• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

mmh

Panerai
2-Faktor
Tänkte fråga om lite synpunkter av er som vet. Jag funderar på att köpa en BMW 325i xDrive touring, automat, E91 från 2011. Finns det någon här med erfarenhet eller synpunkter på den? Till saken hör att jag skall köpa en vänsterstyrd bil i London och utbudet är minst sagt skralt. Jag är därför inte ute efter förslag på alternativ, utan kommentarer på just denna modell.
 

jistanes

Cartier
Nån som har en bra rekondfirma som polerar att rekommendera (Sthlm)? Min son "ritade" med en sten på förardörren och försäkringsbolaget menar att det borde kunna poleras bort...
 

Vesper

Rolex
Tänkte fråga om lite synpunkter av er som vet. Jag funderar på att köpa en BMW 325i xDrive touring, automat, E91 från 2011. Finns det någon här med erfarenhet eller synpunkter på den? Till saken hör att jag skall köpa en vänsterstyrd bil i London och utbudet är minst sagt skralt. Jag är därför inte ute efter förslag på alternativ, utan kommentarer på just denna modell.
Jag har haft en e91lci 320d körglad trots den inte alltför stora motor. Inga större bekymmer fick byta bakre torkar motorn. Jag gillar modellen :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tänkte fråga om lite synpunkter av er som vet. Jag funderar på att köpa en BMW 325i xDrive touring, automat, E91 från 2011. Finns det någon här med erfarenhet eller synpunkter på den? Till saken hör att jag skall köpa en vänsterstyrd bil i London och utbudet är minst sagt skralt. Jag är därför inte ute efter förslag på alternativ, utan kommentarer på just denna modell.
Vi har en E91 facelift, 325d automat, i familjen och jag tycker den är helt grym. Bekväm, rätt tyst, snabb, sportig o schysst kvalitetskänsla. Med sportfjädring, sportstolar och sportratt. Kanske inte det viktigaste kriteriet för en kombi, men riktigt skojig på kurvig väg. Mycket rolig att köra för att vara en mitt-i-skjortan kombi. Välbalanserad och bra styrning. Dieselknattret (det enda jag stör mig på med bilen egentligen) slipper du ju med 325i.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tänkte fråga om lite synpunkter av er som vet. Jag funderar på att köpa en BMW 325i xDrive touring, automat, E91 från 2011. Finns det någon här med erfarenhet eller synpunkter på den? Till saken hör att jag skall köpa en vänsterstyrd bil i London och utbudet är minst sagt skralt. Jag är därför inte ute efter förslag på alternativ, utan kommentarer på just denna modell.
Tillförlitlighetsmässigt är tyvärr den motorn (N53) en av BMWs sämre konstruktioner. Finns tyvärr mängder med felkällor på den, högtryckspump, NOx-sensor, tändspolar, spridare osv. Kan du hitta en med annan motor är det bättre.

Bilen i sig är hur trevlig som helst. Har haft 2st själv.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Jag har haft en e91lci 320d körglad trots den inte alltför stora motor. Inga större bekymmer fick byta bakre torkar motorn. Jag gillar modellen :)

Vi har en E91 facelift, 325d automat, i familjen och jag tycker den är helt grym. Bekväm, rätt tyst, snabb, sportig o schysst kvalitetskänsla. Med sportfjädring, sportstolar och sportratt. Kanske inte det viktigaste kriteriet för en kombi, men riktigt skojig på kurvig väg. Mycket rolig att köra för att vara en mitt-i-skjortan kombi. Välbalanserad och bra styrning. Dieselknattret (det enda jag stör mig på med bilen egentligen) slipper du ju med 325i.

Tillförlitlighetsmässigt är tyvärr den motorn (N53) en av BMWs sämre konstruktioner. Finns tyvärr mängder med felkällor på den, högtryckspump, NOx-sensor, tändspolar, spridare osv. Kan du hitta en med annan motor är det bättre.

Bilen i sig är hur trevlig som helst. Har haft 2st själv.

Tusen tack för dessa svar! Det började lovande men @alfgren gjorde detta svårt för mig. Gillar bilen och var redan ganska inställd på att slå till, men nu vete fan...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tusen tack för dessa svar! Det började lovande men @alfgren gjorde detta svårt för mig. Gillar bilen och var redan ganska inställd på att slå till, men nu vete fan...
Bara en liten anekdot: För ett par veckor sedan hade jag min 530xd inne hos Bil & Motorreknik i Huddinge (en av sthlms främst BMW-verkstäder) för hjulinställning. Väntade kvar de cirka 90 minuter det tog. Bara under den tiden får de in 3st trasiga N53or! Alla med samma fel: Ryckig gång och lysande motorlampa.

Knappast statistiskt säkert men på nåt sätt ändå vill jag påstå att det är talande. Det är en motor som plågas av ryckig gång och problem kopplat till direktinsprutningen. Med det sagt så har jag haft 2st och båda dessa har funkat utmärkt under tiden jag ägt dem. Dock var den totala körsträckan max 3000 mil med dem. Sålde båda efter ett par månader. Anledningen var främst att jag tyckte de var för klena på låga varv kombinerat med ett ganska högt knackande tomgångsljud pga insprutningen. Valde att gå över till en 525d och senare en 530xd och det har jag aldrig ångrat. Dessa är erkänt driftsäkra och vridmomentet vid normala varv är något helt annat.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Bara en liten anekdot: För ett par veckor sedan hade jag min 530xd inne hos Bil & Motorreknik i Huddinge (en av sthlms främst BMW-verkstäder) för hjulinställning. Väntade kvar de cirka 90 minuter det tog. Bara under den tiden får de in 3st trasiga N53or! Alla med samma fel: Ryckig gång och lysande motorlampa.

Knappast statistiskt säkert men på nåt sätt ändå vill jag påstå att det är talande. Det är en motor som plågas av ryckig gång och problem kopplat till direktinsprutningen. Med det sagt så har jag haft 2st och båda dessa har funkat utmärkt under tiden jag ägt dem. Dock var den totala körsträckan max 3000 mil med dem. Sålde båda efter ett par månader. Anledningen var främst att jag tyckte de var för klena på låga varv kombinerat med ett ganska högt knackande tomgångsljud pga insprutningen. Valde att gå över till en 525d och senare en 530xd och det har jag aldrig ångrat. Dessa är erkänt driftsäkra och vridmomentet vid normala varv är något helt annat.
:nailbiting:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tänkte fråga om lite synpunkter av er som vet. Jag funderar på att köpa en BMW 325i xDrive touring, automat, E91 från 2011. Finns det någon här med erfarenhet eller synpunkter på den? Till saken hör att jag skall köpa en vänsterstyrd bil i London och utbudet är minst sagt skralt. Jag är därför inte ute efter förslag på alternativ, utan kommentarer på just denna modell.
Haft just en sån, rätt trevlig modell ändå. Rätt snygg o körglad. Hade inte problem (ägde bara ett år dock)
 

Bilagor

  • IMG_0241.JPG
    IMG_0241.JPG
    295.3 KB · Visningar: 504
Senast ändrad:

Bally

Cartier
Vad säger ni om denna spec?
Trycker ev. på avtryckaren om vi kan komma överens om slutpriset. :)

http://www.mercedes-benz.se/content...13/configurator/configurator_s213.html#/p3506

Online code: M2662008

Grym bil!
Hade det varit jag hade jag ändrat till den mörkblå metallic färgen.
Lagt till keyless go samt förarassitanspaketet, hade inte kunnat tänka mig en bil utan farthållare, ännu bättre om du kan få en adaptiv farthållare.

Online kod:M8897261
 
Topp