Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Chuck, 3 november 2012.

1. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

Jag fick"osunda" tankar i veckan, tänkte "nu skiter jag i det här och åker till Callisma och beställer Camaron", nu pratar vi riktigt osunda tankar... :D, ja jag kan vara lite impulsiv ibland

Synd att 1LE ej säljs här, så jäkla bra
    20170318_145703.jpg

Senast ändrad: 18 mars 2017
    Johan_K, 80s, krämbulle och 2 andra gillar detta.
  2. chgeorg

chgeorg Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Nytt jobb och då får man lämna tillbaka firmapulkan och köpa en privat bil. Blev efter mycket övervägande en A3a årsmodell 2014 med en härlig 1,6 TDI motor med sina 100+ hästar som skall ta mig mellan golfbanorna :)

3. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Där är vi nog raka motsatserna. Dock medger jag att Ficusen är en toy racer som verkligen går att svänga med. Tveksam till att Mustangen skulle vara lika rolig på småvägarna och på vintern. :)

Har testat den och gillade den inte allt för det pris de vill ha och de är ju inte riktigt samma pris på Ficusen och A45. Vill man ha lite lull lull (vilket man vill) i AMGn landar den farligt nära 600k...

Senast ändrad: 18 mars 2017
  4. par

par AT-AT driver

Jag tror faktiskt det, framförallt Camaron är riktigt kompetent. Tror focusen skulle få rejält med spö ändå

5. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Camaron kan nog vara snabbare när det svänger på bana men jag tror inte den är snabbare på små tighta landsvägar. Vilken som är snabbast på Mantorp eller liknande är inte ens intressant för där är man max 1-2 gånger om året. Lägg sen till att man ska köra på vintern så tror jag att Focusen vinner 10x om i framkomlighet och säkert 2-5x lekfaktor. Jag skulle inte våga hänga ut en Camaro i en rondell till vardags på snö...

Alla är dock olika men jag väljer hellre en Focus RS. Hot Hatch framför amerikansk muskelbil är min melodi. :)

6. Richie

Richie Y-Wing pilot

Sprillans ny är du nog där uppe och snurrar, men finns ju en hel del på blocket som rullat 500-1500mil för 450isch :) kanske inte med allt lull men bra mycket åtminstone!

Edit: Försöker inte övertala dig, detta är bara min personliga åsikt så klart..
    Gillar du RS'en så är det bara att köra!

Edin gillar detta.
  7. par

par AT-AT driver

En Cayman är inte heller att tänka på?

rdianat och Edin gillar detta.
  8. par

par AT-AT driver

Kul test från senaste http://www.auto-motor-und-sport.de

Rätt otroligt att Alfan får stryk av den betydligt motorsvagare S5an som egentligen inte är en så sportig bil...
    Sen fortsätter ju Carrera S att regera och piskar upp Lambon:) Känns ännu mer orealistiskt att Huaracan ska slå en 918 med lite hjälp av effekt och vingar...

Geschwindigkeiten-fotoshowBig-3c1dec09-1008383.jpg

Anneau-du-Rhin-fotoshowBig-5b626c8d-1008382.jpg

Weasel, rdianat, 80s och 2 andra gillar detta.
  9. krämbulle

krämbulle Tie Fighter pilot

Carrera S-tiden är ju magisk.

Det är ju typ en vardagsbil liksom! :)

80s och MaziK gillar detta.
  10. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

Lite synd att nya Seat Leon Cupra endast kommer med 4wd som kombi. Antar är för det inte skall bli någon kanibalisering på Golf R 5-dörrars.

Den "gamla" kombin med 290hk är riktigt bra. Helt sjukt att det går att få en lätt begagnad sådan för 250-270k. 5-d hade nog varit ett bra alternativ till Forden @Edin. Det är den nog oavsett, kanske förutom på vintern och blött väglag.

Edin gillar detta.
  11. Olof

Olof Rebel soldier

Från:
    Hbg
    Monterade nya hjul på gammal bil:) IMG_1917 - version 2.JPG

rdianat, krämbulle, Kinglolle och 1 annan gillar detta.
  12. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

13. Olof

Olof Rebel soldier

Från:
    Hbg
    Yepp 987S -05 3.2 280hk

rdianat och MaziK gillar detta.
  14. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Du här säkert rätt när det gäller bil som rullat några 100 mil. Anledningen att jag tog nypris på A45 var att det är finns knappt någon begagnad Focus RS än. Det ska dock sägas att A45 är långt ifrån en tråkigt bil! Tvärt om. Glömde dock att säga att den faller bort då den bara finns med automat och kravet är manuell. :)

Det stora problemet med Boxter är att ag inte riktigt får plats. Jag sitter rätt risigt i dom och då är stolen ända in i "väggen" och då skaver den och har sig. Sen ska jag erkänna att jag sågat boxter och kallat den fattigmans 911 så jag skulle nog bli sönderbombad med allt annat än om det var en GT4... :sorry:
    Nej tack. har haft framhjulsdriven bil med lite mer än 300 hästar på framhjulen och det för mycket i min mening. Sen saknar Leon manuell låda så då faller den bort. Dock sjukt mycket kombi bil för pengarna om än en Seat. Dock tycker jag Leon 4wd verkar lite dyr då polaren gav 367k för en ny Golf R komb som han beställde, och fick, i höstas...

Richie gillar detta.
  15. coolrader

coolrader Rebel soldier

Sommarhjulen monterade på A6:an (2017 A6 2.0 TDI Ultra 190hkr, S-Line och S-tronic) , det är vår i Skåne (med lite god vilja... :D )
    Det lutar åt W213 E-klasse nästa gång jag byter men ska även bli spännande att testa både nya 5-serie och kommande A6...
    20170316_184518.jpg

alfgren och par gillar detta.
  16. par

par AT-AT driver

Japp, men var lite det man föll för. För första gången var det en "wow vad snabbt" känsla att köra en Carrera:)

HateWinter, rdianat och krämbulle gillar detta.
  17. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

När får du den?

18. 80s

80s AT-ST driver

Från:
    Sveriges ursprung
    @Edin en billigare gti clubsport alt lätt beg bmw m4 kan det vara ngt?

Edin och par gillar detta.
  19. Owaysis

Owaysis Stormtrooper

BMW 328i F30, någon som har erfarenhet av den motorn? Tänker då främst på hur förbrukningen är samt även driftsäkerhet.

20. par

par AT-AT driver

Den står redan och väntar så nu väntar bara jag på lite vår:)

HateWinter, krämbulle, MaziK och 4 andra gillar detta.
  21. Bjoerlin76

Bjoerlin76 X-Wing Pilot

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Hoppas på att kunna få köpa farmors superfina gamla E36 coupé snart så man kan få vara med här på riktigt...

Edin och Aurum gillar detta.
  22. vonhall

vonhall X-Wing Pilot

Från:
    Lerum
    Hade varit intressant att se hur utbudet på bilar här varit om man bytte ut ordet "sportar" mot äger :cigar:

JeanL, Teletomte och Anders Forsberg gillar detta.
  23. CaptainOats

CaptainOats AT-AT driver

Klassiker vid det här laget.
    Sällan man ser några i fint skick.

Bjoerlin76 gillar detta.
  24. Bjoerlin76

Bjoerlin76 X-Wing Pilot

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Ja det är det verkligen. Hennes är som tur är rostfri (och har en minsta bubbla uppstått har det fixats till direkt), den har gått 11.000 mil, alltid stått i varmgarage, diffbroms, sportstolar, sportfjädring mm. Visserligen bara en 320 tyvärr, men skitsamma, man kan inte få allt.

Edit: ...faaan nu vill jag verkligen få köpa. :(

25. laketwig

laketwig X-Wing Pilot

Från:
    Schaffhausen
    Oförändrat. Även om jag har rätt till det i mitt kontrakt har jag inte haft tjänstebil sen 1996 ... :cigar:
    Hemma 2.jpg
    Hemma 3.jpg

rdianat, vonhall, Bjoerlin76 och 1 annan gillar detta.
  26. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Jag som aldrig har varit i närheten av en så fin bil skulle ha svårt att hålla mig, väggrus till trots. Jag skulle åtminstone åka och sitta i den ett par gånger i veckan och bara njuta :)

80s och par gillar detta.
  27. CaptainOats

CaptainOats AT-AT driver

320 är ändå trevlig.
    Synd att man måste hålla efter rosten ganska aktivt på äldre Bmw.

Bjoerlin76 gillar detta.
  28. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

Jag behöver verkligen en roligare bil.....

20170319_154929.jpg

rdianat, andrewski och par gillar detta.
  29. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

Fyfäen vad nice :D, "avismode" = on

par gillar detta.
  30. CaptainOats

CaptainOats AT-AT driver

80s gillar detta.