• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det är elegantare, mer klassiskt.

Var och en blir salig i sin tro, så jag har full respekt för dem som gillar kombibilar, men själv skulle jag aldrig kunna tänka mig en. I mitt tycke ser det inte bra ut med kombibilar som inte är antingen renodlade suv:ar, eller i vart fall lite högbyggda som XC70 och liknande.
Det resonemanget köper jag! :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Du har varit en tråkig gubbe senaste 10-15 åren. :)
Denna A4.... Zzzzz....

Audi_A4_B8_Facelift_Limousine_Ambiente_1.8_TFSI_multitronic_Eissilber_Seite.JPG
 

Brunleif

Panerai
Jag personligen skulle sneglat på S-line, M-paket osv. Tyvärr är det dyrt att köpa bil och vardetappet är spiken i kistan.
Ja jag tänkte mer att man som bilintresserad knappast kunde köpa en A4, men i den prisklassen kan väl å andra sidan inte hitta något som kittlar smaklökarna hos den sanne bilentusiasten?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja jag tänkte mer att man som bilintresserad knappast kunde köpa en A4, men i den prisklassen kan väl å andra sidan inte hitta något som kittlar smaklökarna hos den sanne bilentusiasten?

Bilar fungerar på samma sätt som klockor. Det är inte stålarna som alltid är direkt avgörande. Jag personligen skulle ha roligare i en Alfa för 10 000 kr än en 991 GT3 RS.
 
Du har inte helt fel i ditt resonemang faktiskt :p Sagt och gjort, så hade man en ny Octavia RS i garaget så fort barnet kom till (Likadan som den på bild)
Dock har jag inte ångrat mig en sekund sedan köpet då det är en härlig bil med en del krut och en av de finare bilarna i kombi utförande enligt mig !!:D
maxresdefault.jpg

:tudor::rolex:

Hmm, normalt sett tycker jag att fronten på Skodor inte är så vackra, men med svart så sticker inte grillen ut så mycket. Den såg faktiskt helt ok ut!

Var inne och kikade på en Octavia häromveckan efter att några (ytterst vuxna) kompisar är lyriska över märket. Visst, fin, men magkänslan sa "nääääe, nu skärper du dig och traskar över till Audi-avdelningen istället.". :D
 

Tapiren

Cartier
Åh, nu blev jag sugen på att köpa en sån här:
https://www.blocket.se/halland/Alfa_Romeo_159_SW_Ti_1750_TBI_200_HK_70987277.htm?ca=16&w=2

Synd att det är rätt ont om dem, för övrigt en av få bilar där jag nog ändå tycker att kombin är lite snyggare än sedanen...

Ja, nu när du säger det! Har inte tänkt på det tidigare men visst är det så.

Alfa 159 är för övrigt fortfarande den enda bil som går att köpa för rimliga pengar som är så vacker att man kan ha den som inredningsdetalj.
 

Gabriel90

Panerai
Hmm, normalt sett tycker jag att fronten på Skodor inte är så vackra, men med svart så sticker inte grillen ut så mycket. Den såg faktiskt helt ok ut!

Var inne och kikade på en Octavia häromveckan efter att några (ytterst vuxna) kompisar är lyriska över märket. Visst, fin, men magkänslan sa "nääääe, nu skärper du dig och traskar över till Audi-avdelningen istället.". :D
Som familjebil var valet mellan octavia rs, audi a6 eller mercedes C 250 kombi

Dock var skodan roligast att köra, mest utrustning och rymlig som f*n, plus att den är billigast att äga där jag bor. Betalar ändå nästan 14,000kr/år i försäkring ! Sjukt !

Men man tappar ju komfort jämfört med mercedes men det får man leva med ett tag:D
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Glöm inte Golf R Variant och Seat Leon Cupra ST

Den sistnämnda är en grymt kompetent bil för pengarna (7.58 på ringen med 280hk varianten) och praktisk

Blev en ingen sådan för jag lurar på att komplettera med något annat framöver
 
Topp