• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Chuck

Patek
2-Faktor
Nån som provat Ultimate?
IMG_0131.PNG
 
En Jaguar XE vore inte dumt alls! Dessutom har jag varit med och utvecklat några komponenter till den och några andra jaggor, så det märket ligger lite närmre hjärtat. :)

Hur ofta tvättar ni era bruksbilar nu på vintern förresten? Var nere och tvättade min nu, såg förjävlig ut trots att det bara var 2 veckor sen sist...
Tvättar minst en gång i veckan, ibland två el tre ggr i veckan. Jag hatar att åka omkring i skitig bil. Jag likställer det med "att åka omkring i skitig bil är som att gå omkring med skitiga kalsonger".
 

DrKlocka

Audemars
Ser spännande ut. Stämmer det att man sparar på drivmedel när man chippar bilen ?
Beror på hur mycket man gasar. Kör man snällt så brukar man kunna spara lite, men iom att bilen blir roligare med chip tenderar det att bli tvärt om... Min Saab 9-3 drar lite mindre efter chippning. 0.59l/mil efter och 0.67l/mil innan på långkörning.
 

Robbie

Omega

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nån som provat Ultimate?
IMG_0131.PNG

(Nu vet jag inte vart du utgår ifrån). Men jag har en F10 520d och har lämnat in min här för mjukvarutrim http://www.gdmperformance.se/trimsatser/1946-bmw-3-serie-e9x-330-ci-231hk-.html

Grymt nöjd! Man känner stor skillnad. 50+ Hk och 62NM upp. 4.000SEK. Han har ett väldigt gott rykte, lämnar om det var 12 månader eller 24 månaders garanti. Ett tips! :)

Spännande. Vad händer med nybilsgaranti och den fria servicen om man installerar något liknande?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Spännande. Vad händer med nybilsgaranti och den fria servicen om man installerar något liknande?
Fria servicen påverkas inte men nybilsgarantin försvinner för drivlinerelaterade skador om de upptäcker att bilen varit trimmad. Observera att det alltid finns spår kvar i moderna styrsystem av chippning även om man tar bort det, trots att trimtillverkarna inte vill få det att låta så...
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fria servicen påverkas inte men nybilsgarantin försvinner för drivlinerelaterade skador om de upptäcker att bilen varit trimmad. Observera att det alltid finns spår kvar i moderna styrsystem av chippning även om man tar bort det, trots att trimtillverkarna inte vill få det att låta så...

Man bör alltså inte greja på med dessa prylar om man har en ny bil?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Man bör alltså inte greja på med dessa prylar om man har en ny bil?
Nej man bör definitivt vänta tills nybilsgarantin är slut. Eventuellt även tills maskinskadeförsäkringen löpt ut också om man är orolig av sig. (FB kollar dock upp bilar mer sällan än tillverkarna själva gör för garantianspråk.)
 

Edin

Panerai
Nej man bör definitivt vänta tills nybilsgarantin är slut. Eventuellt även tills maskinskadeförsäkringen löpt ut också om man är orolig av sig. (FB kollar dock upp bilar mer sällan än tillverkarna själva gör för garantianspråk.)

Det där är självklart något som är upp till var och en. Dock tar ett antal av de firmor som sysslar med detta över motorgarantin i de fall biltillverkaren inte vill ta ansvar längre och de kan visa att felen är relaterade till trimningen. BSR är en och MTM är en annan.
 
Topp