• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bildreserapport Fuerteventura (del 1 av 2)

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Inte helt OT, klockor kommer längre ner!

För snart två veckor sedan kom jag hem från en tvåveckors visit på Fuerteventura, Kanarieöarna, med familjen.
Min fru som gett sig på att komma i form efter vår yngsta dotters ankomst hade bokat in oss på sports camp i Playitas.
Hotellet är som ett stort SATS-center med en massa gruppträningar men även en seriös träningsanläggning som många landslag (simning, cykling etc) kommer och tränar. Bl.a. sprang jag på Lisa Norden (bl.a.OS silver i triathlon) som har sin träningsbas här. Min fru lyckades pressa in 18 pass (ej medräknat hälsa på solen yogan i soluppgången. Barnen hade tillgång till Kids club med typ fritis men även med simskola, vandring mm.
Själv så blev det väldigt mest bada i poolen med barnen och vettenrutschkana. Jag han dock med lite annat skoj som landsvägscykling (kuperat - många höjdmeter!), windsurfing (varning för de rakbladsvassa flygfiskarna man skrämmer upp!), dykning och styrketräning.
Fuerteventura är en blåsig ö som är bra för windsurfing, surfing, cykling etc. Ön är den av kanarieholmarna som ligger närmast Afrika (tio mil i från) är dock väldigt karg (mest vulkaner och sten) och inte så grön, det regnar kanske fem gånger per år. Temperaturen låg mellan 20 och 25 grader och i havet 17-18 gC.

IMG_5308.JPG

IMG_5473.JPG
IMG_5452.JPG

IMG_5370.JPG


Cykling
IMG_5353.JPG
IMG_5435.JPG
IMG_5444.JPG


Dykning
Jag var iväg och dök ett par gånger. Undervattensmiljön var väl nästan lika karg den, men likväl härligt att komma ner i vattnet. Barracudor, färgglada fiskar, muräna och någon enstaka haj såg vi. Klockan jag använde var min Planet Ocean. JAg hade även tagit med mig min Sea Hawk, men Zulun var för kort för att bära över en 7 mm dräkt. PO:n fungerade utmärkt med utfälld dykförlängning! På andra armen hade jag dock min Suunto D6 dyktdator som är en klippa. Dyk ner till ca 25 meter. Lite kul var att jag vid auktionen av en dykklocka fick med en dykkamera på köpet som jag här provade för första gången. En gammal häck till kamera (3,2 Mpix) men med ett bra dykhus som fungerade riktigt bra. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte satte på blixten för att få lite mer färger då färgerna försvinner med djupet. Inte direkt i klass med David s bilder men kul!
IMG_5388.JPG
IMG_5390.JPG
IMG_5407.JPG
IMG_5393.JPG
DSC00004.JPG
DSC00031.JPG
DSC00035.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5433.JPG
    IMG_5433.JPG
    230.7 KB · Visningar: 68
Topp