• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har haft lite svårt att bestämma mig vad jag ska göra med min SKX011, ska man sälja eller behålla.
Ett problem har varit vad jag ska ha för band, originalgummit gillade jag inte (kanske blir mjukare med tiden men jag är otålig).
SNV32144.JPG
Testade ett annat gummi, men det funkade inte heller:
unnamed.jpg
Svart Natoband i gummi, var bäst hittills men flärpen blev inte bra:
SNV32070.JPG
Så idag kom detta Nato i brevlådan och det känns helt rätt! (än så länge):
2.jpg 1.jpg
Du ska ju ha ett dal1bp eller bonetto 284 band.
 
Tänkte ta och beställa en Skx igen. Saknar att ha en i samlingen. Denna gång blir det en 009. Vart beställer ni alla ifrån? Skywatches? CreationWatches? Tacksam för svar :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Det funkar ju för många andra så det kan säkert funka för dig också.
Jag tycker mest det känns som två bångstyriga korvar runt mina taniga handleder :)

Mitt problem är att det är så långt så det sticker upp på andra sidan och är relativt stelt (platta handleder) Vill inte heller klippa då man tar bort loggan och det kan bli tråkigt om man ska sälja klockan någon gång. Så kokandet löser bara halva problemet :/
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Mitt problem är att det är så långt så det sticker upp på andra sidan och är relativt stelt (platta handleder) Vill inte heller klippa då man tar bort loggan och det kan bli tråkigt om man ska sälja klockan någon gång. Så kokandet löser bara halva problemet :/
Jag har samma problem med originalgummin. Köp lite andra roliga band till den istället eller länk så kommer de bli kanoners! :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag har samma problem med originalgummin. Köp lite andra roliga band till den istället eller länk så kommer de bli kanoners! :)
Aa, tänkte köpa ett nato eller flera :) vet du något bra ställe att göra det?
Hade tänkt mig något som natoband.nu och köpa ett bandverktyg därifrån men har hört lite olika tankar kring hemsidan.
Har ingen lust att behöva köpa nya band efter att man råkat köpa skit produkter från första början
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Aa, tänkte köpa ett nato eller flera :) vet du något bra ställe att göra det?
Hade tänkt mig något som natoband.nu och köpa ett bandverktyg därifrån men har hört lite olika tankar kring hemsidan.
Har ingen lust att behöva köpa nya band efter att man råkat köpa skit produkter från första början
Toxicnato är bra, stabila band med grymma spännen. Natostrapsco är också bra.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Aa, tänkte köpa ett nato eller flera :) vet du något bra ställe att göra det?
Hade tänkt mig något som natoband.nu och köpa ett bandverktyg därifrån men har hört lite olika tankar kring hemsidan.
Har ingen lust att behöva köpa nya band efter att man råkat köpa skit produkter från första början
Har faktiskt bara köpt nya band från ebay (skräp) men köpt en del från forumet här, nytt som begagnat. Kolla köp och sälj :)
 
Aa, tänkte köpa ett nato eller flera :) vet du något bra ställe att göra det?
Hade tänkt mig något som natoband.nu och köpa ett bandverktyg därifrån men har hört lite olika tankar kring hemsidan.
Har ingen lust att behöva köpa nya band efter att man råkat köpa skit produkter från första början
Finns en del säljare här på forumet som säljer bra naton:)
 
Topp