Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bildreserapport Fuerteventura (del 1 av 2)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rozzy, 21 mars 2014.

1. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inte helt OT, klockor kommer längre ner!

För snart två veckor sedan kom jag hem från en tvåveckors visit på Fuerteventura, Kanarieöarna, med familjen.
    Min fru som gett sig på att komma i form efter vår yngsta dotters ankomst hade bokat in oss på sports camp i Playitas.
    Hotellet är som ett stort SATS-center med en massa gruppträningar men även en seriös träningsanläggning som många landslag (simning, cykling etc) kommer och tränar. Bl.a. sprang jag på Lisa Norden (bl.a.OS silver i triathlon) som har sin träningsbas här. Min fru lyckades pressa in 18 pass (ej medräknat hälsa på solen yogan i soluppgången. Barnen hade tillgång till Kids club med typ fritis men även med simskola, vandring mm.
    Själv så blev det väldigt mest bada i poolen med barnen och vettenrutschkana. Jag han dock med lite annat skoj som landsvägscykling (kuperat - många höjdmeter!), windsurfing (varning för de rakbladsvassa flygfiskarna man skrämmer upp!), dykning och styrketräning.
    Fuerteventura är en blåsig ö som är bra för windsurfing, surfing, cykling etc. Ön är den av kanarieholmarna som ligger närmast Afrika (tio mil i från) är dock väldigt karg (mest vulkaner och sten) och inte så grön, det regnar kanske fem gånger per år. Temperaturen låg mellan 20 och 25 grader och i havet 17-18 gC.

IMG_5308.JPG
    IMG_5473.JPG IMG_5452.JPG
    IMG_5370.JPG

Cykling
    IMG_5353.JPG IMG_5435.JPG IMG_5444.JPG

Dykning
    Jag var iväg och dök ett par gånger. Undervattensmiljön var väl nästan lika karg den, men likväl härligt att komma ner i vattnet. Barracudor, färgglada fiskar, muräna och någon enstaka haj såg vi. Klockan jag använde var min Planet Ocean. JAg hade även tagit med mig min Sea Hawk, men Zulun var för kort för att bära över en 7 mm dräkt. PO:n fungerade utmärkt med utfälld dykförlängning! På andra armen hade jag dock min Suunto D6 dyktdator som är en klippa. Dyk ner till ca 25 meter. Lite kul var att jag vid auktionen av en dykklocka fick med en dykkamera på köpet som jag här provade för första gången. En gammal häck till kamera (3,2 Mpix) men med ett bra dykhus som fungerade riktigt bra. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte satte på blixten för att få lite mer färger då färgerna försvinner med djupet. Inte direkt i klass med David s bilder men kul!
    IMG_5388.JPG IMG_5390.JPG IMG_5407.JPG IMG_5393.JPG DSC00004.JPG DSC00031.JPG DSC00035.JPG

Bifogade filer:

adamstlund, Bauuer, Wii och 21 andra gillar detta.
  2. David

David Bödeln

Ser fantastiskt trevligt ut!

Rozzy gillar detta.
  3. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Träning med äventyr, skoj!

Rozzy gillar detta.
  4. Uffe

Uffe Biskop

Härliga bilder :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Rozzy gillar detta.
  5. don segundo

don segundo Biskop

Kul med undervattensbilder. Har bara testat dykfoto en gång, jävlar vad svårt det är....

Rozzy gillar detta.
  6. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Inte alls avundsjuk :rolleyes:

Coolt att PO'n får känna på hemmamiljön! :)

Rozzy gillar detta.
  7. Nrobedal

Nrobedal Bonde

Grymt, ser ut som en mycket lyckad resa :)

Rozzy gillar detta.
  8. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Man kan ha mycket skoj med en PO :D

Rozzy gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield