finns en risk att den påverkas av solen. Hur den påverkas kan jag tyvärr inte svara på
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Stämmer detta att man redan har något problem med den läderklädda instrumentpanelen? Eller har jag missat någon pik mot Volvo och vinyl/läder :).

Sitter själv och väntar på en s90 som kommer om några veckor med just den läderklädda panelen och hoppas det räcker med lite vård och omsorg för att den ska hålla sig fräsch. Har inte läst om problemen på några bilrelaterade forum heller.

Om du inte bor i Kalifornien eller Mellanöstern så har jag svårt att se att det skulle innebära några bekymmer.
 
Topp