• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

D

Deleted member 1265

Guest
IMG_1349.JPG
Lådbil.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haha, nej tyvärr, min är inte komplett. Men det är de enkla verktygen som saknas så den blir relativt enkel att fixa.. putsduken är till och med kvar ;)
Du kan ju vara glad att det inte är en M-modell och att du saknar mejslarna. Där pratar vi smått bisarra värden.
...och då tillbringar jag ändå en del tid på klockforum och har referenser för hur stora värdeskillnader det kan vara på att "ft" står en mikrometer längre till höger. ;)
 

mps

Cartier
Man blir inte avundsjuk när man kollar era bilder iaf :)
Varför?
För att min bil har:
En sprucken framruta
Tattarlagat avgas
Ett bromok som tror att den är en svetstång ibland och inte vill släppa taget
Handbromswiren har transformerats till en piska som sakta slår sönder underredet
Något viner till vänster fram när jag växlar eller byter fil

Har era bilar det?
Nä.
Min är alltså mer unik :cool:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Man blir inte avundsjuk när man kollar era bilder iaf :)
Varför?
För att min bil har:
En sprucken framruta
Tattarlagat avgas
Ett bromok som tror att den är en svetstång ibland och inte vill släppa taget
Handbromswiren har transformerats till en piska som sakta slår sönder underredet
Något viner till vänster fram när jag växlar eller byter fil

Har era bilar det?
Nä.
Min är alltså mer unik :cool:

Din är iallafall gatlaglig.
Min bil går inte genom besiktningen pga ABS lampa.
Försökt 2 gånger nu, och har ännu inte fått ordning på det. Ingen mening att åka in och få körförbud på den.
Så nu står bilen.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Funkar inte på moderna bilar. Bilprovningen vet att lampan ska tändas först för att sedan släckas. Dessutom kollas felkoder numera ändå.
Jag tänkte att Vipern var "gammal" (inget ont om det!).
Äldre amerikansk elektronik, i synnerhet halvgammal, är ibland inte helt enkel att fixa. Ibland är en fullösning det bästa.
 

Tapiren

Cartier
Funkar inte på moderna bilar. Bilprovningen vet att lampan ska tändas först för att sedan släckas. Dessutom kollas felkoder numera ändå.
Det där problemet har jag kompisar som haft en hel del strul med, det tog ett helt år innan bilprovningen accepterade att airbag-lampan på vissa årsmodeller av Jaguar XJ inte tänds när man slår på tändningen, utan enbart vid eventuella fel.
 
Topp