Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bilklockor

Diskussion i 'Vintage' startad av jakob.dala, 9 september 2012.

1. jakob.dala
    Trådstartare

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Då jag både gillar äldre bilar o klockor vill jag gärna se vad ni har i det ni rullar.
    Här kommer min Alfas Jaeger samt det jag för dagen åkte runt med.
    J.

Pictor gillar detta.
  2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Trevligt......snygg klocka!

Har haft två Masseflösi....en 222 från -89 och en Ghibli Cup från -96. Har för mig att det satt en Cartier i 222:an......i Ghiblin satt nåt annat.....ska rota fram bilder imorn...

3. jakob.dala
    Trådstartare

Från:
    Vällingby
    Visst sitter det en cartier i biturbon.
    Upp med den.
    Fantastiskt rolig (o knäpp) bil dessutom.
    J

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Kan du inte berätta lite mer om Speedyn....... :evil: ;)

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Detta är ju en mc-klocka och inte en bilklocka, men ni fattar poängen. Köpte en centermutter-klocka som matchar hastighetsmätaren/varvräknaren från ebay för 60kr inkl frakt :mrgreen:

6. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......

Lite bilder....kunde inte hitta någon bra från min vita 222:a.....så jag knyckte en från Il internet med tillhörande text

Maseratis ovala klocka är en av bilvärldens mest välkända inredningsdetaljer. Hos modellen BiTurbo tillverkades klockan av juvel- och smyckesmästaren Cartier.

Dock hade jag en ok bild på min Ghibli Cups dashboard......ser att klockan är i princip likadan....tyvärr är bägge sålda....galna bilar...speciellt Cup:en....

7. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Vad är det jag skådar?! :D

Är det en till Thruxtondåre här på forumet?

8. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Ohh.. Underbar bil och underbara klockor.. Just nu har jag bara bilar med digitala ur i, men hoppas på nån äldre kärra inom hyfsad snar framtid.. Drömmen är en Montreal men med tur så blir det en Junior iallafall.. Fast om min fru får bestämma så blir den en Mini från 70-talet..
    Alfor som har passerat är en 156 2,0Ts, som råkade ut för motorhaveri (tack var en fru som inte kollade oljesticka vid varje tankning..) och grava rostangrepp men nu renoveras av den något tokige alfasamlaren J.Aineland.. Men ögonstenen var en 33 Permanent4 som tyvärr fick säljas då jag själv inte hade tid att renovera den, råkade ut för kamremsbrott efter avåkning i snö som fyllde hela motorrummet och då tryckte in kamremskåpan.. Förbannat surt.. Men kul som f-n hade jag fram tills des..

9. Singular

Singular Företag Forumsponsor

...och som Knät försökte lura på undertecknad...

10. jakob.dala
    Trådstartare

Från:
    Vällingby
    Har ägt en hel del bertones men giulia super är nåt annat. Montreal är självklart en dröm när man får mer plats.
    Det är bara att kasta dig in i alfaträsket igen man kommer liksom inte ur det. Väldigt likt klockträsket. ; )
    J.