Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Chuck, 3 november 2012.

1. Kugghjul

Kugghjul Stormtrooper

Nej, men stora delar av en organisation som bluffade, ljög etc sitter kvar, några enskilda har offrats.

Jag har haft en enda Volkswagen Aktiengesellschaft bil, en Audi. Jättefin inuti och utanpå. Hade den 1 år, enda bilen jag någonsin fått driftstopp med! Dessutom drack den olja, så man fick hålla koll på oljenivån så

2. alfgren

alfgren X-Wing Pilot

...och det är relevant för en person som ska köpa ny VW, hur? Min BMW 525d är den enda bil jag fått punktering med. Det innebär inte att alla som köper BMW kommer få det. Fick byta koppling på min Subaru Outback 2.0d. Det innebär inte att alla kommer behöva det. Osv.

0.4% av alla VAG kunder som fått sin bil uppdaterad har haft synpunkter (siffran är publik). Det litar jag betydligt mer på än Teknikens Världs sensationslystna reportage.

par gillar detta.
  3. Kugghjul

Kugghjul Stormtrooper

Bra exempel med punktering! Verkligen jämförbart med att en bränsleinjektor går sönder!

Volkswagen Aktiengesellschafts bilar har erkänt dålig hållbarhet, de går sönder ofta, de har många problem.

Subaru lär väl vara en av de sämre japanska märkena vad gäller tillförlitlighet. Dock är koppling, precis som däck, något som föraren eller körmiljön kan ha stor påverkan på, och ta sönder. Till skillnad från en bränsleinjektor, som mest beror på inköp och kvalitetssäkring.

VAG är en felaktig förkortning för koncernen:
    "From the late 1970s to 1992, the acronym V.A.G was used by Volkswagen AG as a brand for group-wide activities, such as distribution and leasing. Contrary to popular belief, "V.A.G" had no official meaning, and was never the name of the Volkswagen Group."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

Angående 0.4% klagande kunder: Jag vet inte om vi kan lita på Volkswagen Aktiengesellschaft siffror, de verkar ju ljuga gång efter gång.

Om vi anta ratt 0.4% stämmer, så är det ju siffran på de som klagat. Hur många som numera inte gillar sin bil, och inte tänker köpa en Volkswagen Aktiengesellschaft bil igen, det vet vi inte. Många orkar nog inte klaga, men är ändå missnöjda med sin bil. Jag är själv mycket noga med min bil, men om jag hade en VW och visste att jag fått senaste uppdateringen av motorstyrningsmjukvaran, ja då kan man ju inte göra så mycket mer. Jag vet inte om jag skulle orka klaga och lägga tid på det. Speciellt då detta gäller lite äldre bilar, som många köpt begagnat, vem skall man klaga till då, den man köpte bilen av? De nybilskunder som finns kvar kan ju klaga där de köpt bilen, men de lär inte vara så många.

Nej, dessa prestandaförsämringar tär på Volkswagen Aktiengesellschafts rykte i det tysta.

4. Chuck
    Trådstartare

Chuck AT-AT driver

F11, har pdc fram och bak. pDC fram fungerar endast när man lagt i backen (R) eller trycker på en knapp,

Skulle vilja att pdc alltid går igång under 30 kmh. Går det?

Smashade bilen idag i rondell, hade pdc vart igång kanske hade räddat fronten

5. Kugghjul

Kugghjul Stormtrooper

Gjorde du misstaget att se på bilar till vänster, och inte bilen framför? Vanlig miss. Jag tvingar mig själv att kolla på bilen framför tills den åkt iväg in i rondellen.

Chuck gillar detta.
  6. Chuck
    Trådstartare

Chuck AT-AT driver

Japp
    Andra gången i samma rondell....

Kugghjul gillar detta.
  7. Kugghjul

Kugghjul Stormtrooper

Jag pratade med en kompis om just detta när vi åkte in i en rondell, vi såg en krock 5 s senare.
    Tvinga dig själv att kolla på bilen framför tills den åkt iväg in i rondellen.

Chuck gillar detta.
  8. Ingo

Ingo Rebel soldier

För tillfället denna

sherwan, Jespering, Richispice och 66 andra gillar detta.
  9. M3a

M3a Stormtrooper

Från:
    En annan del av köping
    Satan vilken bil! Och garaget såg liksom lagom trevligt ut också :woot::greedy:

10. Alexander

Alexander Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Vad säger ni om TTS? kan tycka att det är en del frisörkänsla över första generationen men denna som S-modell känns rätt schysst.
    Är ju vanligen mer för sleepersoch känner mig därför en smula kluven över sportiga looken med S3 prestanda.
    IMG_2106.JPG

rdianat och jarrebarre99 gillar detta.
  11. Kugghjul

Kugghjul Stormtrooper

I Sverige? Den ser lite för ren ut? :)

12. Kugghjul

Kugghjul Stormtrooper

Jag gillar verkligen de nyare TT, dock verkar A5 helt tagit över försäljningen, synd!

13. cab

cab Tie Fighter pilot

Grym bil och garage, kräver bra puts med de där spotsen :)

Ingo gillar detta.
  14. Bjoerlin76

Bjoerlin76 X-Wing Pilot

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Magisk färg! Börjar tröttna så mycket på vitt, silver o svart (aldrig gillat svart iofs). Så kul med roliga färger! Blank o fin :D

15. Ingo

Ingo Rebel soldier

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle ha lyft i golvet (inte pelare) eller golvvärme. Det fick bli vattenburen golvvärme. Jag är nöjd med resultatet :)

Greve Carl-Magnus, Kugghjul och 80s gillar detta.
  16. Ingo

Ingo Rebel soldier

Japp i Sverige, jag är ganska pedantisk :)

Greve Carl-Magnus och Kugghjul gillar detta.
  17. Mojbjörn

Mojbjörn Rebel soldier

Från:
    Anka
    IMG_9751.JPG IMG_9750.JPG IMG_9647.PNG För tillfället denna

rdianat, Empa, Jonas.76 och 3 andra gillar detta.
  18. Ingo

Ingo Rebel soldier

Den är faktiskt lila (Azure Purple) men det är jättesvårt att få fram på bild.

stelah, Johan_K, falten och 3 andra gillar detta.
  19. Tripeiro.

Tripeiro. AT-ST driver

Mojbjörn gillar detta.
  20. Mojbjörn

Mojbjörn Rebel soldier

Från:
    Anka
    Jo tror att det blir en keeper!

Tripeiro. gillar detta.
  21. Tripeiro.

Tripeiro. AT-ST driver

Dom är fan riktigt snygga i rött, har oftast sett dom i silver. Njut av sommaren! :)

22. krämbulle

krämbulle Tie Fighter pilot

23. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Tie Fighter pilot

Från:
    Ulricehamn
    both.png

Jimpa och Anders Forsberg gillar detta.
  24. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Tie Fighter pilot

Från:
    Ulricehamn
    Premiären gjord!
    Dan vad kul att köra mönstret igen!
    20170407_163722.jpg

Linkan, stelah, Klahr och 16 andra gillar detta.
  25. Mojbjörn

Mojbjörn Rebel soldier

Från:
    Anka
    Ja det är ju en Saturn Sky! trimvänlig går som en raket! 330hk och specialbyggt avgassystem :)

Tripeiro. gillar detta.
  26. alfgren

alfgren X-Wing Pilot

Lyft kräver oftast borrhål i golvet. Obra tillsammans med golvvärme...

Ingo gillar detta.
  27. par

par AT-AT driver

Wow grattis!
    Magisk färg

Ingo gillar detta.
  28. Chuck
    Trådstartare

Chuck AT-AT driver

Varför skötte man sig inte i skolan...

stelah, Jimpa och Tobias Eriksson gillar detta.
  29. Mojbjörn

Mojbjörn Rebel soldier

Från:
    Anka
    Tusen tack! Jag missade det du skrev. Jag har ju gjort om han och lackat allt krom i svart, svart och rött gifter sig verkligen bra! Googla Opel Gt eller Saturn Sky! Samma bil i grunden. Bilen är utvecklad av pontiac och är i princip en nerskalad corvette c6 med GMs 2.0 T motor

30. alfgren

alfgren X-Wing Pilot

Vad har du för ytbehandling på betongen? Står i valet hur jag ska göra, har 97kvm obehandlad garageyta att fixa snart.