• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag fick"osunda" tankar i veckan, tänkte "nu skiter jag i det här och åker till Callisma och beställer Camaron", nu pratar vi riktigt osunda tankar... :D, ja jag kan vara lite impulsiv ibland

Synd att 1LE ej säljs här, så jäkla bra
20170318_145703.jpg




Jag vet att det inte är riktigt samma bil en jag hade köpt mustangen för 450 (fast helst Camaron):):)
 
Senast ändrad:

chgeorg

Omega
Nytt jobb och då får man lämna tillbaka firmapulkan och köpa en privat bil. Blev efter mycket övervägande en A3a årsmodell 2014 med en härlig 1,6 TDI motor med sina 100+ hästar som skall ta mig mellan golfbanorna :)
 

Edin

Panerai
Jag vet att det inte är riktigt samma bil en jag hade köpt mustangen för 450 (fast helst Camaron):):)

Där är vi nog raka motsatserna. Dock medger jag att Ficusen är en toy racer som verkligen går att svänga med. Tveksam till att Mustangen skulle vara lika rolig på småvägarna och på vintern. :)

För 450' hade jag hellre kört på en A45 AMG! känns som om du får mer för pengarna :)

Har testat den och gillade den inte allt för det pris de vill ha och de är ju inte riktigt samma pris på Ficusen och A45. Vill man ha lite lull lull (vilket man vill) i AMGn landar den farligt nära 600k...
 
Senast ändrad:

par

Patek
2-Faktor
Där är vi nog raka motsatserna. Dock medger jag att Ficusen är en toy racer som verkligen går att svänga med. Tveksam till att Mustangen skulle vara lika rolig på småvägarna och på vintern. :)



Har testat den och gillade den inte allt för det pris de vill ha och de är ju inte riktigt samma pris på Ficusen och A45. Vill man ha lite lull lull (vilket man vill) i AMGn landar den farligt nära 600k...

Jag tror faktiskt det, framförallt Camaron är riktigt kompetent. Tror focusen skulle få rejält med spö ändå
 

Edin

Panerai
Jag tror faktiskt det, framförallt Camaron är riktigt kompetent. Tror focusen skulle få rejält med spö ändå

Camaron kan nog vara snabbare när det svänger på bana men jag tror inte den är snabbare på små tighta landsvägar. Vilken som är snabbast på Mantorp eller liknande är inte ens intressant för där är man max 1-2 gånger om året. Lägg sen till att man ska köra på vintern så tror jag att Focusen vinner 10x om i framkomlighet och säkert 2-5x lekfaktor. Jag skulle inte våga hänga ut en Camaro i en rondell till vardags på snö...

Alla är dock olika men jag väljer hellre en Focus RS. Hot Hatch framför amerikansk muskelbil är min melodi. :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har testat den och gillade den inte allt för det pris de vill ha och de är ju inte riktigt samma pris på Ficusen och A45. Vill man ha lite lull lull (vilket man vill) i AMGn landar den farligt nära 600k...
Sprillans ny är du nog där uppe och snurrar, men finns ju en hel del på blocket som rullat 500-1500mil för 450isch :) kanske inte med allt lull men bra mycket åtminstone!

Edit: Försöker inte övertala dig, detta är bara min personliga åsikt så klart..
Gillar du RS'en så är det bara att köra!
 

par

Patek
2-Faktor
Camaron kan nog vara snabbare när det svänger på bana men jag tror inte den är snabbare på små tighta landsvägar. Vilken som är snabbast på Mantorp eller liknande är inte ens intressant för där är man max 1-2 gånger om året. Lägg sen till att man ska köra på vintern så tror jag att Focusen vinner 10x om i framkomlighet och säkert 2-5x lekfaktor. Jag skulle inte våga hänga ut en Camaro i en rondell till vardags på snö...

Alla är dock olika men jag väljer hellre en Focus RS. Hot Hatch framför amerikansk muskelbil är min melodi. :)
En Cayman är inte heller att tänka på?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul test från senaste http://www.auto-motor-und-sport.de

Rätt otroligt att Alfan får stryk av den betydligt motorsvagare S5an som egentligen inte är en så sportig bil...
Sen fortsätter ju Carrera S att regera och piskar upp Lambon:) Känns ännu mer orealistiskt att Huaracan ska slå en 918 med lite hjälp av effekt och vingar...

Geschwindigkeiten-fotoshowBig-3c1dec09-1008383.jpg



Anneau-du-Rhin-fotoshowBig-5b626c8d-1008382.jpg

Carrera S-tiden är ju magisk.

Det är ju typ en vardagsbil liksom! :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Lite synd att nya Seat Leon Cupra endast kommer med 4wd som kombi. Antar är för det inte skall bli någon kanibalisering på Golf R 5-dörrars.

Den "gamla" kombin med 290hk är riktigt bra. Helt sjukt att det går att få en lätt begagnad sådan för 250-270k. 5-d hade nog varit ett bra alternativ till Forden @Edin. Det är den nog oavsett, kanske förutom på vintern och blött väglag.
 

Edin

Panerai
Sprillans ny är du nog där uppe och snurrar, men finns ju en hel del på blocket som rullat 500-1500mil för 450isch :) kanske inte med allt lull men bra mycket åtminstone!

Edit: Försöker inte övertala dig, detta är bara min personliga åsikt så klart..
Gillar du RS'en så är det bara att köra!

Du här säkert rätt när det gäller bil som rullat några 100 mil. Anledningen att jag tog nypris på A45 var att det är finns knappt någon begagnad Focus RS än. Det ska dock sägas att A45 är långt ifrån en tråkigt bil! Tvärt om. Glömde dock att säga att den faller bort då den bara finns med automat och kravet är manuell. :)

En Cayman är inte heller att tänka på?

Det stora problemet med Boxter är att ag inte riktigt får plats. Jag sitter rätt risigt i dom och då är stolen ända in i "väggen" och då skaver den och har sig. Sen ska jag erkänna att jag sågat boxter och kallat den fattigmans 911 så jag skulle nog bli sönderbombad med allt annat än om det var en GT4... :sorry:
Lite synd att nya Seat Leon Cupra endast kommer med 4wd som kombi. Antar är för det inte skall bli någon kanibalisering på Golf R 5-dörrars.

Den "gamla" kombin med 290hk är riktigt bra. Helt sjukt att det går att få en lätt begagnad sådan för 250-270k. 5-d hade nog varit ett bra alternativ till Forden @Edin. Det är den nog oavsett, kanske förutom på vintern och blött väglag.

Nej tack. har haft framhjulsdriven bil med lite mer än 300 hästar på framhjulen och det för mycket i min mening. Sen saknar Leon manuell låda så då faller den bort. Dock sjukt mycket kombi bil för pengarna om än en Seat. Dock tycker jag Leon 4wd verkar lite dyr då polaren gav 367k för en ny Golf R komb som han beställde, och fick, i höstas...
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Sommarhjulen monterade på A6:an (2017 A6 2.0 TDI Ultra 190hkr, S-Line och S-tronic) , det är vår i Skåne (med lite god vilja... :D )
Det lutar åt W213 E-klasse nästa gång jag byter men ska även bli spännande att testa både nya 5-serie och kommande A6...
20170316_184518.jpg
 

Owaysis

Cartier
BMW 328i F30, någon som har erfarenhet av den motorn? Tänker då främst på hur förbrukningen är samt även driftsäkerhet.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Klassiker vid det här laget.
Sällan man ser några i fint skick.
Ja det är det verkligen. Hennes är som tur är rostfri (och har en minsta bubbla uppstått har det fixats till direkt), den har gått 11.000 mil, alltid stått i varmgarage, diffbroms, sportstolar, sportfjädring mm. Visserligen bara en 320 tyvärr, men skitsamma, man kan inte få allt.

Edit: ...faaan nu vill jag verkligen få köpa. :(
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ja det är det verkligen. Hennes är som tur är rostfri (och har en minsta bubbla uppstått har det fixats till direkt), den har gått 11.000 mil, alltid stått i varmgarage, diffbroms, sportstolar, sportfjädring mm. Visserligen bara en 320 tyvärr, men skitsamma, man kan inte få allt.

Edit: ...faaan nu vill jag verkligen få köpa. :(
320 är ändå trevlig.
Synd att man måste hålla efter rosten ganska aktivt på äldre Bmw.
 
Topp