• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kugghjul

Panerai
Nej nu får du faktiskt läsa det du länkar till själv också. Det är 10 bilar som testats - hur många är det bild och grafik på? Jo naturligtvis enbart de som blev sämre.

Det ändrar fortfarande itne heller någonting för den som funderar på att köpa ny bil idag. De här motorerna säljs inte längre.
Nej, men stora delar av en organisation som bluffade, ljög etc sitter kvar, några enskilda har offrats.

Jag har haft en enda Volkswagen Aktiengesellschaft bil, en Audi. Jättefin inuti och utanpå. Hade den 1 år, enda bilen jag någonsin fått driftstopp med! Dessutom drack den olja, så man fick hålla koll på oljenivån så
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nej, men stora delar av en organisation som bluffade, ljög etc sitter kvar, några enskilda har offrats.

Jag har haft en enda Volkswagen Aktiengesellschaft bil, en Audi. Jättefin inuti och utanpå. Hade den 1 år, enda bilen jag någonsin fått driftstopp med! Dessutom drack den olja, så man fick hålla koll på oljenivån så
...och det är relevant för en person som ska köpa ny VW, hur? Min BMW 525d är den enda bil jag fått punktering med. Det innebär inte att alla som köper BMW kommer få det. Fick byta koppling på min Subaru Outback 2.0d. Det innebär inte att alla kommer behöva det. Osv.

0.4% av alla VAG kunder som fått sin bil uppdaterad har haft synpunkter (siffran är publik). Det litar jag betydligt mer på än Teknikens Världs sensationslystna reportage.
 
  • Like
Reactions: par

Kugghjul

Panerai
...och det är relevant för en person som ska köpa ny VW, hur? Min BMW 525d är den enda bil jag fått punktering med. Det innebär inte att alla som köper BMW kommer få det.
Bra exempel med punktering! Verkligen jämförbart med att en bränsleinjektor går sönder!

Volkswagen Aktiengesellschafts bilar har erkänt dålig hållbarhet, de går sönder ofta, de har många problem.

Fick byta koppling på min Subaru Outback 2.0d. Det innebär inte att alla kommer behöva det. Osv.

Subaru lär väl vara en av de sämre japanska märkena vad gäller tillförlitlighet. Dock är koppling, precis som däck, något som föraren eller körmiljön kan ha stor påverkan på, och ta sönder. Till skillnad från en bränsleinjektor, som mest beror på inköp och kvalitetssäkring.

0.4% av alla VAG kunder som fått sin bil uppdaterad har haft synpunkter (siffran är publik). Det litar jag betydligt mer på än Teknikens Världs sensationslystna reportage.
VAG är en felaktig förkortning för koncernen:
"From the late 1970s to 1992, the acronym V.A.G was used by Volkswagen AG as a brand for group-wide activities, such as distribution and leasing. Contrary to popular belief, "V.A.G" had no official meaning, and was never the name of the Volkswagen Group."
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

Angående 0.4% klagande kunder: Jag vet inte om vi kan lita på Volkswagen Aktiengesellschaft siffror, de verkar ju ljuga gång efter gång.

Om vi anta ratt 0.4% stämmer, så är det ju siffran på de som klagat. Hur många som numera inte gillar sin bil, och inte tänker köpa en Volkswagen Aktiengesellschaft bil igen, det vet vi inte. Många orkar nog inte klaga, men är ändå missnöjda med sin bil. Jag är själv mycket noga med min bil, men om jag hade en VW och visste att jag fått senaste uppdateringen av motorstyrningsmjukvaran, ja då kan man ju inte göra så mycket mer. Jag vet inte om jag skulle orka klaga och lägga tid på det. Speciellt då detta gäller lite äldre bilar, som många köpt begagnat, vem skall man klaga till då, den man köpte bilen av? De nybilskunder som finns kvar kan ju klaga där de köpt bilen, men de lär inte vara så många.

Nej, dessa prestandaförsämringar tär på Volkswagen Aktiengesellschafts rykte i det tysta.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
F11, har pdc fram och bak. pDC fram fungerar endast när man lagt i backen (R) eller trycker på en knapp,

Skulle vilja att pdc alltid går igång under 30 kmh. Går det?

Smashade bilen idag i rondell, hade pdc vart igång kanske hade räddat fronten
 

Kugghjul

Panerai
F11, har pdc fram och bak. pDC fram fungerar endast när man lagt i backen (R) eller trycker på en knapp,

Skulle vilja att pdc alltid går igång under 30 kmh. Går det?

Smashade bilen idag i rondell, hade pdc vart igång kanske hade räddat fronten
Gjorde du misstaget att se på bilar till vänster, och inte bilen framför? Vanlig miss. Jag tvingar mig själv att kolla på bilen framför tills den åkt iväg in i rondellen.
 

Trulli

Cartier
För tillfället denna

 
Senast ändrad:

Alexander

Panerai
2-Faktor
Vad säger ni om TTS? kan tycka att det är en del frisörkänsla över första generationen men denna som S-modell känns rätt schysst.
Är ju vanligen mer för sleepersoch känner mig därför en smula kluven över sportiga looken med S3 prestanda.
IMG_2106.JPG
 

Kugghjul

Panerai
Vad säger ni om TTS? kan tycka att det är en del frisörkänsla över första generationen men denna som S-modell känns rätt schysst.
Är ju vanligen mer för sleepersoch känner mig därför en smula kluven över sportiga looken med S3 prestanda.
IMG_2106.JPG
Jag gillar verkligen de nyare TT, dock verkar A5 helt tagit över försäljningen, synd!
 

Mojbjörn

Cartier
Dom är fan riktigt snygga i rött, har oftast sett dom i silver. Njut av sommaren! :)
Tusen tack! Jag missade det du skrev. Jag har ju gjort om han och lackat allt krom i svart, svart och rött gifter sig verkligen bra! Googla Opel Gt eller Saturn Sky! Samma bil i grunden. Bilen är utvecklad av pontiac och är i princip en nerskalad corvette c6 med GMs 2.0 T motor
 
Topp