• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bildreserapport Fuerteventura (del 2 av 2)

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
DSC00058.JPG
DSC00061.JPG
DSC00050.JPG

DSC00053.JPG
DSC00044.JPG

DSC00045.JPG


En kille från Tyskland som jag dök med hade en spännande klocka på sig. Jag gav honom en komplimang för klockan och han sa att han noterat min PO på handleden. Han hade en JLC Master Compressor, med mekanisk djupmätare. Rätt kaxigt att ha en 200 kkr på armen när man dyker! :woot:
Master-Extreme-jlc-185T770.png

http://www.uret.se/jaeger-lecoultre-master-compressor-diving-black-dial-titanium-p-6608.html

Nöjda efter dykningen satt vi och snackade klockor på vägen in till land. Vi kom in på min PO och han sa -"NIt is a nice Watch, I have one of those too.". Klockbröder har vi runt om i värden!

Dykkameran kom även till pass i poolen!
DSC00087.JPG


Sea Hawken var med
IMG_5412.JPG

Avslutar med ett klockrelaterat bröd som fanns en kväll i restaurangen. Tack för mig!
IMG_5464.JPG
 

Bilagor

  • DSC00055.JPG
    DSC00055.JPG
    51.6 KB · Visningar: 64

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En stor ursäkt för brist (rättare sagt avsaknad...) av korrekturläsning, var tvungen att stressa iväg det.
 

Maro

Audemars
Fina bilder! Det är ju inte så att man inte blir avis.. Mitt dykcert har inte använts på många år!!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Coola bilder!
Jag önskar jag kunde ta mig i kragen och dyka lite på min nästa semester, men man har blivit så laaaat på gamla dar, lättare att sippa paraplydrink vid poolen än att kånka tuber.

Creed ska du ha iaf.
 

carlanton

Audemars
Spännande, utveckla gärna!

De har inga naturliga fiender, reproducerar sig snabbt och äter alla alger från botten, vilket gör att många fiskyngel inte kan överleva. De är inte ätbara, så ingen vill fiska dem vilket man gör i medelhavet. Vet inte hur det är runt Fuerteventura, men runt Teneriffa är det nästan helt dött och bara vita klippor kvar på botten. Muräna har jag lyckligtvis aldrig sett!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
De har inga naturliga fiender, reproducerar sig snabbt och äter alla alger från botten, vilket gör att många fiskyngel inte kan överleva. De är inte ätbara, så ingen vill fiska dem vilket man gör i medelhavet. Vet inte hur det är runt Fuerteventura, men runt Teneriffa är det nästan helt dött och bara vita klippor kvar på botten. Muräna har jag lyckligtvis aldrig sett!
Illa! Vi tog en dykkniv och hackade lite i en och då blev det ett himla stim med sugna fiskar som ville ha en tugga. Vi kanske borde hackat i fler. Havets motsvarighet till mördarsnigel?
Muränorna är ganska harmlösa så länge man inte är för närgången eller dummar sig. Denna var en saftig bit, tjock som en grov överarm och säkert dryga metern lång.
 
Topp