• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

par

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Norrlänningen skrev:
par401 skrev:
Riktigt fin, synd bara du bytte till en långsammare bil ;)
skämt åsido så är ju 430n helt underbar.

Jag var väldigt nöjd med min också. Just nu ser jag fram imot den 13e då nya c7an kommer visas första gången vilket ju blir riktigt spännande. Vad som helst kan ju hända=)


Mycket riktigt, F430 är bra mycket slöare än Z06an, det är inte ens i närheten av samma prestanda. Min Z06a hade lite småmods också, så skillnaden blev än markant.

Efter Z06an bytte jag ned mig ytterligare i prestanda till en Porsche 996 Turbo, och den hade ju bara 420hk, så den var inte sådär jättesnabb. Men ändå en charmig bil som jag alltid har velat äga.

Jag siktar inte på att höja prestandan från en bil till den nästa, utan bara på vad jag är sugen på för stunden.
Jag står nu inför valet om jag ska köpa en bruksare eller om jag ska köpa en till hobbybil, och en GT500 (-10) skulle jag jättegärna vilja ha som mekarbil där man kan få lite timmar i garaget. Whipple eller Kenne Bell säljer finfina utbyteskompressorer där man kan landa på ~750hk med original bottendel, och det vore skitkul att testa!

Steget upp från F430 till nästa "nivå" är såpass stort att man får en riktigt fin bil för mellanskillnaden... Även om en 997 GT2 eller Murcielago -06 och framåt vore sjukt roligt att prova.
Jaja, vi får se vad som händer framåt sommaren. :roll: :D

Edit:
Jag kan ju säga att om jag någonsin skulle köpa en Z06a igen eller ZR1a så skulle jag absolut utan att skämmas det minsta göra en kopia av denna.
ADV1RTZ0610.jpg

Satan så fet. :cool: :lol:

Ofasen det trodde jag inte. Själv är jag inte jätte förtjust i gt500 utan betydligt mer frälst i nya Camaron kanske mycket dels pga jag jobbar som Chevrolet säljare men också pga design. Så säg till om du vill köpa en ny Camaro ss2 istället billigt:)

Håller med den var fet. Sen är zr1an ju tokigt fin men tyvärr orimligt dyr i förhållande till z06.
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Själv är jag lite av allätare när det gäller bilar/fordon. Har idag en Toyota RAV4'a som vardagsbil och två sommarbilar: en 1991'as Mercedes-Benz 560 SEC som jag ägt väldigt länge - en av en handfull som såldes ny här i landet:


Sen har jag även en öppen amerikansk vagn, en Cadillac Eldorado från 1973:


Dessutom finns det en gammal motorcykel i garaget... Man skulle bara haft ett större garage så man kunde skaffa sig lite fler fordon :)

/Rikard
 

Bilagor

  • 560sec.jpeg
    560sec.jpeg
    32.9 KB · Visningar: 506
  • pacecar.jpg
    pacecar.jpg
    53.1 KB · Visningar: 516

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Satan vilka bilar ni har.
 
Senast ändrad:

Asplund

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

BMW 318i Touring

Dock undrar jag varför jag köpte minsta motorn varje gång jag kör :)

/Asplund
 

Camo00

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

leben skrev:
Satan vilka bilar ni har. Min skabbiga Pagoda och M5 Touring skäms i ett hörn :D

M5 Touring skäms inte i något hörn!! Allround-testet där man ska lasta 25 läskbackar OCH köra fort vinner den ju på ett ben...

Själv sålde jag min e46 touring när vi fick lill-tösen, men nästa bil blir garanterat en BMW igen!!

Idag kör jag lillebrors e91:
20130104_123919_zps55f57219.jpg
 

Ricrob

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Asplund skrev:
BMW 318i Touring

Dock undrar jag varför jag köpte minsta motorn varje gång jag kör :)

/Asplund
Säg inte så! Hämtar min "nya" 318 T på måndag och hoppas att den ska kännas lite lagom pigg iaf..? Btw så finns det 316 också, den är minst, sådeså! Jag snackar E90 nu alltså.
 

Camo00

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ricrob skrev:
Asplund skrev:
BMW 318i Touring

Dock undrar jag varför jag köpte minsta motorn varje gång jag kör :)

/Asplund
Säg inte så! Hämtar min "nya" 318 T på måndag och hoppas att den ska kännas lite lagom pigg iaf..? Btw så finns det 316 också, den är minst, sådeså! Jag snackar E90 nu alltså.

Beror ju på vad man jämför med! Jag körde 318 e46 förut och visst ville jag hellre haft en 330, men jämfört med andra bilar med samma motorvolym är de mindre BMW fantastiskt roliga, och dessutom bränslesnåla.
 

Camo00

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ricrob skrev:
Ropade osett in en BMW 318 Touring från 2010 på en nätauktion i morse, det ska bli ganska spännande att hämta hem den på måndag! Paketöppning kanske?! :lol:

Får Du hem den i paket så MÅSTE Du fota det! :D
 

jabla

Sarlacc
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

droscar skrev:
Världens bästa bil, Volvo 945 från -96, snikvit såklart och med fönstervevar. Knappt inkörd med 25 000 mil på mätaren. Funkar dessutom riktigt bra till bredsladdar nu fram i vinter, får ibland lägga in en betongplint i bagaget för att få något tryck på bakdäcken.

+1 på den!
945 Classic från 98, dock med elhissar och fungerande klimatanläggning.
 

Ricrob

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Camo00 skrev:
Ricrob skrev:
Asplund skrev:
BMW 318i Touring

Dock undrar jag varför jag köpte minsta motorn varje gång jag kör :)

/Asplund
Säg inte så! Hämtar min "nya" 318 T på måndag och hoppas att den ska kännas lite lagom pigg iaf..? Btw så finns det 316 också, den är minst, sådeså! Jag snackar E90 nu alltså.

Beror ju på vad man jämför med! Jag körde 318 e46 förut och visst ville jag hellre haft en 330, men jämfört med andra bilar med samma motorvolym är de mindre BMW fantastiskt roliga, och dessutom bränslesnåla.

Ja, jag ska försöka låta bli att jämföra med min gamla M3a eller MB S500 Coupé men som sagt, det är imponerande att BMW gör så starka motorer som nästan går på luft! Jag är BMW-nörd sedan mitten av 90 och det enda jag stör mig på idag är att de frångått deras geniala modellbetecknings system.. Varför heter den 318 när den har 2 liters puffra och 320 med 2,2 liters osv..?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ricrob skrev:
Camo00 skrev:
Ricrob skrev:
Asplund skrev:
BMW 318i Touring

Dock undrar jag varför jag köpte minsta motorn varje gång jag kör :)

/Asplund
Säg inte så! Hämtar min "nya" 318 T på måndag och hoppas att den ska kännas lite lagom pigg iaf..? Btw så finns det 316 också, den är minst, sådeså! Jag snackar E90 nu alltså.

Beror ju på vad man jämför med! Jag körde 318 e46 förut och visst ville jag hellre haft en 330, men jämfört med andra bilar med samma motorvolym är de mindre BMW fantastiskt roliga, och dessutom bränslesnåla.

Ja, jag ska försöka låta bli att jämföra med min gamla M3a eller MB S500 Coupé men som sagt, det är imponerande att BMW gör så starka motorer som nästan går på luft! Jag är BMW-nörd sedan mitten av 90 och det enda jag stör mig på idag är att de frångått deras geniala modellbetecknings system.. Varför heter den 318 när den har 2 liters puffra och 320 med 2,2 liters osv..?


Håller fullständigt med dig Ric!

Som gammal autopower nörd så har BMW misshandlat namnen på modellerna rejält. Kikar lite på M135i, ok man ska vara glad att det åtminstonde är en rak sexa men inte fan är den 3.5liter :evil:

Downsizingen suger ordentligt imo :twisted:
 

Camo00

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Njae, de började glida på cylindervolym=modelbeteckning för en herrans massa år sedan! Minns inte på rak arm vilken modell som var den första att heta "mer" än cylindervolymen, men kan kolla det imorgon när jag kommer hem till mina BMW-böcker... :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jo de sant iofs, minns min 316Compact som visade sig vara en 1.8liters :D
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!
 

Ricrob

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Camo00 skrev:
Njae, de började glida på cylindervolym=modelbeteckning för en herrans massa år sedan! Minns inte på rak arm vilken modell som var den första att heta "mer" än cylindervolymen, men kan kolla det imorgon när jag kommer hem till mina BMW-böcker... :)

Jag har för mig att det var 320 E46 med 2,2 som var först ut.. Åtminstone var det den som fick mig att haja till.
 

Ricrob

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Härligt med gamla Maserati's! Med de två i garaget känner du säkert Åke på AMK, eller?
 

Målarn

The Steak
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Norrlänningen skrev:
DSC_0405red.jpg

F430 :D

Som bruksare vet jag ej för tillfället, jag byter bil rätt ofta men just ikväll är MB W212 med sportpaketet och en minimal dieselmotor rätt intressant. Eller en -10 Mustang GT500, eller.. Ja, man är lite impulsiv/ombytlig/okoncentrerad kan man säga. :x

Sedär !!! Sjukt Vacker F430 :D !!!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ricrob skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Härligt med gamla Maserati's! Med de två i garaget känner du säkert Åke på AMK, eller?

Jodå......Åke har tjänat en slant på mina bilar. Speciellt på den första......han brukade säga till mig efter ett besök......vi ses snart igen...eller...du det är min bil....du lånar den bara mellan besöken......insåg då att det vard dags att byta.......är glad att jag inte knep den 3200 jag nosade på.....vilken svart hål det kunnat bli.....
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Camo00 skrev:
Njae, de började glida på cylindervolym=modelbeteckning för en herrans massa år sedan! Minns inte på rak arm vilken modell som var den första att heta "mer" än cylindervolymen, men kan kolla det imorgon när jag kommer hem till mina BMW-böcker... :)

Det är ju lite av ett hån mot oss dödliga som har bilar med modellbeteckningar som har mer volym än vad beteckningen ger sken av. :p Nåväl, det återspeglades ju i hästkrafterna men VOLYMEN finns ju där. :) Rattar en 523i E39.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Efter ca femtio bilar, mest junk men ett och annat jäkejärn, Alfa och Jaguar (som är måsten för varje "petrol head") kör jag numer Mercedes-Benz. Kanske lite trist, men fan så bra. Den förra jag hade såldes efter 26 000 mil och den därefter - en Audi A4 cab - skramlade mer ny än vad gammelmercan gjorde. Mercedes-Benz rules! :)
 
V

Viggen

Guest
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

För att var en utb fordonsmekaniker som varken har bil eller körkort är denna tråd rolig att läsa. Många av er har bra smak och det är sådana här dagar jag ångrar att man inte har ett körkort och ett trevligt fordon att visa upp. :)
 

Berg

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kör en F07 - 530d gt, en bil man inte ser så ofta.
Fantastisk bil och stor som ett hus! :)
Måste dock be om ursäkt för de fjuttiga vinterfälgarna, de är 18 tum.
Sommardäcken är 20, och det ser bra mkt mer harmoniskt ut!





Spisen jobbar aldrig!! ;)
Kolla varvtalet
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357367237.478316.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357367237.478316.jpg
    77.8 KB · Visningar: 522
  • ImageUploadedByTapatalk1357367403.772335.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357367403.772335.jpg
    83.5 KB · Visningar: 526

Snårtas

Rolex
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Har haft: S40 T4 som gick som ett skott men skramlade nåt oerhört. Fick inte mersmak av Volvo precis. Byttes mot en e46 328 Ci som var riktigt kul att köra. Efter det kom en MG F som bruksades en sommar innan en A4 och en 325 iM. Som stabil familjefar kör jag sedan 5 år en rikstrist Passat TDI 4M med 140 halta hästar.
Graal: Jaguar XFR! Men troligtvis byts Passaten vad det lider mot en "vanlig" XF med V8 utan extra-andning... Men först måste barnvagnsåren avverkas.

Kul att se alla härliga bilder på sportvagnar och entusiastfirdon i tråden. Jag besparar er bilden på en otvättad Passat med 16-tums fälgar ;)
 

Ajax

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Själv kör man en sketen Hyundai Accent (Som visserligen är en jävligt bra bil som ALDRIG felar). Lägger mina pengar på klockor istället :p Tanken är att jag ska vinna på Lotto inom en snar framtid och då blir det nog några Audis :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
3 kids innebär just nu en V70 II - Men inser efter att yngsta herrn blivit 3 månader att den inte räcker så blir till att leta stor-suv efter pappaledigheten.... Yay!


//Micke
 
Topp