• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

maxizz

Omega
2-Faktor
Flikar in med en fråga.
Letar sommarfälgar till denna..Sugen på "tidsenliga" rs4, rs5 eller rs6 fälgar. 19" blir nog bra balans mellan snyggt och komfort.

Någon som vet vart i Stockholm eller online som man kan köpa däck & fälg till bra pris. Behöver inte vara Audi original för min del.

IMG_7719.JPG

stancetech.se , dom har precis börjat sälja många snygga fälgar passande audi. Sen har dem även helt skräddarsydda om man öppnar plånboken :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
BMW-folk, se hit!
Ska byta bil till hösten och såg att BMW lanserar en ny 5-serie touring (G31) i mars och den ska börja säljas till sommaren.

Har BMW någon app så att man kan se om bilen är låst, se temperatur, starta värmaren osv?
Hur är ljudsystemen i BMW? Något paket att rekommendera?

bmw-5-serie-touring-g31-2018-020-700x467.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
BMW-folk, se hit!
Ska byta bil till hösten och såg att BMW lanserar en ny 5-serie touring (G31) i mars och den ska börja säljas till sommaren.

Har BMW någon app så att man kan se om bilen är låst, se temperatur, starta värmaren osv?
Hur är ljudsystemen i BMW? Något paket att rekommendera?

bmw-5-serie-touring-g31-2018-020-700x467.jpg

Det finns app för att starta värme/kyla, tuta, blinka och låsa med mera. Originalljudet är sådär (gamla 5 Serien), kompisen har nästa steg i ljudpaket och det tycker jag är riktigt bra. Jag är dock ingen ljudkille så min bedömning är kanske inget att gå efter. Sedan finns det Concert Hall paketet från Harman Kardon som tydligen är grymt. Det beror väl på hur bred plånbok man har. Jag väntar på leverans av den sista "gamla" 5 serien men jag tycker att kvalitetskänslan interiört är helt klart vassare på den nya.
 

Bottega

Cartier

Japp. Jag kollar på cirkaprislistan, inte blocket. Sen kan varje handlare sätta sitt egna pris. Men ska du hårdra det så är det ca. prislistan som gäller för referenssyfte. Visserligen frågade jag en bekant på Clion, och då var det iofs en 75:hk. Insteg

edit: ord. kampnajpris är 139'000:- enligt Volkswagens hemsida.
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det finns app för att starta värme/kyla, tuta, blinka och låsa med mera. Originalljudet är sådär (gamla 5 Serien), kompisen har nästa steg i ljudpaket och det tycker jag är riktigt bra. Jag är dock ingen ljudkille så min bedömning är kanske inget att gå efter. Sedan finns det Concert Hall paketet från Harman Kardon som tydligen är grymt. Det beror väl på hur bred plånbok man har. Jag väntar på leverans av den sista "gamla" 5 serien men jag tycker att kvalitetskänslan interiört är helt klart vassare på den nya.
Tackar! Ska besöka BMW när den nya modellen finns att beskåda :)

EDIT: Kyla också? Det har jag verkligen saknat på nuvarande bilen.
 
D

Deleted member 5780

Guest

Bottega

Cartier
Denna har jag framme på sommaren. På vintern sover den i ett garage på hemlig ort....
BMW Z3 2,8 -99 precis innan facelift.
Kom precis på att den blir myndig i år... Tänk vad tiden går!
IMG_0251.jpg

Dröm!!!!!! Kollegan hade en blå facelift för inte så länge sedan, ingen märkvärdig motor eller så men fan vad trevlig och köra. Kul!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tackar! Ska besöka BMW när den nya modellen finns att beskåda :)

EDIT: Kyla också? Det har jag verkligen saknat på nuvarande bilen.

Den startar i alla fall kupefläkten och pumpar in luften utifrån som jag har förstått. Det gör dock väldigt stor skillnad en varm sommardag.

Edit: Sedanen finns att beskåda redan nu ifall du vill få en känsla invändigt.
 

par

Patek
2-Faktor
Förutom att du kladdar ner hela tråden med ditt tjat om Polo vs Clio så vore det kanske smakfullt att inte lista en massa beggade bilar med mil på mätaren?
Eller ska de jämföras med Clio som är nya och rullar av bandet?
Eftersom du fortsätter diskutera och du dessutom misslyckas så fortsätter jag att svara. Om du klickat förbi första 5-6 bilarna så hittar du nya Polo för 134-139. Typ https://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Polo_TSI_90_MAN_Kampanj_71461415.htm?ca=21&w=3 https://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Polo_TSI_90_MAN_Kampanj_71461414.htm?ca=21&w=3

Det går inte sortera bilar lägre än 499mil på blocket
 

par

Patek
2-Faktor
Japp. Jag kollar på cirkaprislistan, inte blocket. Sen kan varje handlare sätta sitt egna pris. Men ska du hårdra det så är det ca. prislistan som gäller för referenssyfte. Visserligen frågade jag en bekant på Clion, och då var det iofs en 75:hk. Insteg

edit: ord. kampnajpris är 139'000:- enligt Volkswagens hemsida.
Prislistor är helt orelevant, det är alltid kampanj på alla bilar alltid. Vad kunden betalar är vad som är intressant och vad man får tillbaka efter 3-4 år= vad du tappat i värde. Du har fel dvs
 

DrFlex

Cartier
Dröm!!!!!! Kollegan hade en blå facelift för inte så länge sedan, ingen märkvärdig motor eller så men fan vad trevlig och köra. Kul!
Ja den är fantastiskt rolig att köra på sommaren, det blir inte ofta som taket är stängt. Med dagens mått är det inte så stark motor men 6 cylindrar och 193hk i den lilla bilen räcker mer än väl!
 
Har en polare som hade en på pricken likadan, slutade i räcket efter lite inspirerad körning. Försäkringen täckte inte och den blev lagad på en ljusskygg verkstad för en ensenlig summa pengar.

Otrolig härlig bil att köra dock.
helt klart underskattad tycker jag. Fått ganska mycket orättvisa omdömen. Farsan hade en för många år sen och den var helt klart kul att köra. Idag har han en Z4 som jag nu med några års distans till faktiskt inte tycker är lika cool även om det kändes som ett stort kliv upp då.

Är nog retrolooken som vinner i längden.
 

Bottega

Cartier
Prislistor är helt orelevant, det är alltid kampanj på alla bilar alltid. Vad kunden betalar är vad som är intressant och vad man får tillbaka efter 3-4 år= vad du tappat i värde. Du har fel dvs

Jag pratar inte om vad kunden tappar i värde. Jag pratar om att det skiljer i pris från Polo och Clio i cirkaprislistan. Bilen listar ord. 165 lax. Kampanj, 139. Vissa ÅF bjuder på metallic, 135. Vad du och en kund betalar är mellan er, det skiter jag i. Det behövs en ca. prislista för diskussioner som denna, givetvis biltidningar samt Bengt Larsson som sitter hemma och är sugen på ev. både bensin, diesel samt diesel automat och kan se det på ett papper rakt av med utrustning. Bara för att du specar förreggade/demobilar så betyder det inte att värdet är 125 på en nybil.
 

par

Patek
2-Faktor
Jag pratar inte om vad kunden tappar i värde. Jag pratar om att det skiljer i pris från Polo och Clio i cirkaprislistan. Bilen listar ord. 165 lax. Kampanj, 139. Vissa ÅF bjuder på metallic, 135. Vad du och en kund betalar är mellan er, det skiter jag i. Det behövs en ca. prislista för diskussioner som denna, givetvis biltidningar samt Bengt Larsson som sitter hemma och är sugen på ev. både bensin, diesel samt diesel automat och kan se det på ett papper rakt av med utrustning. Bara för att du specar förreggade/demobilar så betyder det inte att värdet är 125 på en nybil.
Läs mitt inlägg ovan. Båda bilarna säljs på kampanj snarlika för 135-139 nya.
 
Jag har inte varit ett stort fan av Audi tidigare, men nya Q5:an verkar vara riktigt bra och kvalar in som tjänstebil för farsan. Tidigare har vi funderat mest på V90CC men den drar iväg fort i pris när man utrustar den. Det gör Q5:an också såklart, och det är ju en bil i ett helt annat segment men V90 är ju inte längre den lastkung Volvos kombibilar en gång var. Vad hade ni valt, V90 CC eller nya Audi Q5?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag har inte varit ett stort fan av Audi tidigare, men nya Q5:an verkar vara riktigt bra och kvalar in som tjänstebil för farsan. Tidigare har vi funderat mest på V90CC men den drar iväg fort i pris när man utrustar den. Det gör Q5:an också såklart, och det är ju en bil i ett helt annat segment men V90 är ju inte längre den lastkung Volvos kombibilar en gång var. Vad hade ni valt, V90 CC eller nya Audi Q5?
Q5 utan att tveka.
V90CC är som att ha kängor till kostym designmässigt. Oj så fel det blev.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Haha :D Dock tycker jag V90 CC är riktigt, riktigt snygg!
Men om vi bortser från designen, hade du ändå valt Q5 och varför?
Helt nykonstuerad modell (är väl iofs V90 också). Audi lyckas på ett riktigt bra sätt kombinera komfort med körglädje. Dessutom yttersta toppklass på motorerna framförallt om man letar lite högre effekt.

Q5s stora nackdel är väl om man vill ha lite utrustning i bilen, blir snabbt oerhört dyrt då. En del tillval hänger också ihop på ett märkligt sätt. Dvs vill du ha utrustning X måste du även ha paket Y för 40.000kr extra...
 
  • Like
Reactions: par
Topp