• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder för Heuer-frälsta

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag kan bara hålla med!
Åkte nyss med en taxichaufför här nere i Wien som hade en otroligt fin Heuer 510.511, jag bara råkade kasta ur mig, du får XXXXeuro och han sa du får den. Vi ska ses hos en Tag återförsäljare i morgon och göra klart.. återkommer med bilder.
Fan så kungligt! :) Hoppas det håller hela vägen!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag kan bara hålla med!
Åkte nyss med en taxichaufför här nere i Wien som hade en otroligt fin Heuer 510.511, jag bara råkade kasta ur mig, du får XXXXeuro och han sa du får den. Vi ska ses hos en Tag återförsäljare i morgon och göra klart.. återkommer med bilder.
Häftigt! Hoppas det går bra.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Kändes för enkelt! Så jag hoppas verkligen det. Vi har utbytt nummer så det känns legit.
Ska också tillägga att det var han som rabblade referensen, jag såg bara att det var en fet jävla Heuer.


Nu har du snart en håll-käften-klocka som skiljer sig från mängden att komma med på ÖSD GTG'na :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jacob - Criss Cross
Det gick inte vägen med Heuern. Vi träffades men han valde att backa. Dock hade han med sig två andra Heuers, en var på tok för dyr för mig och den andra föll mig inte i smaken så tyvärr blev det inget annat än en stor besvikelse :(
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jacob - Criss Cross
Det gick inte vägen med Heuern. Vi träffades men han valde att backa. Dock hade han med sig två andra Heuers, en var på tok för dyr för mig och den andra föll mig inte i smaken så tyvärr blev det inget annat än en stor besvikelse :(
Trist! Men du var ju förberedd när du tyckte det gick för bra.
Men det hade blivit en cool historia!

Men 2446, vilken pärla!!!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Trist! Men du var ju förberedd när du tyckte det gick för bra.
Men det hade blivit en cool historia!

Men 2446, vilken pärla!!!


Första gången jag sett en 2446 i verkligheten och handlaren vi träffades hos hade aldrig sett en i detta skick. 2446an hade han haft i över 20år men aldrig använt den enligt honom själv. På skicket såg det ut att kunna stämma.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fort och fel. Missade priset ovan i tråden.
Men 5000 lät saftigt. Men fan så fin klocka. Lite alltiett med den. :)


Det var lite brister i språket också kan man säga, Tyska blandad med knackig engelska och en svenne med svengelska kanske gjorde att det uppkom lite missförstånd. Men jag tror i själva verket inte att han ville sälja sin GMT utan satte ett pris och därefter lät mig tacka nej, hade jag sagt ja hade han nog varit rätt nöjd trots allt. Insertet på klockan såg alldeles nytt ut och fanns knappt någon patinering på visare eller tavla.. kunde knappt utläsa en hairline på klockan förutom runt kronan vid den polerade delen..

Kommer jag på andra tanker kanske jag får skicka ett sms.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Visst Donkii lite trist att affären inte gick som önskat, men se det så här..Nu vet du vad du ska ha, bara att börja jaga och det är halva nöjet ju !

Själv börjar jag tänka i andra banor efter denna tråd. Kanske ska strunta i Speedmastern och köpa en Heuer kronograf.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Visst Donkii lite trist att affären inte gick som önskat, men se det så här..Nu vet du vad du ska ha, bara att börja jaga och det är halva nöjet ju !

Själv börjar jag tänka i andra banor efter denna tråd. Kanske ska strunta i Speedmastern och köpa en Heuer kronograf.


jakten är väl allt ;).. Personligen gör Speedmastern ingenting för mig, har försökt så många ggr med olika referenser och det slutar alltid med att jag säljer. En Heuer skulle jag gå för alla dar i veckan :D Bara ut och jaga nu :)
 
  • Like
Reactions: par

Wi

NLA
2-Faktor
jakten är väl allt ;).. Personligen gör Speedmastern ingenting för mig, har försökt så många ggr med olika referenser och det slutar alltid med att jag säljer. En Heuer skulle jag gå för alla dar i veckan :D Bara ut och jaga nu :)

Jo jag har för mig att du nämnt det i något pm. Jag hade en reduced som inte funkade alls för mig, så nu vill jag verkligen testa den riktiga speedyn..Lite tråkig klocka, men ändå riktigt rolig..haha hur det nu går ihop. Nej men man måste väl ha en sån ikon i samlingen.

vintage chrono heuer oavsett modell och ref är ju i min mening lite roligare och mer vågat, samtidigt som det är ett bra substitut till speedyn. Ska jaga lite =)
 
Topp