• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig 14060M på blocket!

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag gillar inte heller "servat regelbundet". Klockan är från 2012....

Inte den här gången, jag lovar.

Nu är det dags för teorileken!

Lägg ut annons till grovt underpris utan bild, (KANSKE har "säljaren" box och kopia klocka, om de ska mötas upp och luras), sätt namn och address, personnummer osv på en person som bor i tex. Stockholm, viktigt att personen inte har ett telnummer på nätet. Ange swishnummer som går till ditt konto och ryck av en handpenning alternativt möts upp och råna på kontanterna köparen har med sig.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Perssonnummer skyddar dig inte. Dels för att personnumret inte behöver gå till kontoinnehavaren, dels för att rutinerade bedragare helt enkelt inte bryr sig om de åker fast efter ett tag.
Tyvärr är det så nu för tiden. Jag har jobbat på BMW innan, där traskade supertrevliga svenssons in och provkörde X6or mot uppvisat giltigt svenskt körkort.

Det försvann 3 bilar en vår hahaha, alla va på båten österut inom 30 minuter.
 

hollow123

Rolex
Varför kan inte säljaren skicka bilder då? Antar att han kanske inte har någon smartphone? ;)
Sju år gammal klocka som är servad regelbundet? Hur många många gånger har den hunnit servas...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Väldigt osannolikt men skulle vara kul om någon lyckades hitta ett riktigt fynd istället för dessa klassiska bedrägerier. Jag hejjar på dig @JLW :)

Lite så känns det, någonstans finns ju alltid lite "hopp"!

Varför kan inte säljaren skicka bilder då? Antar att han kanske inte har någon smartphone? ;)
Sju år gammal klocka som är servad regelbundet? Hur många många gånger har den hunnit servas...

Jag har inte frågat efter bilder. Det med servicen ger ju jävligt dåliga vibbar haha

Låter isf som att han lagt ut mer på regelbunden service än vad som begärs för själva klockan!:D:banghead:

Som sagt riktigt dåligt!
 

Riley

Panerai
Inköpskort och äkthetsintyg från fransk urmakare?
Ena i Word och andra i Excel från Google translate då?
 
  • Like
Reactions: JLW
IMAGE$5A68C214D759D28.gif
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Update!

Fick sms med frågan om handpenningen var skickad, när jag svarade att vi kör först till kvarn istället kom det inget svar tillbaka :hilarious:
 

JohnDoe

Rolex
Ja han får väl mer på pantbanken för den där om det nu ens existerar någon klocka. Undrar hur många andra som har hunnit skicka pengar. Jag skulle bedrägerianmäla annonsen på blocket. Om du får en klocka och den skulle vara äkta så lär den vara stulen. Finns gott om kriminella medelålders män eftersom en stor del av de unga kriminella fortsätter att vara kriminella hela livet. Jag skulle inte åka dit utan vad jänkarna på TRF kallar "insurance".
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Ja han får väl mer på pantbanken för den där om det nu ens existerar någon klocka. Undrar hur många andra som har hunnit skicka pengar. Jag skulle bedrägerianmäla annonsen på blocket. Om du får en klocka och den skulle vara äkta så lär den vara stulen. Finns gott om kriminella medelålders män eftersom en stor del av de unga kriminella fortsätter att vara kriminella hela livet. Jag skulle inte åka dit utan vad jänkarna på TRF kallar "insurance".
Jo de är nog rätt rökt. Och säkert nån som skickat handpenning. Glad att jag inte gjorde det! Annonsen är i alla fall borta nu.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nu när det kom lite väder så åker jag ut och åker hoj istället.

Vi prövar igen på nästa "fynd" :nailbiting:
 
Jag ringde till honom vid lunch och var villig o mötas utanför Rob Engström inom 5 min men då var han helt plötsligt på Gotland och om jag la en kontantinsats på 2000kr så var det garanterat min och vi skulle mötas imorgon vid lunch, nu har han slutat svara och han ville inte skicka bild på varken klockan eller sin legitimation, helt klart bedrägeri.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Jag ringde till honom vid lunch och var villig o mötas utanför Rob Engström inom 5 min men då var han helt plötsligt på Gotland och om jag la en kontantinsats på 2000kr så var det garanterat min och vi skulle mötas imorgon vid lunch, nu har han slutat svara och han ville inte skicka bild på varken klockan eller sin legitimation, helt klart bedrägeri.

Jag är på Gotland, kontra med att du kan få hjälp med hämtning här :pirate:
 

M021

Rolex
2-Faktor
Förstår att det i princip omöjligt för Blocket att hålla reda på alla annonser men mer uppenbart blir det ju inte, finns det någon "anmäla" funktion?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag ringde till honom vid lunch och var villig o mötas utanför Rob Engström inom 5 min men då var han helt plötsligt på Gotland och om jag la en kontantinsats på 2000kr så var det garanterat min och vi skulle mötas imorgon vid lunch, nu har han slutat svara och han ville inte skicka bild på varken klockan eller sin legitimation, helt klart bedrägeri.
Härligt! Tack för info. Jag rensade skallen med att köra hoj hela kvällen istället
image.jpg
 
Topp