• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bildtråden för podcast avsnitt 4 - VINTAGE!

Gummo

Joker
2-Faktor
Briljant avsnitt åter igen! Tackar!
Kanske fel plats men måste bara få flika in med lite bakgrundsfakta angående Tudorn som det snackats om både här och där. Visade sig nämligen att det var min arbetskamrats far som lämnade in dinkan. Hon berättade att familjen i slutet av 60, början på 70-talet ofta semestrade i Italien, mycket på grund av att svågern var Italiensk byggpamp i Rimini.
En dag ville han byta sin klocka (Tudorn) mot hennes fars (en Seiko av mindre nogräknad modell) eftersom han inte riktigt gillade sin. (Möjligen var det även en medveten generös vänskaplig gest). Fadern kände sig tvingad att gå med på bytet men gillade själv aldrig riktigt den nya Tudorn. Flera somrar efteråt försökte han byta tilllbaka sin älskade Seiko utan framgång och Tudorn blev istället liggandes i en låda. Idag bär han en guldklocka från jobbet och när familjen skulle åka på kryssning och han råkade få syn på Tudorn som han ändå aldrig använde tyckte han att den kunde få bli ett litet resebidrag. Han hade själv absolut ingen aning om värdet och hade varit glad och nöjd med de 30' som var satt som minimipris. :) Vad säger man?..
Hahaha! Shit va kul! Cool story! Fan värt en egen tråd :) Luska fram lite bilder på Seikon och guldklockan plus en semesterbild. Vad blir sensmoralen? Hur mycket man än saknar sin Seiko kan det vara värt att släppa den...
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Eller hur! Galet. Behöver inte ens krydda storyn. Mångbottnad sensmoral... Fritt fram för egna inlägg på den. Får återkomma med bilder efter sommaren eftersom vi går om varandra på semester nu och ett tag framöver. Får se vad jag kan få tag på. Kanske även en bild på den numera avbetalda bilen...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Eller hur! Galet. Behöver inte ens krydda storyn. Mångbottnad sensmoral... Fritt fram för egna inlägg på den. Får återkomma med bilder efter sommaren eftersom vi går om varandra på semester nu och ett tag framöver. Får se vad jag kan få tag på. Kanske även en bild på den numera avbetalda bilen...
Underbart! Jag kommer sitta här i tråden och vänta på bilder :D:D:D
 

Jens

Greedo
Bra avsnitt, men inte det bästa. Vill tillägga att det inte har nåt med gästerna att göra.
Störde mig på ett par saker och stängde av, sån e jag!
Minns inte ens vad det var jag retade mig på.
Keep it up!



J
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag måste tacka alla inblandade i podden för riktigt bra produktion! Blev positivt överraskad och vill självklart ha mer! Bra gäng och trevliga samtalsämnen, hade nästan velat vara med själv - men det har vi ju GTGs till :D
 

Kello

Omega
Att den första pod jag nånsin lyssnat på skulle bli en "klocknördpod" var ju lite oväntat. Var det intressant...absolut.
Tack för den och för dem jag kommer att lyssna på
 
Topp