• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jooiie

Omega
Kollar på Audi S3, Golf R eller BMW M140i... Det är en 3 år gammal S3a som ska bytas ut. Vad är roligast? Kollar jag åt rätt håll? Krav är 4 dörrar, lastutrymme och kring halvmiljonen.

MB A45 AMG kanske kan vara något? Kanske blir tight beroende på vad utrusning du vill ha, börjar på ~484 enligt deras hemsida. Hade jag haft större budget hade det varit bilen jag köpt men jag fick "nöja" mig med en Clubsport som jag är väldigt nöjd med. :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
MB A45 AMG kanske kan vara något? Kanske blir tight beroende på vad utrusning du vill ha, börjar på ~484 enligt deras hemsida. Hade jag haft större budget hade det varit bilen jag köpt men jag fick "nöja" mig med en Clubsport som jag är väldigt nöjd med. :)
Fast lastutrymmet i A45'an är ju inte mycket att hurra över..
Edit: Givetvis ingen dealbreaker för de flesta, men tänkte mest eftersom MrPlow hade nämnt lastutrymme som ett krav!

Personligen skulle jag säga att roligast bil för de kraven du ställer @MrPlow är nog en Subaru STI.
Den är dessutom rätt mycket billigare än tidigare nämnda bilar.
Givetvis har den en del minus också om du frågar mig:
-Soppaförbrukningen
- Årsskatten kontra de andra är nog dubbelt så hög
-Finns endast som manuell (behöver ju inte vara ett minus)
- Interiören är inte riktigt i klass med tyskarnas, även om Subaru kommit upp sig en hel del den senaste tiden!
- Beroende på hur gammal du är så uppfattas nog STI'n som en "18årsbil", "pojkbil", eller hur man ska säga det :)

Och med det sagt är det fortfarande en sjukt rolig bil för pengarna!
 
Senast ändrad:

Roxen

Cartier
IMG_0551.PNG
IMG_0552.PNG
IMG_0553.PNG
Precis beställt en tråkbil. Eller ganske gubbil. Hur som haver har den allt jag behöver; fyrhjulsdrift och drag. Jag har inte ens provkört, är det något att ha?
 

Ebbot

Cartier
IMG_0551.PNG
IMG_0552.PNG
IMG_0553.PNG
Precis beställt en tråkbil. Eller ganske gubbil. Hur som haver har den allt jag behöver; fyrhjulsdrift och drag. Jag har inte ens provkört, är det något att ha?

Hade en t5a i ett år. Bra komfort (tyst) underbara framstolar (r design) ok bränsleförbrukning, dåligt bagageutrymme sett till storleken på bilen och baksätet är väl sådär. Men sitter man fram är det en milslukare av rang!
(Generellt är det ett mirakel hur dåligt utrymme VOLVO får till inuti när storleken är så stor utanpå. Har v60cc nu och baksätet + bagage är ett skämt jmf med liknande storlek typ golf, Astra eller octavia.)
 

MrPlow

Rolex
Fast lastutrymmet i A45'an är ju inte mycket att hurra över..
Edit: Givetvis ingen dealbreaker för de flesta, men tänkte mest eftersom MrPlow hade nämnt lastutrymme som ett krav!

Personligen skulle jag säga att roligast bil för de kraven du ställer @MrPlow är nog en Subaru STI.
Den är dessutom rätt mycket billigare än tidigare nämnda bilar.
Givetvis har den en del minus också om du frågar mig:
-Soppaförbrukningen
- Årsskatten kontra de andra är nog dubbelt så hög
-Finns endast som manuell (behöver ju inte vara ett minus)
- Interiören är inte riktigt i klass med tyskarnas, även om Subaru kommit upp sig en hel del den senaste tiden!
- Beroende på hur gammal du är så uppfattas nog STI'n som en "18årsbil", "pojkbil", eller hur man ska säga det :)

Och med det sagt är det fortfarande en sjukt rolig bil för pengarna!
Blir till att åka en sväng och kika lite på alternativen. Lutar åt Audi eller BMW just nu. Mercan blir nog lite för extrem och så är automat ett krav.

Tack för input!
 

Malmoo

Omega
Efter en rätt så lång väntetid så hämtade jag ut en Volvo igår.
Jag är väldigt nöjd med allt, den slog mina förväntningar första dagen och jag ser fram emot en längre tur i södra Europa till sommaren där ventilationen i sätet samt massagen kommer få bekänna lite färg. Hoppas glädjen håller i sig.

Våga Volvo! :)

FullSizeRender (1).jpg
FullSizeRender.jpg
 
Senast ändrad:

marlun

Rolex
Efter en rätt så lång väntetid så hämtade jag ut en Volvo igår.
Jag är väldigt nöjd med allt, den slog mina förväntningar första dagen och jag ser fram emot en längre tur i södra Europa till sommaren där ventilationen i sätet samt massagen kommer få bekänna lite färg. Hoppas glädjen håller i sig.

Våga Volvo! :)

FullSizeRender (1).jpg
FullSizeRender.jpg
Den är riktigt fin med kombinationen Inspription och "style kit" Valde du vingen bak också? :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Grym, stort grattis

Efter en rätt så lång väntetid så hämtade jag ut en Volvo igår.
Jag är väldigt nöjd med allt, den slog mina förväntningar första dagen och jag ser fram emot en längre tur i södra Europa till sommaren där ventilationen i sätet samt massagen kommer få bekänna lite färg. Hoppas glädjen håller i sig.

Våga Volvo! :)

FullSizeRender (1).jpg
FullSizeRender.jpg
 
En Jaguar XE vore inte dumt alls! Dessutom har jag varit med och utvecklat några komponenter till den och några andra jaggor, så det märket ligger lite närmre hjärtat. :)

Hur ofta tvättar ni era bruksbilar nu på vintern förresten? Var nere och tvättade min nu, såg förjävlig ut trots att det bara var 2 veckor sen sist...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag var inne på att köra Audi och vill tacka @par för att han erbjöd mig hjälp på traven. Dock så var prisbilden på den utgående 5 serien från BMW alldeles för attraktiv för att jag skulle kunna ducka. Så nu är den den beställd. Det blev en 520 xdrive med de prylar jag behöver. Jag kikade också på 240hk Alltrack där jag fick ett riktigt bra erbjudanden. Den kändes som en smartwatch med alla finesser medans BMW:n känns som Breitling :)
Inga super-krusiduller men stor, stabil och pålitlig men inte allt för modern.

Jag gillar att elstol för förare och passagerare är standard, även elluckor öppning/stängning samt parkeringssensorer.
Det blev fyrhjulsdrift, automat, drag, sportpaket med läder och parkeringsvärmare.

Bilderna är stulna men den ser ut såhär.
6977663949.jpg
4478960313.jpg
Smart val! Du kommer bli äckligt nöjd.
 

Edin

Panerai
Hur ofta tvättar ni era bruksbilar nu på vintern förresten? Var nere och tvättade min nu, såg förjävlig ut trots att det bara var 2 veckor sen sist...

Som bil ansvarig i familjen är det jag som sköter mammas två bilar och mormors bil. Mammas bilar spolas minst av en gång i veckan. Finns det tid blir det svampning och latmansvax innan torkning. Mormors som kanske rullar 100 mil vintertid får kanske en tvätt i månaden på sin höjd.

Det ska dock sägas att gammelbilen är 100 gånger lättare att tvätta då den är behandlad med 2 lager Carlack lackförsegling och på det tre lager Colonite vax. Den blir helt ren med bara avfettning och högtryck. Nya V40 är tyvärr inte behandlad än då det inte funnits tid (vi har haft den en månad) och den blir inte ren med bara avfettning och högtryck. Dock blir man av med saltet vilket är det viktigaste. Den spolar jag även av undertill varje tvätt tillfälle.
 

Tapiren

Cartier
En Jaguar XE vore inte dumt alls! Dessutom har jag varit med och utvecklat några komponenter till den och några andra jaggor, så det märket ligger lite närmre hjärtat. :)

Hur ofta tvättar ni era bruksbilar nu på vintern förresten? Var nere och tvättade min nu, såg förjävlig ut trots att det bara var 2 veckor sen sist...
Varannan dag ungefär:)

Jag har (den ni mitt tycke) underbara lyxen av garage med tillhörande tvättplats på jobbet, så jag brukar spola av bilen med högtryck några gånger i veckan, det tar bara fem minuter och man är lite effektiv, sen får den stå och torka hela dagen lång. Någon gång i veckan brukar jag köra en mer seriös tvätt med svamp, torkning etc.

Efter en rätt så lång väntetid så hämtade jag ut en Volvo igår.
Jag är väldigt nöjd med allt, den slog mina förväntningar första dagen och jag ser fram emot en längre tur i södra Europa till sommaren där ventilationen i sätet samt massagen kommer få bekänna lite färg. Hoppas glädjen håller i sig.

Våga Volvo! :)
Grattis, den är skitläcker! Hur upplevs motorn? Många har ju ifrågasatt valet de gjort när de bara erbjuder förhållandevis små motorer till den förhållandevis stora bilen.
 
Topp