• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tapiren

Cartier
En såkallad nobrainer. :)
Ja, enda nackdelen är väl att S90 / V90 kommer bli vanvettigt vanlig om ett år eller så, är det något man ogillar kan nog BMW:n kännas fräschare lite längre, om man är tidigt ute med den.

Samtidigt som att varken V90 eller någon enklare 5-serie är den där bilen man ska köpa om man vill handla med hjärtat och sticka ut lite, då skall man väl handla en Alfa eller liknande.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker att den är rätt kool.
volvo_v90_cross_country_vit_01.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja, enda nackdelen är väl att S90 / V90 kommer bli vanvettigt vanlig om ett år eller så, är det något man ogillar kan nog BMW:n kännas fräschare lite längre, om man är tidigt ute med den.

Samtidigt som att varken V90 eller någon enklare 5-serie är den där bilen man ska köpa om man vill handla med hjärtat och sticka ut lite, då skall man väl handla en Alfa eller liknande.

Jag går mycket efter förarmiljö, komfort och ljudnivå. Inte så utstickande:)
 
Ja, enda nackdelen är väl att S90 / V90 kommer bli vanvettigt vanlig om ett år eller så, är det något man ogillar kan nog BMW:n kännas fräschare lite längre, om man är tidigt ute med den.

Samtidigt som att varken V90 eller någon enklare 5-serie är den där bilen man ska köpa om man vill handla med hjärtat och sticka ut lite, då skall man väl handla en Alfa eller liknande.
Spontant känns det som att F10 525 ser man drösvis av varje dag så det är som du säger långt ifrån en originell bil det också.

Jag tycker att den är rätt kool.
volvo_v90_cross_country_vit_01.jpg
Tvärtuff tycker jag!
 

Tärnan

Cartier
Jag vet faktiskt inte, var på väg att provköra men har inte hunnit med. Har hört att den ska vara tyst.
en kollega valde bort nya v90 enkom för det höga vägbrusets skull. han har en bmw 520, typ 3-4 år gammal, som referens. Jag har själv bara provsuttit den, kände mig instängd som i en bunker. Annars bland de snyggaste bilarna som finna att skåda.
 
Om du jämför en 525d mot en V90 D5 är inte motorn sämre eller knackigare. Samma sak om du jämför T5 mot 528. Naturligtvis blir det annorlunda om man börjar titta på 535d eller liknande men dessa kostar flera hundra tusen till och den marknaden är inte Volvo inne på. Volvo kommer inte tillfredsställa alla med sina motorer utan bara 90*% av köparna och det är de väl medvetna om.

* Tittar man på F10 och vilka motorer som sålts där så är en _försvinnande_ liten del sex- eller åttacylindriga ändå. Samma med Mercedes, allt som rullar ur hallen är 2**CDI...

Angående detta med motoralternativ är Norden generellt väldigt ovana vid att välja 400-500 osv, men vi säljer extremt mycket AMG här uppe. Antingen köper man en 220d eller så köper man en AMG, ingenting emellan. :)

Det verkar inte vara så många som vill ha både komfort och pulver utan man väljer antingen eller.
 

16610

Patek
2-Faktor
Alltså vilka Mercedesar har Renualt motorer?

Hörde att BMW hade en del modeller med peugeot motorer? Någon som kan bekräfta det?
 

16610

Patek
2-Faktor
Skiljer sig på modell men A, B, CLA, GLA, C, Vito, Citan.

På FWD bilarna (A, B, CLA, GLA) Är det diesel 180, 200 och bensin 180. C-klass är jag osäker på bensin men diesel 200 är renault.

Där ser man. Lite läskigt:)

Undra om min C 200 bensin har renault motor? Isf får jag riva bort Mercedesmärket och beställa hem Renault från Ebay och klistra på :)
 
Det låter bra :) Jag är för övrigt galet nöjd med min nya W205. Säljaren fixa ihop den precis så som jag ville ha den. Nu vill jag köra bil hela tiden :)

Kul! Vad blev det för utrustning?

Själv kör jag en S205. Samtliga paket ikryssade men ingen plockutrustning. 220d 4matic. Kommer bli några trevliga sommarhjul och en sänkning när vintern är förbi. Har även monterat diamond grill efter att bilden togs. :)

15800669_10154769930055242_1513144274797949464_o.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
Kul! Vad blev det för utrustning?

Själv kör jag en S205. Samtliga paket ikryssade men ingen plockutrustning. 220d 4matic. Kommer bli några trevliga sommarhjul och en sänkning när vintern är förbi. Har även monterat diamond grill efter att bilden togs. :)

15800669_10154769930055242_1513144274797949464_o.jpg

Fin bil du kör, tumme upp !

Jag kör på SE Edition, AMG Night, Night package, 7G-TRONIC PLUS, Panoramataklucka, elektrisk i glasutförande osv. Hel nöjd.
 
Vad heter den metalliclacken? Riktigt snygg.

Tack! Den finns inte i listan längre faktiskt, min bil är uttagen april 2016 och färgen heter "Tenorite grey". Ville faktiskt helst ha vit, och hade bestämt mig för en vit, när denna smög in och hade ett riktigt bra pris men med premiumpaket, vinterpaket och 4matic utöver den vite. :)
 
Topp