• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

MaziK

Rolex
2-Faktor
Range Rover presenterade sin nya modell Velar igår. Snyggt med handtagen likt Teslas :D
range-rover-velar-asdf4-1001_0.jpg

Velaren är i mitt tycke den klart finaste suven ever. Inredningen är grymt jäkla läcker. Priserna i UK kommer börja på 45k pund.

Skall bli kul att se den live när den väl kommer
 
Var och kikade på en Lexus IS300h idag efter jobbet. Orkade inte be om en provkörning dock men fick ändå lite intryck:
Snygg utvändigt.
Väldigt bekväm.
Tråkig plast i inredningen.

Det här med inredningen stör mig rätt mycket faktiskt. Anledningen till att köpa en premiumbil är ju trots allt för att man vill få en skön premium-känsla av att åka i den... Så det tog tyvärr udden av modellen för mig, jag har annars varit väldigt sugen på en sån länge men inte haft möjlighet att bekanta mig personligen med en.

Stod också en BMW 118d x-drive hos samma handlare. Lite småsugen på en sån också. Egentligen mer lagom storlek för mig, men min erfarenhet av BMW är tyvärr botten.
 
Var och kikade på en Lexus IS300h idag efter jobbet. Orkade inte be om en provkörning dock men fick ändå lite intryck:
Snygg utvändigt.
Väldigt bekväm.
Tråkig plast i inredningen.

Det här med inredningen stör mig rätt mycket faktiskt. Anledningen till att köpa en premiumbil är ju trots allt för att man vill få en skön premium-känsla av att åka i den... Så det tog tyvärr udden av modellen för mig, jag har annars varit väldigt sugen på en sån länge men inte haft möjlighet att bekanta mig personligen med en.

Stod också en BMW 118d x-drive hos samma handlare. Lite småsugen på en sån också. Egentligen mer lagom storlek för mig, men min erfarenhet av BMW är tyvärr botten.
Iprincip enda nackdelen är plastkänslan. Samma knappar som i en Toyota för fan, i övrigt en schysst bil. Jag hade kört på en Mercedes S-klass om du vill ha premium utan plasten ;)
 
Iprincip enda nackdelen är plastkänslan. Samma knappar som i en Toyota för fan, i övrigt en schysst bil. Jag hade kört på en Mercedes S-klass om du vill ha premium utan plasten ;)
Haha, jo man vill ju gärna ha lite känsla för den extra pengen man lägger. Jag gillar dock CVT-lådan så jag är rätt nyfiken på drivlinan. Tyckte Toyota Auris Hybrid var lite seg med 100 hk även om jag gillade lådan så IS300h med 230 hk lär vara mycket bättre ur den aspekten.

Merca S-klass vore trevligt, men förutom att den kostar alldeles för mycket så är det en totalt onödig bil för mig. Jag skulle älska en bil som är lika stor som min Polo men som har kvalitetskänsla och komfort som en S-klass. :D
 

wesly

Omega
Är en riktig bilnörd har tidigare sålt bilar bl.a. Subaru, jaguar och mg Rover.
Privat har jag rullat mycket olika bilar
Många wrx sti modeller, 323 gt-r, slk, z4, corvette c6, 997 carerra cab, lotus exige mfl.
Som tjänste bil har det blivit vanliga kombi modeller de senaste åren och beställde mig en ny förra veckan.

Det blev en passat alltrack denna gången, tyckte jag fick väldigt mycket bil/ utrustning för pengarna så nu är det en dryg månad kvar innan den hämtas ut..
 

Tapiren

Cartier
Appropå Range Rover, det är kanske allmänt känt men namnet Velar användes faktiskt på de första RR-bilarna, VEightLandRover, jag minns inte exakt men det var väl antagligen precis innan man faktiskt valde namnet Range Rover, som i sin tur var ett ganska snabbt påkommet namn då man under lång tid tänkt sig att den skulle heta Land Rover Panther eller Velar. Range Rover Classic är för övrigt en otroligt tuff och mysig bil, jag har haft tre stycken när det begav sig och de är väldigt charmiga.

Utan att veta så gissar jag att en Ur-velar kostar betydligt än den nya modellen.

Jag kan inte riktigt bestämma mig om Velar, den nya alltså, är snygg eller ful men jag tror att den är rätt så snygg. Dock tråkigt att interiören är mer eller mindre identisk med Land Rover Discovery 5. Överlag känns Land Rover väldigt lyxig och påkostad, bortsett från den nu nedlagda Defendern känns de ju väldigt närstående Range Rover som produkt.

range-rover-classic-velar-219_925_969X727.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Funderar på macan (cayennen inte aktuell snart ny kaross och då blir det sannolikt rejält värdetapp)
Någon som kan uttala sig om det går in en bakåtvänd bilbarnstol i bak?
IMG_0786.JPG
 
Topp