• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

ozzyozzy

Cartier
..någon med smak iaf! :p

Att kalla RUF för 'fejk-Porsche' är dessutom fel. RUF är en RUF. De räknas som eget bilmärke, till skillnad från alla andra trimfirmor, och har tom. egna VIN-nummer etc. på sina karosser.

Övriga RUF:ar, i princip alla RUFar, inklusive CTR3 etc., är ju dock baserade på existerande Porsche-modeller i någon mån. Nya CTRen är ju en ny bil rakt igenom i princip. Men bakdaterad typ.

Nästa gång vill jag se samma chassie, motor etc. men i en 'early'-911 (tidig 70-talare) alá Singer-stuk.

...undrar vad folk betalar för en njure nu för tiden?

Så det är en Steinhart?





;)
 

MrPlow

Rolex
IMG_1593.JPG
IMG_1583.JPG
IMG_1590.JPG

Idag sportar jag Tesla på is hela dagen!
 
Hade en t5a i ett år. Bra komfort (tyst) underbara framstolar (r design) ok bränsleförbrukning, dåligt bagageutrymme sett till storleken på bilen och baksätet är väl sådär. Men sitter man fram är det en milslukare av rang!
(Generellt är det ett mirakel hur dåligt utrymme VOLVO får till inuti när storleken är så stor utanpå. Har v60cc nu och baksätet + bagage är ett skämt jmf med liknande storlek typ golf, Astra eller octavia.)

Jag har gått och varit sugen på en XC60 ett tag men vet inte om bagaget kommner räcka för mig, fru och två barn!? Vi är inga skidåkare och har inte kvar någon barnvagn längre, då borde väl utrymmet räcka till?!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag har gått och varit sugen på en XC60 ett tag men vet inte om bagaget kommner räcka för mig, fru och två barn!? Vi är inga skidåkare och har inte kvar någon barnvagn längre, då borde väl utrymmet räcka till?!

Absolut, svårt att se att ni skulle få problem med något, långresor no problem.
När vi bilade genom Europa då jag var barn gjorde vi det i en Talbot, 2 vuxna 2 barn och tält och ja allt. Allt går
 

Spoon

Omega
Jag har gått och varit sugen på en XC60 ett tag men vet inte om bagaget kommner räcka för mig, fru och två barn!? Vi är inga skidåkare och har inte kvar någon barnvagn längre, då borde väl utrymmet räcka till?!
Samma upplägg för mig, fru och två barn som inte kör barnvagn längre. Vi har idag en XC60 (D4 Polestar) och en V60 (D6 Plug-in Hybrid). Jag tycker bagageutrymmet i XC60'n funkar bra för våra behov, vi har sommarhus 3h bort och har inga problem att få med oss det vi behöver upp dit. Jag golfar och har kört golfresor med 2 polare i bilen, 3 golfbagar + väskor. V60'n är värre med packutrymme, speciellt Plug-in Hybriden som har klent med packutrymme.
 
Absolut, svårt att se att ni skulle få problem med något, långresor no problem.
När vi bilade genom Europa då jag var barn gjorde vi det i en Talbot, 2 vuxna 2 barn och tält och ja allt. Allt går

Hahaha, vilka minnen du väcker. Minns en sommar back-in-the-days när jag, tre andra ungar och två vuxna brände ner till västlusten på tältsemester......i en Volvo 242. :facepalm: Fyra ungar obältade i baksätet.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag har gått och varit sugen på en XC60 ett tag men vet inte om bagaget kommner räcka för mig, fru och två barn!? Vi är inga skidåkare och har inte kvar någon barnvagn längre, då borde väl utrymmet räcka till?!
Vad är det du ska ha med dig egentligen? ;) Jag hade en E90 325 och V60 när barnen var små nog att behöva liggvagn. Det gick det också utan större problem. En XC60 är mycket större i bagaget än båda de två.
 
Vad är det du ska ha med dig egentligen? ;) Jag hade en E90 325 och V60 när barnen var små nog att behöva liggvagn. Det gick det också utan större problem. En XC60 är mycket större i bagaget än båda de två.

Jag har klarat mig med en Ford Focus kombi och nu en Audi A4 Avant under småbarnsåren men då jag hört att XC60 har ett lite bagageutrymme så gick funderingarna på om det var mindre än mina två tidigare bilar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har gått och varit sugen på en XC60 ett tag men vet inte om bagaget kommner räcka för mig, fru och två barn!? Vi är inga skidåkare och har inte kvar någon barnvagn längre, då borde väl utrymmet räcka till?!

Åker en XC60 just nu. Trevlig bil måste jag säga, sköna säten och rymligare än vad jag trodde i både kupé och bagage. Kass blåtand och törstigare än Christer Pettersson dock...
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor

Edin

Panerai
Har vi någon här som kör nya Ford Ficus RS?
Sugen på en men två saker bär emot och det är den höga skalstolen och inredningen...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har vi någon här som kör nya Ford Ficus RS?
Sugen på en men två saker bär emot och det är den höga skalstolen och inredningen...

Om det är det enda som bär emot så kör.

Stolarna är ju sköna (det är kasst att kanten på vänstersidan vid insteget alltid blir sunkig på 'mjuka' skalstolar bara) och Fords inredningar tycker jag är helt okej i klassen.

Bär mer emot att den kostar 450' tycker jag. Om det inte är ett problem så är det troligen en skoj bil och mycket pang för pengen.
 

Edin

Panerai
Om det är det enda som bär emot så kör.

Stolarna är ju sköna (det är kasst att kanten på vänstersidan vid insteget alltid blir sunkig på 'mjuka' skalstolar bara) och Fords inredningar tycker jag är helt okej i klassen.

Bär mer emot att den kostar 450' tycker jag. Om det inte är ett problem så är det troligen en skoj bil och mycket pang för pengen.

Problemet med skalstolarna är att de sitter så högt monterade att jag har mindre än ett finger upp till taket. Du har en hel hand under stolen till golvet men än så länge är enda lösningen på detta att kapa de metallbitar som monteras mot glidskenorna och sedan svetsa ihop de igen vilket känns rätt brutalt. De "vanliga" stolarna är inte ens ett alternativ i mitt fall trots att jag kan sitta lägre i de från fabrik...

Priset bär så klart emot men har lyckats pruta ner den lite (även om det inte är riktigt aktuellt för stunden).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Problemet med skalstolarna är att de sitter så högt monterade att jag har mindre än ett finger upp till taket. Du har en hel hand under stolen till golvet men än så länge är enda lösningen på detta att kapa de metallbitar som monteras mot glidskenorna och sedan svetsa ihop de igen vilket känns rätt brutalt. De "vanliga" stolarna är inte ens ett alternativ i mitt fall trots att jag kan sitta lägre i de från fabrik...

Priset bär så klart emot men har lyckats pruta ner den lite (även om det inte är riktigt aktuellt för stunden).

Jag tycker det brukar vara ett problem rent generellt i nya bilar att man aldrig kan få ner stolen tillräckligt lågt. Och då är jag inte ens lång.
 
Samma upplägg för mig, fru och två barn som inte kör barnvagn längre. Vi har idag en XC60 (D4 Polestar) och en V60 (D6 Plug-in Hybrid). Jag tycker bagageutrymmet i XC60'n funkar bra för våra behov, vi har sommarhus 3h bort och har inga problem att få med oss det vi behöver upp dit. Jag golfar och har kört golfresor med 2 polare i bilen, 3 golfbagar + väskor. V60'n är värre med packutrymme, speciellt Plug-in Hybriden som har klent med packutrymme.
Har beställt en XC60 och är minst sagt skeptisk till lastcapaciteten kontra de bilar jag haft innan men man får klara sig med det som finns och om det krisar får det bli takbox .... Dock är barnen större nu och 45kg hunden inte längre med oss!
 

par

Patek
2-Faktor
Problemet med skalstolarna är att de sitter så högt monterade att jag har mindre än ett finger upp till taket. Du har en hel hand under stolen till golvet men än så länge är enda lösningen på detta att kapa de metallbitar som monteras mot glidskenorna och sedan svetsa ihop de igen vilket känns rätt brutalt. De "vanliga" stolarna är inte ens ett alternativ i mitt fall trots att jag kan sitta lägre i de från fabrik...

Priset bär så klart emot men har lyckats pruta ner den lite (även om det inte är riktigt aktuellt för stunden).
Jag vet att det inte är riktigt samma bil en jag hade köpt mustangen för 450 (fast helst Camaron):):)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Problemet med skalstolarna är att de sitter så högt monterade att jag har mindre än ett finger upp till taket. Du har en hel hand under stolen till golvet men än så länge är enda lösningen på detta att kapa de metallbitar som monteras mot glidskenorna och sedan svetsa ihop de igen vilket känns rätt brutalt. De "vanliga" stolarna är inte ens ett alternativ i mitt fall trots att jag kan sitta lägre i de från fabrik...

Priset bär så klart emot men har lyckats pruta ner den lite (även om det inte är riktigt aktuellt för stunden).

För 450' hade jag hellre kört på en A45 AMG! känns som om du får mer för pengarna :)
 
Topp