• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag som kollar på gammelbilar kanske kan få input ändå?
https://www.blocket.se/gavleborg/Audi_Q7_4_2l_i_perfekt_skick_70699347.htm?ca=11&w=3
Har räknat, det är fan bensin som gäller, ekonomiskt sett.
Denna bilen står nära till.
Dåligt: 12 ägare (verkar vara typ firma/ägare/sambo på ett par ställen), slut sommardäck.
Bra: nära, killen verkar lite desperat, tror jag får ned den rejält. 160k skulle jag tro.

Vad tycker panelen?
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Verkar vara ett intressant objekt om milen stämmer. Men riskerar inte en 10 år gammal q7 att bli hur dyr som helst om den börjar krångla. Bara luftfjädringen kostar väl en halv bondgård att fixa när den börjar krångla.
 

Husse

Patek
Hade en -05 cab på min förra arbetsplats, manuell låda och 305 hästarsmotorn. Perfekt bil till småärenden!:)
Seriöst, jag tror att det var den manuella lådan som gjorde den till en riktigt rolig bil att köra! Metalliskt distinkta lägen med ett härligt "klonk" när växeln gick i!:)
 
Jag som kollar på gammelbilar kanske kan få input ändå?
https://www.blocket.se/gavleborg/Audi_Q7_4_2l_i_perfekt_skick_70699347.htm?ca=11&w=3
Har räknat, det är fan bensin som gäller, ekonomiskt sett.
Denna bilen står nära till.
Dåligt: 12 ägare (verkar vara typ firma/ägare/sambo på ett par ställen), slut sommardäck.
Bra: nära, killen verkar lite desperat, tror jag får ned den rejält. 160k skulle jag tro.

Vad tycker panelen?
Det känns som att det skulle kunna bli en dyr affär om det skulle börja krångla. Men tror även att servicekostnader är ganska dyra? Det är ju en Audi..
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag som kollar på gammelbilar kanske kan få input ändå?
https://www.blocket.se/gavleborg/Audi_Q7_4_2l_i_perfekt_skick_70699347.htm?ca=11&w=3
Har räknat, det är fan bensin som gäller, ekonomiskt sett.
Denna bilen står nära till.
Dåligt: 12 ägare (verkar vara typ firma/ägare/sambo på ett par ställen), slut sommardäck.
Bra: nära, killen verkar lite desperat, tror jag får ned den rejält. 160k skulle jag tro.

Vad tycker panelen?

Annonsen osar inte entusiasm och pedanteri direkt. Känns mer som att någon köpt den för att steka men inte kan hantera kostnaderna. Jag hade inte övervägt den.
 

Fredde76

Omega
Jag som kollar på gammelbilar kanske kan få input ändå?
https://www.blocket.se/gavleborg/Audi_Q7_4_2l_i_perfekt_skick_70699347.htm?ca=11&w=3
Har räknat, det är fan bensin som gäller, ekonomiskt sett.
Denna bilen står nära till.
Dåligt: 12 ägare (verkar vara typ firma/ägare/sambo på ett par ställen), slut sommardäck.
Bra: nära, killen verkar lite desperat, tror jag får ned den rejält. 160k skulle jag tro.

Vad tycker panelen?

Har svårt för annonser där annonsören inte kan bemöda sig att ta snygga bilder på sin bil. Hade jag sålt min bil hade jag verkligen ansträngt mig att ta foton som gör reklam för bilen och väcker ett ha begär.
 

Elfort

Omega
IMG_1930.JPG
Jag kör mest en Tesla S90D från 2016 och en hel del Lada Niva från 2015. Riktigt nöjd med båda!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är väl för att man är uppfödd med tyska bilar, för jag har väldigt svårt för amerikanska bilar.. dem känns så satans stora? En M3a är ju ingen jättesnabb bil, men det är ju en M3! Trevlig helt enkelt
Samma här. Men på sistonde har det ju förändrats en del
Bmw ju inte direkt vad det en gång var. Mercedes är ju roligare iaf.
Skulle absolut överväga en amerikanare idag.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Annonsen osar inte entusiasm och pedanteri direkt. Känns mer som att någon köpt den för att steka men inte kan hantera kostnaderna. Jag hade inte övervägt den.
Just den detaljen är riktigt skitjobbigt med att kolla på äldre bilar som varit/är "stekämne".

Suck.
Jag vill ju bara ha en stor bil, som inte är en minibuss.
Skulle ju kunna köpa en nyare, men i och med att den kommer rulla väldigt lite känns det trist med en väldigt hög månadskostnad.
 
Senast ändrad:
Bmw har väl alltid legat bakom Mercedes om man ser till prestanda, men haft bättre vägegenskaper.
Så vill man åka fort rakt fram så är ju inte Bmw det optimala valet.
Vill man åka fort rakt fram så är inte bil rätt fordon alls insåg jag efter att haft en Impreza som gjorde 0-100 på 4,7 sekunder. Tyckte det var slött efter någon månad bara.

Blir så sanslöst dyrt om man ska klå den siffran så jag beslöt mig för att skaffa MC-kort istället. De flesta sportiga hojar gör 0-100 på under 4 sekunder utan problem, ser fram mot att möta våren på två hjul och se om det ger mersmak. Gör det inte det så får jag väl skaffa en stor raket istället. :D
 
Vill man åka fort rakt fram så är inte bil rätt fordon alls insåg jag efter att haft en Impreza som gjorde 0-100 på 4,7 sekunder. Tyckte det var slött efter någon månad bara.

Blir så sanslöst dyrt om man ska klå den siffran så jag beslöt mig för att skaffa MC-kort istället. De flesta sportiga hojar gör 0-100 på under 4 sekunder utan problem, ser fram mot att möta våren på två hjul och se om det ger mersmak. Gör det inte det så får jag väl skaffa en stor raket istället. :D
Ja, man tröttnar fort! Det roligaste va väl när man köpte sin första M3 e46 när man precis fyllt 19, den va snabb i ett år iallafall!
Men nån motorcykel tänker jag aldrig sätta mig på! Trots att jag verkligen vill ha en s1000rr..
 

Vonlind

Panerai
Måste reflektera, vad anser ni om Mercedes Glk runt årsmodell -13. Bra första bil om man bor i hufvudstaden? Jag gillar den skarpt men har ej hinnit testköra än!
 
Just den detaljen är riktigt skitjobbigt med att kolla på äldre bilar som varit/är "stekämne".

Suck.
Jag vill ju bara ha en stor bil, som inte är en minibuss.
Skulle ju kunna köpa en nyare, men i och med att den kommer rulla väldigt lite känns det trist med en väldigt hög månadskostnad.
Tips: Finns nyare VW Tiguan i samma prisklass, nyare, lägre miltal & samma utrustning. Dock inte lika kul men...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Är väl för att man är uppfödd med tyska bilar, för jag har väldigt svårt för amerikanska bilar.. dem känns så satans stora? En M3a är ju ingen jättesnabb bil, men det är ju en M3! Trevlig helt enkelt


Jänkarna har börjat komma ikapp, interiören är inte inte där än men i övrigt så skulle jag vilja säga att de är riktigt bra med. Nya Camaron vanliga SS modellen jämnsabb rakt fram och bana jämfört med nya M3/M4 men kostar i Sverige 400-500k mindre.

Camaro 1LE som tyvärr inte säljs i Sverige men som kostar 46k dollar i USA var jämnsnabb med BMW M4 GTS med Randy Pobst bakom ratten på Laguna Seca.

Så jänkarna är ikapp på många plan, men främst vad gäller bang for buck.

Sen är inte prestanda allt, helsystem på en v8 bara det i sig är värt mycket emotionellt :)
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Måste reflektera, vad anser ni om Mercedes Glk runt årsmodell -13. Bra första bil om man bor i hufvudstaden? Jag gillar den skarpt men har ej hinnit testköra än!

Har inte koll på om det är pre- facelift eller ej men GLK som sådan är en mycket trevlig bil i min bok. Den är dock INTE stor. Baksätet är helt ok om man åker två. Är man tre vuxna är det en plåga. Gällande designen så är de stor skillnad mellan faceliften men det är smaksak vilken man gillar.
 
Topp