• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

K-S

Rolex
2-Faktor
IMG_9673.JPG


Tack alla
Var har du fixat en klister skylt? ;)
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Audi s3 2008. Flipgalen som man är har jag börjat titta på andra.
Någon som kan flika in på 330i e92? Rädd att den känns slöare än s3an.
335i känns lika intressant som opålitlig med rasande turbos etc
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Spridare, tändspolar, högtryckspumpar - allt krånglar tyvärr. Visar sig med ryckig gång och ibland men inte alltid, lysande motorlampa och felkoder.
Usch, då går ju den fetbort. Undrar om det finns någon modell öht från BMW dom är driftsäker. Jag har haft att göra med två x5or tidigare och det var tametusan problem med båda. Motorras på 4.6an dessutom. Suck.
Audi s4 2010?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Usch, då går ju den fetbort. Undrar om det finns någon modell öht från BMW dom är driftsäker. Jag har haft att göra med två x5or tidigare och det var tametusan problem med båda. Motorras på 4.6an dessutom. Suck.
Audi s4 2010?
BMWs 3 liters diesel från 2008 och framåt är mycket, mycket driftsäker.

Sedan ska man veta att alla 330i bensin inte är trasiga heller. Jag har haft två och de var helt felfria när jag ägde dem. Dock köpte jag dem begagnade samt sålde dem när jag kört ungefär två tusen mil så jag vet ju inte vad som hände innan och efter.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kikat på dom. Vill helst hålla mig under 200ingen. Rs3 känns vettig men sticker iväg. Rs4 är cool men skyhög försäkring samt känns lite struliga?
Tänker du på b7 eller b8?
Jag körde en ny B8 5500 mil, kändes mkt välbyggd, inga strul alls. Läste inte allt där, b8 går nog bort, ursäkta.
 
Senast redigerad av en moderator:

Richie

Audemars
2-Faktor
Usch, då går ju den fetbort. Undrar om det finns någon modell öht från BMW dom är driftsäker. Jag har haft att göra med två x5or tidigare och det var tametusan problem med båda. Motorras på 4.6an dessutom. Suck.
Audi s4 2010?
Haft både E90 (N54) och F30 335 (N55), fungerade helt felfritt :)

Fast å andra sidan hade jag F30'n endast i ca 6mån..
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Haft både E90 (N54) och F30 335 (N55), fungerade helt felfritt :)

Fast å andra sidan hade jag F30'n endast i ca 6mån..

Juste. Följde n55ans öde när det väl begav sig. Beklagar :(
Hur länge hade du e90? Är löjligt sugen på e92 men känns som varenda säljare jag varit i kontakt med på begfronten har svarat wastegate rattle när jag frågat om det är något jag borde veta som inte framgått.
Tänker du på b7 eller b8?
Jag körde en ny B8 5500 mil, kändes mkt välbyggd, inga strul alls. Läste inte allt där, b8 går nog bort, ursäkta.
Precis! B7 är ju jäkla fin. B8 lär dröja ;)
BMWs 3 liters diesel från 2008 och framåt är mycket, mycket driftsäker.

Sedan ska man veta att alla 330i bensin inte är trasiga heller. Jag har haft två och de var helt felfria när jag ägde dem. Dock köpte jag dem begagnade samt sålde dem när jag kört ungefär två tusen mil så jag vet ju inte vad som hände innan och efter.

Hör vad du säger. Får researcha lite helt enkelt!
 
Topp