• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

D

Deleted member 1265

Guest
Varit i min ägo sen 1990, den har gjort bra i från sig på otaliga klubbrace på samtliga banor i landet och Tyskland. Nu återställd till glidar och resvagn. Men har nått pensionsåldern precis som jag. Hoppas ändå att den ska få en omgång på Gotland Ring till sommaren. Har aldrig haft över den dit. Apropå under huven: det räcker gott.
Den såg fin ut. På vilket sätt var den modifierad? Tål en e24 bankörning??
 

Ryttaren

Rolex
Vi har ju några 635 ägare här på KS verkar det som. Har velat ha en så länge jag kan komma ihåg och tänker ofta på att byta z3:an mot en.

Vad tycker ni:
Bör man satsa på de nyare modellerna från -82 ? Är ju ändå rätt stora uppdateringar i chassit.
Känns skillnaden stor mellan 3.2 och 3.5 motorn?

Har 2.8:an idag men i en ganska lätt bil. Vill ju ha liite prestanda iaf :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vi har ju några 635 ägare här på KS verkar det som. Har velat ha en så länge jag kan komma ihåg och tänker ofta på att byta z3:an mot en.

Vad tycker ni:
Bör man satsa på de nyare modellerna från -82 ? Är ju ändå rätt stora uppdateringar i chassit.
Känns skillnaden stor mellan 3.2 och 3.5 motorn?

Har 2.8:an idag men i en ganska lätt bil. Vill ju ha liite prestanda iaf :D

Spontant så hade jag sagt att din Z3:a har miiiilvis med mer körglädje än våra tunga E24:eek:r (särskilt min, med automatlåda).
Det sagt så är det ändå en klar charm att köra gammal bil. Man skaffar onekligen många vänner - oavsett man vill det eller ej. ;)
Bara idag på gymmet (körde sexan dit) så hamnade jag i en lång diskussion om bilen. Skoj!
Under tiden jag värmde upp på löpbandet såg jag också gott om folk som slängde blickar efter bilen. Det märks att de börjar bli ganska ovanliga.

Men för att svara på din fråga...
Ja, om möjligt hade jag satsat på en E28-baserad bil.
Om inte för chassiuppgraderingarna så för att det blir lite enklare med delar.
 

Ryttaren

Rolex
Spontant så hade jag sagt att din Z3:a har miiiilvis med mer körglädje än våra tunga E24:eek:r (särskilt min, med automatlåda).
Det sagt så är det ändå en klar charm att köra gammal bil. Man skaffar onekligen många vänner - oavsett man vill det eller ej. ;)
Bara idag på gymmet (körde sexan dit) så hamnade jag i en lång diskussion om bilen. Skoj!
Under tiden jag värmde upp på löpbandet såg jag också gott om folk som slängde blickar efter bilen. Det märks att de börjar bli ganska ovanliga.

Men för att svara på din fråga...
Ja, om möjligt hade jag satsat på en E28-baserad bil.
Om inte för chassiuppgraderingarna så för att det blir lite enklare med delar.

Tack för svaret!
Har haft en del gamla entusiastbilar och föredrar vintage även bland bilar. är nog mer orolig att sakna att åka öppet.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Var ute med monstret igår på valborgscruising.
Backarna i ulricehamn är bland det bästa. Motorbromsa ner för backe på 1an och allt man hör är: *smatter* *burbel* *PANG PANG* *smatter* och om och om igen :D
Man blir som ett litet barn av sånt!
20170430_193549.jpg


Laddade också upp en video på bilen från förra året som ni kan få se :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@BadkarsPiraten Motorbroms på den typen av bil är fantastiskt!
Jag var i Uppsala i går och hörde ett annat sweet motorljud. En Ford Falcon som körde kompressormatat, och förmodligen hade kompsänkt eller mycket soppapåslag, vid alla rödljud fick han stå och småtomvarva, älskar kompressoryl! Han hade gatslicks och stegar (tror jag) också, så jag misstänker att den gick hyfsat. Han smågasade dock bara i stan.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
@BadkarsPiraten Motorbroms på den typen av bil är fantastiskt!
Jag var i Uppsala i går och hörde ett annat sweet motorljud. En Ford Falcon som körde kompressormatat, och förmodligen hade kompsänkt eller mycket soppapåslag, vid alla rödljud fick han stå och småtomvarva, älskar kompressoryl! Han hade gatslicks och stegar (tror jag) också, så jag misstänker att den gick hyfsat. Han smågasade dock bara i stan.

Sånt är riktigt kul!
I min kompressormatade Tbird mappade jag in kass tomgång/blower surge. Så på tomgång så dog nästan bilen och sedan "Wraaah!" Och sedan dog den nästan igen.
Det är en rolig tomgång! :D
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Kan någon förklara prisbilden på Porsche 911 för mig, äldre (luftkylda) varianter?

Denna fångade min uppmärksamhet, ser fin och trevlig ut;

https://www.blocket.se/stockholm/Porsche_911_3_0_Targa_72962234.htm?ca=11

Denna har gått (lite) mindre och är säkert finare, men TRE gånger pengarna?
https://www.blocket.se/malmo/Porsche_911_Carrera_3_0_Targa_72998947.htm?ca=11&w=3

Well, prisbilden för gamla 911:eek:r är helt galen generellt. I det här fallet så är den första "billig" men har fel motor (vilket gör att den aldrig kan bli riktigt dyr) och den andra är troligen världens dyraste 3.0 Targa och de lär aldrig få dom pengarna. Men det är en 3.0 Carrera vilket är en ovanlig model, troligen extra ovanlig som targa dessutom. Fast 950 är bara löjligt!!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kan någon förklara prisbilden på Porsche 911 för mig, äldre (luftkylda) varianter?

Denna fångade min uppmärksamhet, ser fin och trevlig ut;

https://www.blocket.se/stockholm/Porsche_911_3_0_Targa_72962234.htm?ca=11

Denna har gått (lite) mindre och är säkert finare, men TRE gånger pengarna?
https://www.blocket.se/malmo/Porsche_911_Carrera_3_0_Targa_72998947.htm?ca=11&w=3

Blocket är kul!
"Mer eller mindre original".
Med bytt motor. Till helt fel motor.
Inte för att det säkert är sämre, tvärt om.
Men ens i närheten som original är den då inte.
 

par

Patek
2-Faktor
Var ute med monstret igår på valborgscruising.
Backarna i ulricehamn är bland det bästa. Motorbromsa ner för backe på 1an och allt man hör är: *smatter* *burbel* *PANG PANG* *smatter* och om och om igen :D
Man blir som ett litet barn av sånt!
20170430_193549.jpg


Laddade också upp en video på bilen från förra året som ni kan få se :)


Satan va bra! Grattis
 
Var ute med monstret igår på valborgscruising.
Backarna i ulricehamn är bland det bästa. Motorbromsa ner för backe på 1an och allt man hör är: *smatter* *burbel* *PANG PANG* *smatter* och om och om igen :D
Man blir som ett litet barn av sånt!
20170430_193549.jpg


Laddade också upp en video på bilen från förra året som ni kan få se :)
Skaffa större fälgar, den ser ju ut som en suv :p och vit däckpenna? Ingen epa du kör ;D
 

Klahr

Omega
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG

Vilka svin, riktigt trist för dig. Hoppas det löser sig.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG

Lider med dig och hoppas dom får tag i svinen!
 

Ryttaren

Rolex
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG

Fy faan! Lider med dig.

Ett samhälle med medborgargarden kryper allt närmare. Tidigare lugna och trygga Västerås går fort i fel riktning också. Speciellt med denna typ av "pojkstreck/bus" för det var väl det vår kära rikspolischef kallar det. :mad:
 

AE41500

Panerai
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG
Riktigt tråkigt! :mad::rage:...
Hoppas inte en massa annat förstördes alltför mycket. Gör ont i själen att se sådant där. Bara en bil, men ändå.
 
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG

Lider med dig. Det är oerhört tråkigt när man inte får ha sina grejer i fred. Tror ingen i vårt samhälle känner att brottsligheten sjunker som BRÅ och regeringen påstår.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG
Fyfan vad värdelöst!
Fy faan! Lider med dig.

Ett samhälle med medborgargarden kryper allt närmare. Tidigare lugna och trygga Västerås går fort i fel riktning också. Speciellt med denna typ av "pojkstreck/bus" för det var väl det vår kära rikspolischef kallar det. :mad:

Tjena, Jag ser att du är Västeråsare.
Jag ska flytta tillbaka till Västerås nu i sommar och söker därmed garage för min Viper.
Har du kanske ledtråd på någon som är sugen på att hyra ut?
 
Topp