• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Gled in på Volvo Showroom i Kungsan idag och klämde på V90 Inscription. Riktigt fin var den. Kvalitetskänslan i nya Volvo är grym. Är i färd att skaffa ny tjänstebil och provkörde Passat GTE, som jag i princip hade bestämt mig för, i veckan, men besöket hos Volvo gav mersmak. Har dock inte provkört den ännu.
 

Tapiren

Cartier
Lite bilder på insidan av Volvon jag la in tidigare i tråden. Det har nu gått en vecka sen jag fick den och jag är lika nöjd som jag var första dagen.

Ha en trevlig helg KS!

Riktigt, riktigt snyggt. Jag läste på nätet någonstans att Jeremy Clarksson kommenterade inredningen med orden "på den här sidan om Rolls-Royce Phantom kommer du inte hitta en bättre bilinteriör", och det är ju bara att hålla med.
 

DrFlex

Cartier
Kul! Jag körde jag med! Vi körde runt 4h innan motorn inte längre ville hänga med tyvärr. Hur gick det för er?

Det gick långt över förväntan! Bilen levererade otroligt bra och hade säkert klarat någon timme till även om den var väl trött i framvagnen på slutet. Vi slutade på 13:e plats av de 72 som startade. Eller rättare sagt 71 som startade då en bil tyvärr la av redan i träningspasset.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Har haft nya tjänstebilen en vecka nu, är mycket nöjd!
BMW 320d GT :)

IMG_20170304_143314.jpg
IMG_20170304_143303.jpg
 

Edin

Panerai
Fy fan...
Kan bli jobbigt om man kilar stadigt med andra ord. Choklad I bilen är det dödstraff på i min familjs vagnspark. Skällde ut syrran efter noter då hon lånade min förra tjänstepulka för semester och jag hittade choklad i bilen och chokladfläckar på lädret då hon vet min ståndpunkt på den biten...

Edit:

Någon mer än mig som tyket att den sista biten av bakdörren och sista rutans nedre linje ser helt fel ut?
Tycker den skulle vara rakare. Nu ser det bara konstigt ut. I alla fall på bild..

424631_1280.jpg
 
Senast ändrad:

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Någon mer än mig som tyket att den sista biten av bakdörren och sista rutans nedre linje ser helt fel ut?
Tycker den skulle vara rakare. Nu ser det bara konstigt ut. I alla fall på bild..

424631_1280.jpg
Håller verkligen med, ser skitskumt ut, vad hände där liksom. Slant med pennan? Iallafall på bild.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Precis, däremot verkar det inte finnas wing delete vilket många trodde. Men jävlar vad brutal den är

Har inte kollat filmen [för övrigt: Drivetribe - jäääääävlar vad bra det är. Precis min smak. Saknar bara Chris Harris], inte läst något om den, men jag är redan kär! :heart:
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
2 veckor med A4:an, mycket nöjd. Fantastisk komfort jämfört med min tidigare A3:a.
IMG_4037.jpg

IMG_4036.jpg
Hämtade min igår, känns vettig - men det är lite saker jag saknar från min BMW - Audin har inte rattvärme, sen är det bara manuell dragkrok!! Väldigt dåligt med avlastningsytor inne i bilen också. Beror såklart på nivån man får lägga sig på i tjänstebilspaketet - men då det fick plats på BMW:n är jag lite missnöjd. Men då bilen är bra mycket snyggare, speciellt inuti så vägs nog svagheterna upp.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nya XC60 live nu; http://www.volvocars.com/se/bilar/modeller/nya-xc60

Något har de ju gjort rätt i alla fall, för fem år sedan tyckte jag det var världens töntigaste bil, nu sitter jag kvar vid datorn på lunchen för att spana på nya modellen...

Den är absolut snygg.
Tycker dock mer att det känns som ett facelift än en ny modell.
Tror att den kommer att börja kännas gammal relativt tidigt i livscykeln. Hade gärna sett att man gick mer åt XC90-hållet.


På riktigt så behöver jag, numera, kika på modellbeteckningen för att säkert veta vad det är för någon modern Audi jag tittar på.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Den är absolut snygg.
Tycker dock mer att det känns som ett facelift än en ny modell.
Tror att den kommer att börja kännas gammal relativt tidigt i livscykeln. Hade gärna sett att man gick mer åt XC90-hållet.



På riktigt så behöver jag, numera, kika på modellbeteckningen för att säkert veta vad det är för någon modern Audi jag tittar på.
Håller med, jag tror alltid A6 är en A8, ser ingen skillnad på dom knappt.

Men jag gillar att A6 sedan ser fet ut,
 
Topp