• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fick hem ett crafter blue idag, köpt från forumet (tack @mchamoun :) ). Väntat länge på ett gummi med kurvning till skx...
IMG_2398.JPG

Spontana intryck:
+ supermjukt och skönt gummi. Känns bra!
+ fin keeper i metall
+ bör passa de flesta handleder. Långt men inte för långt även för smalare :)
+ många justeringsmöjligheter

- passar ej med fat bars vilket den för sumon gör så lite lustigt. Medföljande stift var inte bra heller.
- ska en vara petig är passform inte helt 100%, snarare 98.5%. Framförallt kl. 12. Kan dock ha med stiften att göra då jag endast hade ett extra par hemma.

Allt som allt: Fint gummi, bra arbetat men inte helt hundra. Lite småfix till v.2 så blir det nog perfekt/hitta de perfekta stiften kan vara lösningen med. I dagsläget lite d yrt för vad en får tycker jag. Nu köpte jag mitt begagnat för 400kr och det känns helt ok utan tvekan :cigar:
 

Bilagor

  • IMG_2399.JPG
    IMG_2399.JPG
    165.1 KB · Visningar: 44
Senast ändrad:

Finnjulle

Breitling
Min första skx. orginalgummit är lite stelt men ska beställa en mesh och några nato band till så att man har lite att byta mellan
 

Bilagor

  • IMG_0323.JPG
    IMG_0323.JPG
    122.9 KB · Visningar: 92

Skanes

Omega
Sitter och njuter med min 009a som kom idag. Köpt av sistakvarten här på forumet, riktigt stabil dude! Även min första Seiko och därav även SKX, men fler kommer inom en snar framtid!

Vilka funderar du på inom en snar framtid? Någon speciell eller mer känslan att du gillar den och vill ha fler? :)
 

NMKY

Breitling
Vilka funderar du på inom en snar framtid? Någon speciell eller mer känslan att du gillar den och vill ha fler? :)
Sorry, missade att du hade skrivit! Just nu är det mer känsla att jag gillar den och är sugen på fler. Ska flytta till Hong Kong i ett halvår för utbytesstudier och då kommer jag förmodligen köra en resa till Japan. Väl där måste man ju passa på och införskaffa sig något roligt ;)
 

Skanes

Omega
Sorry, missade att du hade skrivit! Just nu är det mer känsla att jag gillar den och är sugen på fler. Ska flytta till Hong Kong i ett halvår för utbytesstudier och då kommer jag förmodligen köra en resa till Japan. Väl där måste man ju passa på och införskaffa sig något roligt ;)
Haha, ja det är ju perfekt läge för att utöka samlingen! :)
 
Topp