• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

alfgren

Rolex
2-Faktor
Den är sjukt jäkla cool.
Lacken är riktigt läcker(den metallic-gråa), i alla fall på bild
2017-Mazda-MX-5-Miata-RF-on-stage-side-front-view.jpg
16Mazda_MX-5RF_showmodel_FQ_close_black.jpg
MAZDA-MX-5-RF-19.jpg
01-2017-mazda-mx-5-rf-ny-1.jpg

mazda-mx-5-miata-rf-hardtop-07.jpg


rf2.jpg

Mazda-MX-5-1200x800-4151de6f0caaca20.jpg
Nu kanske jag missat om du redan skrivit det, men har du verkligen provkört MX5an? Det enda jag kunde tänka på under hela provkörningen var - "tänk om den hade haft motor också, vad kul det varit?" Chassit är för bra för motorn som det är nu...
 
Ja, man tröttnar fort! Det roligaste va väl när man köpte sin första M3 e46 när man precis fyllt 19, den va snabb i ett år iallafall!
Men nån motorcykel tänker jag aldrig sätta mig på! Trots att jag verkligen vill ha en s1000rr..
Jänkarna har börjat komma ikapp, interiören är inte inte där än men i övrigt så skulle jag vilja säga att de är riktigt bra med. Nya Camaron vanliga SS modellen jämnsabb rakt fram och bana jämfört med nya M3/M4 men kostar i Sverige 400-500k mindre.

Camaro 1LE som tyvärr inte säljs i Sverige men som kostar 46k dollar i USA var jämnsnabb med BMW M4 GTS med Randy Pobst bakom ratten på Laguna Seca.

Så jänkarna är ikapp på många plan, men främst vad gäller bang for buck.

Sen är inte prestanda allt, helsystem på en v8 bara det i sig är värt mycket emotionellt :)
Ja, det stämmer säkert att dem är ikapp tent körmässigt. Men tycker dem är så gräsligt fula både in och utvändigt.. dem är ju stora som hus?!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Haha :D

Har kört den.
Det är ju ingen raket direkt, men man kan ändå ha roligt i den.

Nu kanske jag missat om du redan skrivit det, men har du verkligen provkört MX5an? Det enda jag kunde tänka på under hela provkörningen var - "tänk om den hade haft motor också, vad kul det varit?" Chassit är för bra för motorn som det är nu...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jämfört med en m4 så är Mustang och Camaro i princip lika stora.

Tycker du skall kika på de nya modellerna, live. Ser rikigt bra ut(min personliga åsikt)

Interiören är som sagt inte där än men ljusår bätte än föregående modeller.

Ja, det stämmer säkert att dem är ikapp tent körmässigt. Men tycker dem är så gräsligt fula både in och utvändigt.. dem är ju stora som hus?!
 

Edin

Panerai
Då vet du i alla fall vad du ger dig in på ;-)
Jag gillade den i teorin men i praktiken - tydligen gillar jag att gasa mer än svänga...

Jag provkörde en i somras. Tar man den för vad den är så kan man ha otroligt roligt i den på små krokiga vägar utan att behöva bryta hastighetsbegränsningen i linje med fängelsestraff. Dock var ju vindrutan lika onödig som i vägen. Kan ha att göra med att jag är 195 och bilen inte är buggs för min kropp... :D
 

hollow123

Rolex
Måste reflektera, vad anser ni om Mercedes Glk runt årsmodell -13. Bra första bil om man bor i hufvudstaden? Jag gillar den skarpt men har ej hinnit testköra än!
Kört den en hel del. Skön att köra, inte superstor men lär passa dig perfekt om du inte har stor familj. Tog någon körning innan man vande sig vid att ha "växelspaken" vid ratten. Men gillar den skarpt!
 
Jämfört med en m4 så är Mustang och Camaro i princip lika stora.

Tycker du skall kika på de nya modellerna, live. Ser rikigt bra ut(min personliga åsikt)

Interiören är som sagt inte där än men ljusår bätte än föregående modeller.
Dem kanske är lika stora? Får se till att jämnföra då.. rullar ett par nyare amerikanare i stan.. men kommer nog endå hata dem :p
 

Monke

Cartier

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IMG_0355.JPG
Länge sedan jag postade här och mycket har hänt. Vad tycker vi om nya KIA stinger? Jag kan knappt bärja mig tills man får uppleva den live och kommer den kosta det dom spår så är det absolut en aktuel bild i framtiden.

http://teknikensvarld.se/kia-stinger-officiell-snabbaste-koreanen-nagonsin-385187/

Fast just det där är ju tveksamt den bästa vinkeln på bilen.
Tycker att den känns sådär i fronten... Därmed inte sagt att det är en ful bil.
Roligt dessutom att Kia lattjar lite!
 
Måste reflektera, vad anser ni om Mercedes Glk runt årsmodell -13. Bra första bil om man bor i hufvudstaden? Jag gillar den skarpt men har ej hinnit testköra än!
Beror nog på vad du är ute efter. Jag gillar designen på bilen men eftersom att den inte alls följer Mercedes designspråk så finns det en risk att andrahandsvärdet sjunker mer än vanligt (tror jag, låter väl rimligt?) och att du dessutom tycker att den ser omodern ut om ett par år.
 

Edin

Panerai
Någon här som kör nuvarande modell av V40? nöjda?
Har förstått så mycket som att det är de senare bilarna som gäller med nya VEA motorerna. Men är det något mer man ska tänka på?
 
Topp