• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ja numera "sportar" man väl inte direkt. Nu är det en VW familje SUV som gäller; en "Ti-Gu-An" som vi från Norrbotten uttalar det :D
Finns det något mer adolescent än bilintresset? ;) När jag äntligen kom ur puberteten för drygt 10 år sedan vid dryga 40 års ålder så sålde jag den här. En -72 Cudá.

IMG_0683.jpeg

När jag tänker efter så påminde det nog om mitt nuvarande intresse för vintageur; efter en kvarts stötig körning varannan månad i bensin-stanken, var det nog och man körde tillbaka till garaget. Det var ett större nöje med själva estetiken. Påminner om klocklådan s a s. En Ardun eller 58 Hemi är ju lika vackra som de vackraste av urverk.
Men bilen "gick brett" som vi sa; i 200 på motorvägen mot Trelleborg behövdes bägge filerna för att hålla sig på vägen. Ja jisses, amerikanska bildesigners runt 1970 måste ju ha varit stolliga på amfetamin hela bunten, som överbestyckade vagnar med bladfjädringar på det viset.
Jag får fortfarande ofrivilliga rysningar när jag hör det vassa ljudet av en trimmad V8:a. Hade jag tid så skulle jag inte ha något emot en -34 Roadster med Ardun-rova att putsa på.
:)
 
Senast ändrad:
C

Crowolf

Guest
Min älskade HillBilly-Mobile! Ett måste på landet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357394523.997025.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357394523.997025.jpg
    127.2 KB · Visningar: 754
C

Crowolf

Guest
Men drömmer om den här..




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357394769.661826.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357394769.661826.jpg
    21 KB · Visningar: 744

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
@Kettil; Hur kan man sälja en -70-tals Cuda!?!

Det skulle vara den enda bil jag skulle kunna byta Mach1:an mot... :)

Grymma bilar... Hoppas få lite ordning på Mustangen till våren. Har haft problem med vakuum till bromsarna efter motor/cam uppgradering, men tror jag är problemet på spåret...
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vintermonstret kommer från räddningstjänsten och har nu fått terrängdäck. Älskar att kunna köra bredvid vägarna!
0072-2.jpg
 

Rivalen

Rolex
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Knappt nämnbart - Audi A6 -99 4cyl turbo. Kör inte själv, men kunde ändå inte låta bli att "peta till den lite", så lägsta trimnivån fick upp den från 150 till 195hk. Framförallt för att öka vridet. Sällan som unga hustrun drar någon nytta av det extra trycket, men ibland är det bra att ha. Kallar den lite kärleksfullt för "grållen" då färgen påminner mig om Massey Fergusons gamla traktorer som var och varannan småbonde hade på -50 och -60 talet även om dessa inte var metalliclackade.

Eftersom alla har sett en metallicgrå A6a så lånar jag bild på en riktig grålle istället åsså kanske ni anar att det finns alternativa objekt för nörderi - när vi ändå är OT - snacka om att bli kultförklarad! :D
 

Bilagor

  • Grålle.jpg
    Grålle.jpg
    80.4 KB · Visningar: 707
C

Crowolf

Guest
Rivalen skrev:
Knappt nämnbart - Audi A6 -99 4cyl turbo. Kör inte själv, men kunde ändå inte låta bli att "peta till den lite", så lägsta trimnivån fick upp den från 150 till 195hk. Framförallt för att öka vridet. Sällan som unga hustrun drar någon nytta av det extra trycket, men ibland är det bra att ha. Kallar den lite kärleksfullt för "grållen" då färgen påminner mig om Massey Fergusons gamla traktorer som var och varannan småbonde hade på -50 och -60 talet även om dessa inte var metalliclackade.

Eftersom alla har sett en metallicgrå A6a så lånar jag bild på en riktig grålle istället åsså kanske ni anar att det finns alternativa objekt för nörderi - när vi ändå är OT :D

Hahaaa! Känner en mycket trevlig man som har många grållar utanför Tomelilla. En av dom är upphottad med en V12. Helt vansinnigt!

/Poppe
 

Zagato1

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Crowolf skrev:
Rivalen skrev:
Knappt nämnbart - Audi A6 -99 4cyl turbo. Kör inte själv, men kunde ändå inte låta bli att "peta till den lite", så lägsta trimnivån fick upp den från 150 till 195hk. Framförallt för att öka vridet. Sällan som unga hustrun drar någon nytta av det extra trycket, men ibland är det bra att ha. Kallar den lite kärleksfullt för "grållen" då färgen påminner mig om Massey Fergusons gamla traktorer som var och varannan småbonde hade på -50 och -60 talet även om dessa inte var metalliclackade.

Eftersom alla har sett en metallicgrå A6a så lånar jag bild på en riktig grålle istället åsså kanske ni anar att det finns alternativa objekt för nörderi - när vi ändå är OT :D

Hahaaa! Känner en mycket trevlig man som har många grållar utanför Tomelilla. En av dom är upphottad med en V12. Helt vansinnigt!

/Poppe


jag älskar folk med annorlunda intressen... !!!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Zagato1 skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg

Nämen...vad lustigt.....SL blåa färgen....älskar den. Min cup var precis servad när den såldes....minns jag inte fel hade den kedja och inte rem?! Den va i bra skick med helt nya däck och ny navigator!!

Aha....222an minns jag...blev av med lappen när jag skulle.möta upp köparen....nya däck och ny katta på den.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rock_N_Ron skrev:
@Kettil; Hur kan man sälja en -70-tals Cuda!?!

Det skulle vara den enda bil jag skulle kunna byta Mach1:an mot... :)

Grymma bilar... Hoppas få lite ordning på Mustangen till våren. Har haft problem med vakuum till bromsarna efter motor/cam uppgradering, men tror jag är problemet på spåret...

Well, No options; Mopars never look at Phords... :D
(påminner om Omega-Rolex b-shit ;) )
 

par

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Zagato1 skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg

Måste säga att jag tycker att Montreal är en av alla tiders snyggaste bilar. Grattis till den!
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Zagato1 skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg

Montrealen är bra vacker. Kvadda inte bakrutan när du stänger ; )
Fantastisk färg önskar att min hade samma blå nyans.
 

Zagato1

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

jakob.dala skrev:
Zagato1 skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg

Montrealen är bra vacker. Kvadda inte bakrutan när du stänger ; )
Fantastisk färg önskar att min hade samma blå nyans.

Har du också en Montreal! Va kul. Min bil är faktisk levererad i denna färg "Blu Medio" från fabrik trots att denna färg inte fanns som ett alternativ i samtida broshyrer (typiskt Italienskt). Lägg gärna upp någon bild på din bil!
Känner till problemet med bakrutan, dessa är i princip omöjliga att få tag i, så jag stänger mycket försiktigt.

DSC01802_zpsfc79d71d.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Zagato1 skrev:
jakob.dala skrev:
Zagato1 skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg

Montrealen är bra vacker. Kvadda inte bakrutan när du stänger ; )
Fantastisk färg önskar att min hade samma blå nyans.

Har du också en Montreal! Va kul. Min bil är faktisk levererad i denna färg "Blu Medio" från fabrik trots att denna färg inte fanns som ett alternativ i samtida broshyrer (typiskt Italienskt). Lägg gärna upp någon bild på din bil!
Känner till problemet med bakrutan, dessa är i princip omöjliga att få tag i, så jag stänger mycket försiktigt.

DSC01802_zpsfc79d71d.jpg


Vilka goa bilar ni har : ) Kul att se!!
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Zagato1 skrev:
jakob.dala skrev:
Zagato1 skrev:
Davvan skrev:
Det har gått utför de senaste åren......men åldern har tagit ut sin rätt......och kanske förnuftet.....

I kronologisk ordning:

Maserati Biturbo
Maserati Ghibli Cup
Lexus RX
Audi S4
Audi 3.0 cab

Nu rattas en Land Rover F2...en riktig trött dieseltraktor......men jag har aldrig varit nöjdare......billigt och säkert!!

Världen är allt bra liten. Köpte din Ghibli Cup men tyvärr fullföljdes aldrig affären eftersom bilhandlaren aldrig fick tummen ur och genomförde den kamremsservice som ingick i avtalet. Får istället nöja mig med en Alfa Romeo Montreal i samma färg, också en fantastisk bil. Sedan tidigare har jag en mycket fin Biturbo Spyder som bara gått 2000 mil.
Din gamla 222E ägs för övrigt av en god vän till mig.

DSC01779_zpsa1fe8fa9.jpg

Montrealen är bra vacker. Kvadda inte bakrutan när du stänger ; )
Fantastisk färg önskar att min hade samma blå nyans.

Har du också en Montreal! Va kul. Min bil är faktisk levererad i denna färg "Blu Medio" från fabrik trots att denna färg inte fanns som ett alternativ i samtida broshyrer (typiskt Italienskt). Lägg gärna upp någon bild på din bil!
Känner till problemet med bakrutan, dessa är i princip omöjliga att få tag i, så jag stänger mycket försiktigt.

DSC01802_zpsfc79d71d.jpg

Tjena
Jag uttryckte mig lite dåligt.
Jag har en Giulia super inte en Montreal. Min är lackad i en tråkig blå metallic och jag önskade bara att den var som din blå kulör.
: )
Bilder på giulian finns i tråden.
Väldigt vacker bil har du.
Kanske en italiensk Gtg i sommar.
Med vänlig hälsning, jakob
 

Ricrob

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Igår hämtade jag grisen i säcken som jag köpt! Den var över förväntan (ni vet ju hur skön den känslan är, när en klocka kommer hem och den ser bättre ut än på bilderna) och jag är, trots den ngt klena motorn supernöjd! Sålde en timme efter hemkomst vår gamla Peuget 206 GTI SW-04, så tajmingen var perfekt och behöver jag påpeka lyftet i komfort och utrymme..? :D

Nu ska jag lägga över dubbdäcken på original 16" alu och sen börjar jakten på trevliga sommarhjul men 17-18" får räcka, då det mest är frugan som ska fickparkera med den om dagarna.. :eek:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    387.1 KB · Visningar: 473

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sportar vet jag inte men brukar en Subaru Legacy Kombi 2,0D 2012, vit så klart.
Kör ca 4500 mil/år och är sjukt nöjd med denna bil.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rock_N_Ron skrev:
@Kettil; Hur kan man sälja en -70-tals Cuda!?!

Det skulle vara den enda bil jag skulle kunna byta Mach1:an mot... :)

Grymma bilar... Hoppas få lite ordning på Mustangen till våren. Har haft problem med vakuum till bromsarna efter motor/cam uppgradering, men tror jag är problemet på spåret...

Hej igen. Allvarligt talat så ledsnade jag. De här bilarna är som ett svart hål för ekonomin; har alltid behov. Värre än en svartsjuk älskarinna. :D
Hoppas du har ordning på bromsarna innan du ger dig ut! Det lilla som brukar finnas (om man inte moddat med skivor) behövs absolut. Det är inte kul när man grillar backarna och trampar i golvet. :(

Lycka till med Phorden (som de skriver i de amerkanska Moparmagasinen ;) )
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Igår hämtade jag grisen i säcken som jag köpt! Den var över förväntan (ni vet ju hur skön den känslan är, när en klocka kommer hem och den ser bättre ut än på bilderna) och jag är, trots den ngt klena motorn supernöjd! Sålde en timme efter hemkomst vår gamla Peuget 206 GTI SW-04, så tajmingen var perfekt och behöver jag påpeka lyftet i komfort och utrymme..? :D

Nu ska jag lägga över dubbdäcken på original 16" alu och sen börjar jakten på trevliga sommarhjul men 17-18" får räcka, då det mest är frugan som ska fickparkera med den om dagarna.. :eek:
Vet känslan.
Tog en biltur ner till Hamburg för att köpa en BMW. Försäljaren hade nog hemskt höga krav, för den var i nyskick trots 2007 års modell.
Grattis!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Inte för att det är min, men väl farsans. Har åkt med som kartis ett antal ggr och så klart rastat den på allmän väg ibland :twisted:

IMG_1273_zpsc71f8da7.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Granger9050 skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda rätta.
Alfa Romeo Giulia Super

Finns ev en V70 också
Tjusig!
Hade en 1750 GTV för många år sedan. Dubbla Webrar men den rostade bort.
Kör numera helst en MB 200 SLK eller en 20-årig 850:a

Har haft tre bertones men ingen 1750 tyvärr. Dubbla förknasare har faktiskt allihop. Bygger förtillfället en 2 liters maskin med dubbla dellorto 48or!
Ska bli kul ; )
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

jakob.dala skrev:
Granger9050 skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda rätta.
Alfa Romeo Giulia Super

Finns ev en V70 också
Tjusig!
Hade en 1750 GTV för många år sedan. Dubbla Webrar men den rostade bort.
Kör numera helst en MB 200 SLK eller en 20-årig 850:a

Har haft tre bertones men ingen 1750 tyvärr. Dubbla förknasare har faktiskt allihop. Bygger förtillfället en 2 liters maskin med dubbla dellorto 48or!
Ska bli kul ; )
På den tiden var det vanligen dubbla Solex. Ska du ha 2-litraren i Giulian. Hade en Alfetta efter GTV:n men hustrun insisterade på en 245:à när barnen kom. Suck!
 
Topp